NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, December 30, 2010

ApiS DaH PoToNg RaMbuT

Ni cerita selasa lepas.. mcm biasalah lokasi aku adalah kat Giant shah alam.. senang dpt parking kalo pegi hari2 biasa.. kalo hari luar biasa payah beno nak dpt parking..

Tujuan asal nak pi beli pensel box kakak.. aku sbnrnya masih pening apa kelengkapan nak di beli.. yelah, pestaim anak nak sekolah kan.. jd aku pening gak apa yg nak di beli.. keh keh keh.. ntah hape2 kann..


Hari yg sama dpt baju baru, hari tu gak pakai terus.. tak nyempat2 nak basuh pun.. kikiki..

Posing dulu ye anak2..


Ni lah " tangga" aku.. penawar hati aku..


Ok2.. udah2 la posing tu.. meh kita gerak gi jalan2 ye..

Sampai je dlm Giant kami gi mkn dulu kat chicken rice shop.. kerap lak aku mkn kat sini.. tp hari tu layanan amat teruk laaa.. sorang2 buat tak pahammm je wlpun dah di panggil berkali2.. masa tu staff dia ada 2 org je.. dialah cashier dialah yg ambik order..

Tp kot ye pun jgn la bolayan aku kalo masa tu ko mmg free tak layan mana2 customer.. nak kata ko tak nampak mustahil la kan sbb aku duduk dpn cashier tu.. huhuhu.. pastu masa hantar mknn pun lgsg tak di bg sudu dgn tisu.. sob sob sob.. sedihh.. malas dah nak panggil lg.. aku gi la menonong sendiri cari sudu dgn tisu..

Pas mkn aku tetiba dpt idea nak ajak apis potong rambut.. aku ckp kat apis " nak tak khemah besar warna hijau (play tent).. " Apis pun ckp nakkkkkk.. pastu aku ckp la kalo nak ada syarat.. kena potong rambut dulu..

Pastu apis ckp dia tak nak potong rambut.. dia nak rambut ni jeeee (sambil pegang rambut dia).. tak phm agaknya dia nih, ke dia ingat aku nak bg rambut palsu.. ekekeke..

Aku pujuk lg, aku ckp aku peluk la dia masa nak potong rambut nanti.. aku ckp cacing banyak kat rambut tu.. kenalah bg org buangkan cacing tu.. terpaksa bohong yg bkn2 sbb nak pujuk punya psl.. huhuhu.. ni pestaim dia nak pi potong rambut kat kedai ni..

Dia sgt penakut okey.. dah byk kali ajak tapi dia ngamuk sakan sbb takmau.. tak prnh berjaya pujuk dia.. huhuhu.. aku ckp lg dgn apis, kalo dia pi potong rambut, nanti aku belikan khemah menan besarrrr warna hijauuuu.. besttttt.. ahahha..

Tetiba dia setuju.. siap pesan byk kali jgn lupa belikan khemah hijau.. wahhhh.. ni sudah bagussss.. terus aku ajak bebudak ni gi kedai gunting kat dpn kfc tu je.. nama kedai tu Kedai Gunting RM13 kalo tak silap..

Masa nak masuk je apis dah start melalak.. ahhh sudahhh.. aku ckp le cpt masuk.. cacing tu dah geget kepala apiss.. hahaha.. nak tak nak dia masuk la jugak sambil nanges2 peluk kaki aku..

Bila aku dudukkan dia kat kusi khas tu lglah dia melalak.. tp aku ugut suruh diam.. tak diam kang biarlah cacing tu geget dia kuat2..ekekeke.. terus dia sedu2 je tahan nanges.. air mata bertakunggg je kat mata tu ha..


Dan sgt2 kebetulan okey baju yg di gunakan utk balut badan tu kaler hijau.. apis dah mcm nak okey sket bila aku ckp waaaaahhhh baju warna ijau laaaa.. cantekkknye apis pakaiiii.. terus dia senyum2..

" makkkk.. baju warna ijau kannnn.. cantek takkk..?? baju ni hebat kannnn...!! " aku pun cakap waaahhhhh.. hebatnye apissss..

Sib baik dia bg kerjasama masa ni.. dan byk kali gak dia tanya aku " dah siap ye makkk..??" hahaha.. tak sabar2 dia nak turun dr situ..


Kadang2 dia mintak aku pegang tgn dia tak kasi lepas.. dah gaya mcm teman org nak beranak lak rupanya.. kikiki


Sgt cekap org ni wat keje.. sabarrr je dgn karenah anak aku yg kadang2 kepala tu senget2, kadang2 geleng2.. susah dia nak touch up rambut kalo asyik bergerakkk je kepalanya..


Budak 2 org ni setia tunggu kat belakang apis..



Ica ada gak ckp abuttt abuttt sambil pegang rambut dia .. nak suruh potong rambut dia jugak agaknya.. rambut dah le tak lebat mana.. ada hati nak suruh potong jugak ke.. kekekeke



Aksi tunjuk pusat dgn kening terangkat..


Okeyyy.. dah siappppp... yeayyyyy.. sukanya akuuuu.. akhirnya berjaya gak dia potong rambut kat kedai.. sbb ramai org sangka dia ni pompuan.. huhuhu..


