NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, December 07, 2010

aKtiViTi HaRi iNi

Arini kami tak ke mana2 pun.. konon2nya nak gi SSF Curtain, tp di sebabkan aktiviti arini penuh dan keletihan yg amat, maka kensel ajelah.. hehehe.. bebila kang leh pegi..

Arini masing2 ada keje.. hubby aku cuci kete sendiri dgn di bantu Ain, aku lak kemas bahagian dlm umah.. dr tingkat bawah sampai le ke tingkat atas.. dgn nak masak lauk tghari lg.. dgn ica menanges nak kan perhatian lg, adeh laaa.. fengsannn..

Laki aku sgt tak aci tau, ada ke patut dia cuci kete dia je, kete kontot aku warna olen tu tak di cucinye.. sob sob sobbb.. sedih.. ngada2 tau.. tak aciiiii... T_T

Pastu bahagian laman lak kami panggil tukang kebun tlg bersihkan.. tukang kebun tu tlg cabut rumput liar, tlg cantas pokok buluh yg dah tinggi melangit, tlg mesin rumput yg dah panjang.. pas siap je tukang kebun tu wat keje, hubby lak sambung kemas laman dgn cuci2 pergola dan car porch..


Cuci walk way..


Cuci car porch.. lawa kan tukang kebun tu trim pokok buluh.. bolatss je.. kalo kami buat lgsg takde seni.. hancur ada le.. kekeke


Rumput2 yg dah di mesin.. yg bagusnye rumput mutiara ni dia jenis lmbt panjang..


Tgh syok2 snap gmbr tetiba terpandang makhluk yg satu ni..


Tadaaaa.. sesumpah kan namanya.. ke salah..?? hehe


Rumput kat luar pun dah di mesin.. tu yg nampak sopak2 sket..


Cepatlah berbunga pelam oittt.. bestnye kalo dah berbuah.. =)


Rumput2 liar dah takde..


Suka kat landskap area sini.. ^_^



Pastu dlm kol 6 ptg aku gi bawak bebudak ni main kat playground.. ica je yg takde masa ni sbb dia tido ptg.. arini dpt gi playground sbb cuaca agak baik.. selalunye ptg2 je hujan.. sian bebudak ni boring tak dpt kuar umah sblm2 ni, padahal playground dpn umah je pun..

Masa ni Ain cedera sket sbb masa tergesa2 nak kayuh beskal lutut dia terhantuk kat pengayuh beskal tu.. dia tak nanges tp nmpk le muka menahan sakit.. aku gosok2 jap lutut dia.. aku ckp kalo sakit lg kita balik umah je le, terus dia cergas semacam dan kayuh laju2 gi taman.. hahaha


Berlumba2 sape sampai dulu..


Serabai sungguh anak bujang ni.. kikiki




Ain tgh main dgn kawan baru..


Kakak comeiii.. opsss, lupa tudung ye kakak.. hehhe


Hepi je si bujang ni.. byk kali nak tergolek sbb kayuh basikal laju sgt.. kah kah kahh..

Dah dahhh.. balik balikkk.. dah nak maghrib dah..



6 comments:

zailamohamad said...

cantiknyalah taman rumah Ana

eT said...

ok sgt la ni kak...
ni pon kire xtvt jugak kan3...hehe

can jadi pilot.. :)

NM02 said...

cantek giler umh ana. bila nak jemput minum kopi ngan cokodok cicah sambal bilis. huh... menarik teh tarik tu... ahakss...

Yan said...

Bahagianya tengok umah cantik2 ni..

Ana Suzana said...

mekasih sume..
meh jemput dtg umah mkn cekodok.. hihi

Ngongom Lily said...

cute je tgk si apis tu kayuh beskal...^__^ x plak die mntak beskal kaler ijau ekkk...he3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...