NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, December 16, 2010

MaKaN2 KaT PaPaRiCH

Ni kisah lps daftar kat GA td.. kan aku cite yg aku laparrr sgt2.. kalo aku lapar tentu anak2 aku pun lapar gak.. jenuh gak memikir tmpt mkn apa yg best2 kat area situ.. last2 aku pikir baik mkn kat area shah alam jelah..

Tetiba masa otw nak ke simpang tup2 nampak restoren Paparich.. waaaa, berkurun dah tak gi mkn kat paparich.. so cpt2 pi buat u-turn dan patah balik ke restoren tu.. hehehe


Paparich kat hujung kiri tu sblh save more.. jauh gile aku parking sbb parking kat dpn restoren tu penuh..

Jalan laju2 angkut anak2.. lapar sgt dah perut masa ni.. sampai2 je terus ambik tempat duduk kat luar sbb aku tau anak2 aku takleh di kontrol suara diorang.. kang bising sgt kalo mkn kat dlm.. ganggu org mengunyah je kang.. baik dok luar je..


ica yg sibuk main turun naik kat situ..


Menu tak berubah2 pun.. samaaa je aku rasa..


aku ambik nasi goreng je.. anak aku pun nasi goreng gak..


air pulak milo dinosour.. air milo ais segelas besar yg atasnye di tabur serbuk milo byk2.. tak lalu anak2 aku minum.. kekkeke


ohh, ada lg yg aku order.. eskrem, taufu fa bla bla bla.. sume rm85 kot.. perghhhh


Ni nasi aku.. ayam tu bersos blackpepper kot... biasa2 je rasa dia kalo nak di bandingkan dgn rege dia.. tp kalo dah lapar ngap ajelah..


ni anak2 aku punya.. share aje..


dah tanggal tudungnye sbb berpeluh2..



Ni la milo dinosour tu.. jenuh apis kuis2 milo serbuk tu keluar.. dia tak suka.. kekeke



setia menunggu eskrem.. sambil mkn nasi sambil mkn eskrem.. sumbat dua2.. hahaha


Dah mula sesi mencomotkan diri




Masa ni kami mkn laju2 sbb nak cpt balik.. lgpun dah nak kol 5 ptg dah masa tu.. aku nak elak jem je sbnrnya.. tau2 jelah kat KL ni jemnye mcmmana kalo abis waktu keje.. huhu..

Anak2 aku pun dah nmpk keletihan sgt.. diorang ni kalo kat luar cpt penat, kalo kat umah aktif je semedanggg...


ica pun dah merengek2 sbb time tido ptg dia.. laju2 aku panggil pelayan tu mintak bil nak byr.. pas byr terus cpt2 gi kat kete...

Start enjin dulu, sejukkan ekon.. masukkan apis dulu dlm kete, ikat dia kat carseat dia.. pastu masukkan ain, dia pandai ikat tali pinggang sendiri.. ica lak aku tukarkan dulu baju dia dgn baju lain.. aku dah siap2 bwk baju spare sbb tau mesti comot punya la..

Meraung2 masa aku tukarkan baju sbb ngantuk sgt agaknya.. dah siap tukar baju dgn suar terus masukkan dlm kete, ikat kat carseat dpn.. dia dok sblh aku.. masa ni dia dok nangesss je lah sepanjang jln..

Pulak tu masa sepanjang jalan cuaca agak terik dan cahaya matahari buat dia silau.. dok dpn lak tu, lglah silau.. takkan aku nak tutup cermin dpn lak.. camne aku nak mandu kalo di tutup.. huhuhu..

Kete sgt la byk masa tu.. masing2 berdezup2 nak laju2.. aku lak yg seriau.. huhu.. dgn ica yg nanges nak tido.. sbb dia kalo nak tido mesti nak nyusu dulu, camne nak nyusukan kalo aku tgh bwk kete.. huhuhu..

Pastu apis lak kat blkg melalak sbb nak susu botol.. uwaaaa.. bingit wooo dlm kete.. dgn aku2 sekali rasa nak melalak gak.. ain tak wat peel sgt.. dia tido je masa tu.. yg lg 2 org tu lak melalak sakan..

Aku biar jelah, nak buat mcm mana, tak leh nak di pujuk dah.. aku fokuskan kat pemanduan je.. sambil2 tu pujuk2 gak ica.. berzikir la mcm2 sbb nak kasi dia senyap dan tido..

Last2 apis tido dulu lps penat nanges.. di ikuti dgn ica lak sbb kesilauan yg melampau membuatkan dia pejam mata sambil nanges2 sampai tertido.. terus senyap bunyi tangisan diorang.. tinggal Maher Zain je yg menyanyi lg.. fuuhhhhhh... lega sgt2..

Jalan highway masa tu sgt la sibuk.. mmg aku cuak wehh, doa je byk2 moga2 selamat sampai.. konfidenkan diri dan bawak hati2 walaupun ada gak terempit sekali sekala..ehehehe.. masa dah sampai rumah anak2 aku sume still lena tidurnya..

Pasni aku dah fikir dah apa yg aku perlu sediakan masa nak pegi dan ambik ain balik sekolah, perancangan kena ada sbb thn dpn aku dah kena angkut anak2 aku kuar hari2 gi sekolah ain.. kalau hari2 asyik menangesss je dlm kete apa kes.. aku gak yg tensyen kang masa bwk kete..

Pertama sekali aku kena angkut botol susu apis, susu, termos dan kelengkapan nak buat susu la.. bila nak mula je perjalanan aku sumbat susu sebotol siap2 kat mulut dia.. kasi senyap sket.. masa nak balik pun sama kena sumbat susu siap2.. harap2 jadik la kann..

