NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, December 22, 2010

SaLMoN SteaK Ku YaNg aMatttt....

Ni lah hasilnye setelah di grill dgn aroma2 yg menusuk kalbu..

Nampak sedap takkk..?? sedap takkk..?? korang rasa camne ?? sedap takkk.. hehe

Memandangkan korang mmg takleh nak rasa, meh aku bgtau apa kata juri selaku pemakan salmon steak yg aku masak ni.. sape lagi kalo bkn hubby aku sendiri.. hehehe

Ok tak banggg..?? laki aku diam jap.. adakah sbb enak sgt steak yg aku masak menyebabkan beliau terdiam sebegitu rupa.. ahahahha.

Tak lama tu hubby aku pun cakap " masinnnnnnn... awat masin sgt ni yang..????"

Hahhhh...??!! apeeee...?? masinnnn?? tak mungkinnn.. so aku rasa jugak sket utk mencari kebenaran..

Hahhhh.. kan betullll.. masinn.. kahhhh kahhh kahhhh.. camne leh terlebih garam nehhh.. punyalah tekun aku grill dgn sempurna dan rapi.. rupa2nya masin la pulakkk.. uwaaa.. sian laki aku..

Sudahnya aku yg abiskan salmon tu.. takkan nak buangg.. sayang wooo.. dah le mahal.. dgn penuh kasih syg aku perap sume bhn2 tu.. dah nak termasin nak buek camno kannn.. tak sengaja.. sib baik laki aku tak marah.. huhuhu..

Kalo marahhhh aku mogok setahun tak masak.. ahahahha.. ye yee je.. keh keh kehh..


16 comments:

ieda said...

hahahahah dia melawak tuu dikk .. sebenarnya sedapp sampai x terkata .. tgk lah penyediaannyer .. hehehe
pandai adik masak salamon nie .. kalau bagi akak .. main tgk jer leee :))

illa said...

masin sangat ke?..tp tgok cara penyediaan mmg superb..xper nnt try lg k..;)

Yan said...

Cantik presentation. Boleh le mintak recipe

AiDa AzRyN said...

whoa! cam sodap j! 0_0

AiDa AzRyN said...

whoa! cam sodap j! 0_0

Mus said...

klu anak dara tu maknanya nak dipinang org..klu mak dara???hahahah..apapun bila dah masak tu besar pahala ana...
**ikan salmon tu sedap ke ye?x rasa hanyir ke?dulu penah rasa sket eeeiii pelik la..mmm bau cam ikan mentah..dah la tu pes taim makan ..pastu x mkn lagi..tapi ramai lak org makan ikan tu skang..ana tulun citer sket..

Ena said...

eheheh..

masin sikit je kan!.. kalo akak leh makan sampai abis tu still sedap lagi kan.. tak pe tak pe.. nanti blh buat lagi.. teringin pulak! :D

Salina said...

mula2 nampak tajuk ingatkan nk kata amat sedap..hehe

Ana Suzana said...

Kak ieda..
mmg masin lorrr.. padahal masa dok umah lama dulu kerap masak si solomon ni.. tak prnh failed pun.. sekalinye mlm tadiiii... wakakkaka

Ana Suzana said...

iLLa..
penyediaan mmg dah hebat dah tu, tp terlebih tabur garam.. wakkakaka

Ana Suzana said...

Kak Yan..
ala kak.. resepi mudah je.. garam (pastikan jgn tabur byk2 mcm ana buat.. kekeke), mixed herbs, oregano, olive oil.. sayur2 tu campur je sekali masa mengrempahkan ikan tu.. hehe..

Ana Suzana said...

Aida..
sedap benonye.. cuma termasin sket je.. huhahuha..

Ana Suzana said...

Mus..
wehhh, kalo ana di pinang org mau kena karate dgn hubby pastu.. wakakaka..

ikan ni kalo kena dgn cara masaknya, mana de masin.. goreng pun sodappppp tau.. kaya dgn omega 3 tuuu

Ana Suzana said...

Ena..
akak boleh telan sbb kalo pd tekak akak mana de masin sgt pun.. syg lak nak buang selagi boleh telan akak telannn.. eh, kena kunyah la dulu b4 telan kannn.. kikiki

Ana Suzana said...

Salina/zam..
ahahahha.. saje tajuk taruk camtu.. kuikuikui.. sekalinye masinnnn

sLEEping BEauty said...

menarik lah ...
mmg mengiurkan ..
pandai ana masak ..
tetiba teringin nk makan salmon ..
harus ku pegi beli ...
beli ye bukan masak ... hahahaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...