NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, December 08, 2010

TeMuJaNji DeNgaN PCMC

Bln 12 ni dah cukup setahun aku pakai IUD ( alat perancang kehamilan ), so mengikut kata doktor Seri Suniza ( org yg bertgjwb memasukkan IUD kat aku) aku kena buat follow up semula bila dah cukup setahun..

Kejap betul masa berlalu, rasa mcm tak percaya je dah setahun.. hehehe.. aku pakai IUD ni utk 3 thn, aku pakai sbb nak jarakkan dulu sbb ain dah nak sekolah.. tp kalau aku rasa nak peknen semula anytime aku leh mintak doktor tu tanggalkan balik iud ni..

Aku cadang nak buat ujian pap smear lg sekali.. lebih elok kita buat ujian pap smear setiap tahun.. yelah, skrg dah mcm2 penyakit wanita kan.. so better mencegah dr merawat.. pendapat aku ttg IUD lak ianya okey je bg yg jenis malas nak ikut aturan mkn ubat/pil2..

Aku mmg jenis liat nak ingat bab2 mkn pil ni, tu psl tak berani.. memula nak implan aje, tp doktor suggest try IUD dulu.. lgpun kosnye sgt murah.. tak sampai rm50 pun.. memula mmglah gangguan period tu ada, tp utk sebulan yg pertama je.. pastu dah okey mcm biasa..

Dulu2 ngeri gak nak pakai iud sbb mcm2 cite yg aku dgr, ada yg kata iud tu hilang la slps di psg, ada yg kata nanti period berpanjangan la.. tp aku fikir positif aje, y not kita cuba dulu, kalo tak serasi baru tukar kaedah lain kan.. hehe..


Utk buat temujanji, aku buka website Prince Court dulu


Pastu klik kat contact us dan pilih make an appointment


Pastu isi la form yg di sediakan.. boleh pilih doktor yg korang nak.. aku lebih suka dgn Doktor Seri Suniza je... ^_^

Dah settle isi form klik la submit.. kang nanti diorang call utk pengesahan tarikh temujanji.. nak call diorang terus tanpa isi2 form pun boleh aje.. nombor telefon ada kat bawah ni ha.. nak jumpa doktor2 kat pcmc ni sume tak leh main terjah je.. sume kena ada temujanji ye..

Prince Court Medical Centre
39, Jalan Kia Peng
50450 Kuala Lumpur, Malaysia

Hotline: +603 2160 0000
Fax: +603 2160 0010


10 comments:

suria lekatlekit said...

Sakit tak?? Kekekekeke macam la nak pakai padahal sorang anak pun blom lg jadi ni.. aduhai.. Just sekadar info.

NM02 said...

aduss.... pap smear??? oh tidak!!!

Ana Suzana said...

the lekat,
tak sakit pun.. hihihi

Ana Suzana said...

kak niezza..
awatttt tu.. keke

Najwa.H said...

fuhh..mantaps bila bole wat temujanji secara online..

akiratoriza said...

Salam..
sy takut serius takut nih nk wat pap smear... dh byk kali doc suh wat tp sy tak brani la.. sakit tak???

IUD 2 sakit x time pasang???

seram la nk wat bnd2 2...

ieda said...

bagus dikk persiapan awal ..
akak x buat layie huhuhu

Ana Suzana said...

akira..
tak sakit la.. jgn takut2.. pi buat pi

Ana Suzana said...

kak ieda....
yukk buat yukk

Anonymous said...

klu ikut ana implan ngn iud mana lg better eh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...