Kedua, jajan2 kena ada utk ica wat kunyah2 dlm kete.. menan pun bwk le yg dia suka.. apis punya menan pun sama.. ni pun kena ada gak utk mengawal keadaan.. maklumlah, budak 2 org ni byk ragamnye.. cengeng sgt.. huhu

Ketiga, aku dah mintak kat hubby pasang portable dvd kat kete aku.. sblm ni portable tu ada kat kete hubby.. skrg kena transfer kat kete aku lak, leh la aku psg cite barney ke, pocoyo ke, apa2 jelah kasi diorang leka..

Aku rasa cara ni paling berkesan.. tp kena psg yg videonye lebih 30 minit la kan.. kalo cpt sgt abis citenye kang jenuh aku nak play semula.. lg apa ekk.. kang aku pikir la lagi apa2 yg patut bg menenangkan anak2 aku sepanjang dlm kete.. sape2 ada cdgn bgtau ye.. maklumlah, thn dpn aku dah kena harungi sume tu..

Yang aku paling mintak sgt2 pada Allah ialah selamatkanlah perjalanan aku dan anak2 aku masa pergi dan balik dr sekolah atau ke mana sahaja.. doa ni jugaklah yg aku selalu pohon pada Allah utk selamatkan perjalanan hubby aku walau di mana jua dia berada..

** baru perasan status ayam kat papparich di ragui.. mujur aritu tak mkn ayamnya just mkn nasi goreng dia je.. tergerak hati tak mkn ayam tu.. Alhamdulillah.. pasni takmau gi situ dah.. mekasih yg bg info.. korang mmg best..



11 comments:

CeqGu said...

sambil baca crite ana ni..dok terpk lam kepala...bleh ke aku nak jaga anak macam ana...tabik springg la kat ana...

LiAnA said...

dh try cendul papparich tu.. sedap hihi

Ya ALiya said...

moga2 semuanya di permudahkan kak.....amin...

Unknown said...

ana...memandangkan keadaan kita nie sama jer..anak 3...setahun seorg..hikhik...portable dvd tu mmg satu keperluan klu kita jer yg drive bw anak2 kuar....then cd kartun mmg kena standby banyak dalam kete..huhu...diaorg request nk citer apa...pasangkan jer..asalkan diaorg senyap...dalam kete uda...ada 3 skrin (skrin ke org pangge huhu )1 kat depan..utk makbapak control..nk masukkan cd ke mende ker...then setiap satu belakang headrest driver n passanger tu kan...huhu..tenang ..aman....bahagia....blh la mak senang hati drift kat highway...hahahahaha

Azian Elias said...

Salam Ana,

kena sediakan banyak candy gak. kasik senyap sikit.

pasang video cartoon dlm kete. Sure senyap

Effah Mahat said...

ana.. kalau effa tak kuar dah dengan anak2 huhuhu...
effa ada 2 orang HEROin ni pun kalau takde orang lain (mak atau hubby), dok je lah kt umh... huhuhu... salute la kat ana.. masih gagah gak utk keluar mkn dengan anak2.... hehehehe

noor said...

xpenah rasa nk mkn sini hihihih
lg2 dgr kes xhalal kt media

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Yang aku lak kalau makan berdua ngn Khaleef..

Akan makan dalam kedai cari meja paling dalam sekali..

Kalau kat luar..
Abih sederet kedai tu dia pi check..
Dah cam pegawai kutipan hasil..
Pastu aku lak yg terjerit terlolong nak panggil dia..

baincardin said...

adeii..lapar dah perut nih! ^_^'

*"Part 3" pulak datang menyerang. layan jelaa....^_^

Amoi Ida said...

Salam ana..

Saya silent reader blog nie, tapi teringin gak nak share dgn ana..

sy pun anak 3 org..sorang hero 2 org anak dara..

thn depan anak bujang skolah tp dia naik bus..anak kedua lak tadika sy kena antar dan anak bongsu baru 2 thn

sy pun kagum dgn ana..handle anak2 sendiri tak perlu gunakan maid..insha Allah kita ibu bole melakukannya..tgn yg menhayun buaian bole menggoncang dunia! hehe

sy pun salu kemana2 dgn anak2..bawak meka p mana2...psl dalam keta tu..sy sudah terbiasa susukan anak waktu memandu...waktu tu anak ketiga tak lahir lagi.,kiranya dah lama dah saya buat..sb sy terpaksa sb anak kedua sy tu mmg kuat menangis..cengeng org kata..sejak dr baby lagi..jd kalo sy tak menyusukan dia nnt takut kena sawan lak huhu..yerla manala tau kan...

kalo dah terdesak, menda yg kita pk mustahil jd tak mustahil..apalagi skang nie keta byk auto..tp keta sy manual je..cuma kena cover2 sketla time lampu merah tu, sb keta kiri kanan dan moto nnt terperasan lak ..kalo pasanpun buat selamba je yg penting aurat kita terjaga time menyusu tu..

sy bkn nak suruh ana tiru cam saya sb cara nie bahaya sebenarnya..nnt polis kantoi susah pulak cuma kdg2 terdesak tu kita takde pilihan..insha Allah kalo kita ikhlas mendidik anak dan berdoa Allah akan permudahkan...

salam perkenalan dr saya :)

Cerita bonda said...

ana..same case la dgn saya..anka saya pun tiga..tiga2 hero..sorg umo 2thn, dua lagi kembar umo 11 bulan. letih ooo bawak tiga2 jln..so far mmg saya tka berani keluar sorg2 dgn tiga hero. tapi kalau ayah nye ada, saya dan tiga org akan dok kat blkg MPv dan pasang DVD. bukak cerita barney baru diaorg dok diam2 kat car seat memasing.

tapi salute la kat awka ni Ana bwak tiga org anak2 sana sini sorg2.
salam kenal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...