NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, December 06, 2010

SaLaM MaaL HiJRaH

Buat semua kawan2 dan semua umat Islam di ucapkan selamat menyambut Maal Hijrah 1432.. Mesti masing2 punya azam baru kan.. apapun meh kita sama2 baca doa akhir thn dan awal thn..





Dan hari ni encik suami balik keje awal utk sama2 solat berjemaah dan baca Yassin dgn anak2.. knp anak2 je..?? sbb aku bendera merah.. huk huk huk..


Ain bagus sbb dia tak main2 time sembahyang, hafiz je main2.. takpelah, masih boleh di maafkan sbb dia kan tak berapa paham.. asal dia mau ikut sudah.. tu lg baik kann.. =)


Opss... kelihatan tgn kakak agak mengepak di situ.. salah tu kakak, tu cara sujud org laki2.. hehe


Pas selesai solat meh kita baca Yassin sama2 pulak..


Kakak pun cuba baca gak..


Khusyuk je si kakak..




Hafiz lak tak leh dok diam..



Yang takde dlm ni hanya alisya.. dia baru bgn tido time ni.. Oklah, lg sekali ana ucapkan selamat menyambut Maal Hijrah.. ^_^


** Hari Awal Muharram atau Hari Maal Hijrah merupakan suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana ia menandakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Islam.

Ia memperingati penghijrahan Nabi Muhammad dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi. Berlaku pada 1 Muharam, ia merupakan hari pertama Takwim Hijrah.



6 comments:

meaw said...

salam maal hijrah kak ;)

Miza Yusof said...

salam maal hijrah untuk akak sekeluarga :)

mas said...

uhuk.. ahkak pun bendera merah gak. rugi-rugi tak dapat nak baca yasin..

~aku_najwa~ said...

salam maal hijrah juga utk ana sekeluarga

Alin Marlini said...

Alhamdulillah..masih bernafas kita sehingga ke saat ini. Smg tahun baru ni memberi cahaya dalam kehidupan kt hendaknya.Amin

NM02 said...

syukur dengan nikmat yang telah dilimpahkan olehNYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...