NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, December 06, 2010

KLiNiK MeNaRa BuKiT JeLuToNg

Okey, abis dah citer pasal contest.. kang senang2 thn dpn aku wat lg ye.. hehehe... ni cite jumaat lps.. sambungan dr kfc extreme park tu.. balik dr kfc tu kami terus gi klinik menara sbb alisya kena dptkan injection imunisasi yg terakhir..

Sampai je kat klinik mmg timing yg sgt cantek sbb org lain takde lg masa tu.. kami je masa tu yg menunggu giliran.. ahahaha.. best betul...


Ada org ke takde org ke nombor giliran tetap kena ambik ye.. hehehe..


Penjaga kaunter yg ramah mesra dan senyum sokmo.. dlm gmbr ni je tak senyum.. yele, mana diorg tau aku nak snap gmbr diorang kan.. hehe


Si mangsa yg elok je dok lepak2.. dia bkn paham pun tujuan gi klinik neh.. tau ngikuttt je..


Apesal le budak 2 org tu.. kikiki..


Ooo aku tau, diorang tgk playground dpn klinik ni pulak.. yele, masa kat kfc tak dpt main kat playground sbb panas, pastu playground dpn klinik pun tak dpt main gak.. sbb panas jugak..!!


Alolooo.. cian korang.. lenkali la ye.. kalo mak korang ni rajin le.. ngeh ngeh ngeh


Alisya mula bikin kecoh dlm klinik.. berlari2 sambil mulut tu bising terjerit2.. ish3x..


Budak ni byk kali ckp tak mau jumpa doktor.. dia kata nak dok kat kusyen tu je.. tak nak masuk.. jgn harap..!!


Oooo.. gelak yee... hahahaha..


Kat klinik ni kita kena selalu tgk kt skrin tv ni.. sbb diorang tak panggil nama kita kalo dah sampai giliran, kita hanya perlu tggu nama kita muncul kat skrin ni je.. pastu br la masuk jumpa doktor..

Dalam 10 minit gak le tunggu br dpt giliran.. padahal org takde pun.. hehe


Ni le doktor yg kami jumpa.. nama..?? tatau.. lupa nak kenalan.. ngeee


Hafiz tak berani nak dtg dekat2.. dia just diri kat situ je.. takut doktor dia ni wehh.. kikiki .. suka hati hang la apis, janji tak nanges dah le..


Mula2 kena timbang dulu.. awat muka camtu tuh.. mcm sedihhh je.. kekke



Pastu doktor pun masukkan maklumat setelah timbang.. huhuhu, berat ica tak sampai 10 kg pun.. pelik tul aku, padahal mkn byk..


Sementara doktor sibuk pung pang pung pang dgn doktor pelatih sbb nak ajar camne nak injek budak, aku pun sempat posing la dulu.. hehhe.. tp gegar lak gmbr yg anak sedara aku ni snap.. chaittt..


Sampai naik rimas ica di buatnya.. kekke..

Nmpk tak reaksi muka hafiz kat belakang tu, diorg tgh perhatikan doktor tu kuarkan jarum masa tu.. muka apis nmpk sgt cuak.. ahahaha


Yang si kakak leh ketawa lak di, sbb dia tau bkn dia yg kena injek... apis lak sebaliknya, dia ingat dia yg nak kena injek.. nmpk tak apis dah gostan ke belakang tu nak menyorok.. wakakaka


Sblm injek.. kena baring kat tmpt yg di khaskan.. kain tu alisya sendiri yg selak ke atas tau.. bkn aku.. mcm tau2 lak dia nak kena injek kat situ.. padahal ica nak tunjuk spender cokelat dia tu je benonye.. kikikiki


Ni la doktor pelatih tu.. tgn dia sgt sejukk woo, tak pasti sama ada nerves atau pun sejuk kena ekon.. dan aku berharap masa ni bkn dia yg cucuk anak aku.. ngeee..


" tu mak ica..."


Get ready.. hehehe.. alisya adalah sgt baik.. dia diammm je bila org perlakukan dia mcm2.. kitorang pegang dia kuat2 pun dia tak melawan..


Adoiiiiii... dah kena cucuk.. aku lak yg rasa sakitnya masa ni.. sbb aku takut jarum.. huhuhu.. ica tak nanges pun, masa jarum tu di cucuk kat peha dia hanya terkejut dan mintak di lepaskan..


Muka sedih.. huhuhu.. bagus ica tak nanges.. kalo kakak dgn abg kamu dah lama dah melalak melampau2..


Alololooo.. cian dia..

Doktor kata injek ni akan buat dia sedikit demam.. doktor kata cpt2 bg mkn ubat bila balik umah kang .. sblm kuar dr bilik doktor, sempat lg diorang ni pau vitamin C yg ada kat atas meja doktor tu.. dpt la seketul sorang.. hehehe


Lepak kat luar mkn vitamic C sblm di panggil utk buat pembayaran.. Tamak sungguh ica, sume tablet vitamin C ain dgn apis punya dia yg bedal.. pastu siap gi ketuk pintu bilik doktor yg td sbb nak mintak lg.. ekekeke


Hasil yg ica dpt.. aku tuam dgn minyak yuyi.. dah itu je yg aku bawak masa tu.. kuar dr bilik doktor terus tuam.. kalo org dulu2 suruh guna bawang merah kan..??

Total yg nak kena byr adalah rm117 termasuk ubat demam.. pas byr terus kuar gi Mydin yg ada kat sebelah klinik ni je.. nak bg upah kat ica..


Siap main lumba lari lagi dgn si apis tu.. relaks je dia mcm takde apa2 yg berlaku.. alamak,panjangnye entry.. hahaha.. ok2.. cukup takat ni.. tataaaa..



9 comments:

Suliana said...

bagusnye ica tak nangis. kbykan baby ni nangis bukan sebab sakit kot, tapi heran ramai naw org kerumun dia.. hehe..

kak ana snap gmbr tu doc tak ckp apa2 ke?? hehe. sy nak juga snap mcm2 tu, tapi kang takut doc jeling semacam la plak. kekeke

AiDa AzRyN said...

adeh.. seriau tgk orang kena cucuk.. 0_0

Cik Jue said...

good girl..tak nangis

Ana Suzana said...

Suliana..
akak kalo sorang pun akak segan.. tp yg ni akak suruh anak sedara yg snap.. kalo kena marah pun bkn akak, tp dia.. hahahha..

** berani la doktor nak marah.. ketuk kang.. kekke

Ana Suzana said...

Aida..
ana pun seriau.. huhu

Ana Suzana said...

Cik Jue..
tulah, tak sangka gak.. dia demam pun sehari je.. pastu elok dah

sun_shine8789 said...

kinik menara ni bwh umh esya ada..tp xdela lawa mcm kinik kt tmpt akk ni~hee

liyanaziz said...

huish,, kena injek ek?? bagus2, x nanges! =)

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Bagus gitu... teman pun selalu gak pegi klinik menara kat bukit jelutong tuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...