Pestaim jugak aku tgk kedai gunting rambut yg guna vakum utk sedut rambut2 yg melekat kat baju2 dgn leher.. ahahaha.. jakun jap.. apis pun pelik.. siap ckp vakum tu kan utk lantaiii.. wakakakka..

Settle je potong rambut aku ajak masuk Giant sbb nak tunaikan apa yg aku dah janji.. khemah hijau tu le apa lg.. tp kannnn, tak jumpa lgsg laa... huhuhu.. ada ke jual dlm giant sbnrnya ekk.. last2 aku belikan menan lain je.. asalkan warna hijau dah le..

Capai beberapa benda yg tak di rancang nak beli pun.. tu lah masalahnya kalo masuk dlm giant ni.. mesti ada je yg nak di capai.. huhuhu.. dah dpt sket2 barang terus berambus gi kat cashier..


Tetiba budak ni tetido la pulakkk.. tersengguk2 dia kat dlm troli.. ica dgn ain aku suruh berjalan je.. hehehe


Dah mcm gaya ayam tgh tido kan.. ayam kan kalo tido kepala dia senget ke tepi.. kikiki.. mcm je ye.. bkn betul2..


Settle je byr terus dia terjaga pulak... tido 5 minit je namanya ni..


Ica berebut duit syiling dgn kakak dia..

Sblm blah sempat lg aku beli mangga jeruk yg ada jual kat dpn cashier tu ha.. hehehe.. pastu cpt gi kat parking dan terus pecut balik umah..

Ni la hasil yg aku rembat kat Giant

Jeruk mangga.. sedapnyeeeeee...


Ain punya.. pensel box tak dpt beli sbb masa nak byr tu barcode takde lak... uwaaaaa... dah la lama aku bertenggek cari mana yg cantek.. sekalinya masa nak byr takde code la pulak.. cehhh.. buang karen sungguh..!!


Ni la menan hijau utk apis.. kuning utk ica... wakakakka.. berguna gak utk aku tu.. jimat pun jimat.. murah pun murahh..


Sticker abc utk tampal kat mana2 yg perlu


Kuali utk aku.. senang nak tebar roti canai atau buat roti jala.. penkek pun boleh.. hehe


Ni pun utk aku.. lama dah aku tak buat kek..


Botol2 susu utk apis.. kena beli puting lain ni.. yg tu keras kedaung sungguh..

Okey.. tu je nak cite.. esok laki aku cutiiii... yeayyyyy.. dia ajak pi Gardens kat midvalley tu.. aku tak prnh lg gi sana tau.. sian kan aku.. huk huk huk.
.


14 comments:

Fatihah said...

aii wat sy senyum n gelak sorng2 je bc cite k.ana nie eheheh

-iLLa- said...

ku pun suka tgk anak2 pki baju sama..wah mudahnya apis di pujuk...adam dkt berpuluh2 kali dah..x mau jugak..jangankn pujuk..nampak kedai gunting pun dh melalak...

ellyn said...

wah.. makin hensem la apis skrg... comel je muka dia

Aida Azryn said...

whoa.. pandai dia angkar kening.. XD

Zatil said...

Hi Ana, ni 1st time nak comment..slalu silent reader jer :) n jejenguk lah lagi blog kita..

Kemas apis dah!! Tu lah boys kena slalu trim rambut.. Girl x per...lg pjg lg cantek..

Unknown said...

yg lagi dua menunggu tu pun baik je..kan dekat2 kedai tu ada playground kan..takde plak diorang sibuk2 nak g main sana.. =)

Kasih Salina said...

lucu tengok apis..cam anak manja jer..icha plak cute dgn aksi2 comel dia yg bersahaja..kak ain plak maintain cool jer..seronok tgk aksi anak2 yg comel ini..

MeM nak kurus said...

wah ana sok g The garden yer...nanti cepat2 upload dlm blog yer..suka lepak blog ana nih..sambil tgk anak2 yang sedang membesar tu..suka tgk gaya Ica yang macam dah besar tu...bleh jadi kakak apis nih..hihihi..Hope sok diaorang in good mood la g mid valley tu...;)..syok sket maknyer nak soping

Akak Kembang said...

muka terpaksa kena potong rambut...

ieda said...

alor2 sweet nyer budak bertiga tuuu .. baju sedondon jer ..
bagusnya apis potong rambut senyap jer .. x mcm zahrien x duk diam sungguh ... :)

haaaaaa keletihan sampai tertidor dlm stroller giant hehehehe ciut jer ..

cik bilis said...

hi ana...comeinya tshirt diaorang..beli kat mana nie?

ct shah said...

salam ana.saya ada dgr yg chicken rice shop tu x halal.wallahhualam.

Ana Suzana said...

ct shah..
chicken rice shop status dia halal.. boleh rujuk kat halal online.. ^_^

akiratoriza said...

Salam...
lawak sungguh citer ana kali ni.. tergelak sorang sy dibuatnya... tak sangka lak menan apis tu hanyala tapis serbuk kopi...kui..kui..kui... adam (my son) dl pun susah nk gunting kat kedai, time gunting 2 sy mesti kene peluk dia sampai la siap lau tak melalak tak hingat... skrg nih dh phm n ok la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...