NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, December 16, 2010

GeNiuS AuLaD

Ok.. ni cite psl pegi pendaftaran sekolah Ain smlm.. Kami kuar umah dlm kol 1.50 tghari.. masa ni belum sempat mkn tghari lg.. konon2 nak mkn kat luar la..

Tp memandangkan dah set temujanji dgn cikgu kat Genius Aulad(GA) ni kol 2.30 ptg, maka aku terus rempit kete laju2 ke sana.. anak2 aku umpan mknn dgn jajan2 dulu, air kotak milo dan biskut2 sume aku standby siap2 dlm kete..

Diorang ni kang melalak kang kalo kebulur.. so umpan dgn mknn baru senyap.. dah mcm nak bg ikan mkn lak sbb sebut umpan umpan ni.. kekkeke..

Masa otw nak ke GA ni pun bebudak ni dah meragam.. walaupun ada umpan mcm2 tp ngada2 gak nak wat peel.. yg si apis sibuk suruh aku dok ulang2 lagu InsyaAllah Maher Zain tu.. dah abis lagu tu kena ulang lg dan lg dan lg dan lg.. huhuhu..

Aku bkn apa, rimas sgt masa bwk kete bila budak2 asyik dok bising2 nak tu nak ni.. pastu melalakkkk.. si Ain pun kadang2 saje je nyakat adik dia sampai nanges budak tu.. susah tau nak fokus pemanduan.. dah le kete kat highway teramat byk..

Aku menten duduk kat lorong tgh je.. tekan jelah sampai 110 km/j.. dlm 30 minit gak le perjalanan br nak sampai kat GA tu.. yelah, aku tak sepower laki aku bwk kete.. dia tu berdezup je dah sampai..

Sblm sampai kat area GA aku gi shell dulu.. isi minyak yg hampir nak abis.. tp terisi minyak power racing la pulak.. kah kah kahhh.. padahal pakai kete myvi je pun.. jauh mana le nak racingnye tu kannn.. kekeke

Sampai je dpn GA aulad aku lepak dulu sambil menunggu hubby sampai.. kami dtg berasingan.. dia dr opis dia la.. dlm 15 minit gak le tunggu..


Duduk kat kaki jalan.. tgk muka ica yg pelik dgn apis.. kekeke


Ain tak sabar2 nak jumpa cikgu.. asyik bising je mulut tu tanya mana abah mana abahh..


Ni aku snap kat tepi tangga nak masuk dlm GA


Ni pintu masuk utama..


Sblh kiri GA ni ialah SPA.. best gak kan.. tp aku tak gi la spa2 ni.. mimpi le nak pegi kalo ada anak2 kecik ni.. diorang mana leh pisah dr aku..


Sblh kanan dia lak kedai jual tilam2... kot2 ica tertido masa nak ambik ain boleh masuk kedai ni.. pura2 nak beli sambil2 tu baringkan anak yg dah ngantuk.. hahahha


Excited sungguh dia.. dia tgh pegang sijil kelahiran tu..


Haaa.. mau pun senyum.. masa buat gambar takmau senyum.. gmbr ni la yg aku akan guna utk buat name tag dia kang.. cikgu dia kata boleh aje.. hehhe.. alamak, ada apis la pulak kat blkg tu.. haihhh..


Parking yg amat penuh sbb ni kawasan opis2..


Budak kenit ni main dudukk je kat mana2 pun.. dah le byk semut api kat situ




Sememeh tak aku.. awatla lengan baju tu ke siku lak tu, mcm br pas bergusti la pulak.. keh keh keh.. sibuk usung beg rege rm20 dgn beg kamera.. cuma kasut je tak leh pakai kasut sport..


Lambatnya abah ni nak sampai kannnn.. ain mengeluhh..


Bila abah dia sampai je terus terjerit2 kesukaan.. cpt2 tekan bell GA dan naik atas.. maaf le tak byk gmbr aku snap kat dlm GA tu.. segannnn la pulak smlm.. anak2 aku lak sibuk main slide yg ada kat dlm GA tu.. buat bising toksah ckp le, terjerit2 aku, hubby dgn cikgu tu menyembang.. kah kah kah


Ni je yg aku sempat snap... tu antara kelas belajar diorang nanti.. budak umur 3 dgn 4 thn sekelas... 5 dgn 6 thn sekelas.. rasanya lah.. ke aku salah.. anak2 aku punya psl la ni, buat bising sampai aku tak dgr sgt apa yg cikgu tu terangkan..

Settle je buat pembayaran kami pun terus blah.. dlm sejam stgh gak le kat situ.. hubby lak kena cpt2 balik opis sbb byk keje.. baruuu nak ajak mkn sama2.. huhuhu.. takpelah, aku mkn dgn anak2 jelah sbb dia mmg tgh byk keje..

ohye, uniform ain aku ambik 3 psg.. senang sket nak tukar2 baju.. buku2 pun sume kami beli dah.. pasni tinggal nak beli peralatan menulis, pensel warna dan kasut lak..

Ain sekolah sesi ptg sbb pg dah penuh.. jadual ptg adalah dr kol 1.30 - 4.30 ptg.. sekolah dr isnin - jumaat je.. cuti sekolah lak sama mcm budak2 sekolah rendah katanya..


Bg aku GA antara yg best, byk yg best2 tp kami pilih yg ni sbb dekat dgn hubby aku punya opis.. kalau apa2 hal hubby aku leh tlg tgk2kan ain.. pastu kalo aku ada masalah takleh ambik ain atau hantar ain, hubby leh tlg handle masalah tu.. tu yg kami nak.. yelah, kdg2 masalah takleh di jangka kann..


Settle je urusan kami pun berpisah kat luar bgnn GA.. anak2 aku sibuk nak ngekor abah dia nak naik kete abah dia.. cpt2 aku angkut diorang naik kete aku.. hahaha.. pastu apa lg, berdezup cari kedai mkn.. laparrrrr...



6 comments:

.:ira:. said...

wah GA bdr sri damansara ker?

Ena said...

owh... camtu kisahnya.. hehe

nadia said...

kak ana,
ni tadika yg dlm cite adam maya tu kan?

Ana Suzana said...

ira..
aahh.. hehe

Ana Suzana said...

Ena..
begitulah alkisahnye.. kikiki

Ana Suzana said...

Nadia..
ye la kot.. tak ingat la pulak.. kuikuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...