NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, December 11, 2010

CuCi KoLaM iKaN

Pg2 lg kol 10 ada org tekan loceng.. tak dpt le nak tido indah2 sampai tghari.. ahahhaha..

Org yg aku maksudkan ialah org yg buat servis cuci dan tukar filter kolam ikan.. kitorang ambik servis ni setahun sekali bg memastikan air kolam sokmo bersih dan jernih sentiasa..

Mmg bagus la ambik servis ni, takdelah kita sendiri yg nak kena cuci tonggang terbalik dlm kolam tu.. jenuh woo nak bersihkan lumut2 tu.. ingat senang ke.. baik upah org je kalau rasa diri sendiri tak cukup sabar... miahahaha..

Meh layan pic yg aku snap.. sbnrnya byk lg yg diorg buat mcm sental2 dinding kolam, cuma aku je malas nak melangut kat tepi tu semata2 nak snap gmbr.. kang tak berasap kang dapur aku.. hehehe..


Diorg tgh bukak area pump.. yg bekas berisi air yg besar2 tu bkn pool tau.. tu air yg di sedut dr kolam ikan tu.. anak aku si apis berkali2 tanya aku yg tu kolam renang ke bkn.. hahaha


Kerja2 mencuci filter di lakukan.. mmg leceh wooo.. kalo kitorg laki bini yg buat mau pengsan..


Ni ikan2 yg ada dlm kolam ni..tinggalkan suku bahagian air utk ikan2 ni berenang..



Mcm2 jenis ikan ada dlm ni..ikan sepat dgn ikan puyu pun ada.. ikan kelah pun ada gak.. kang nak bela siakap dgn kerapu lak.. wakakakaka..


Cuci jgn tak cuci.. sampai kuyup2 diorang ni wat keje..



Laki aku memerhati diorang wat keje..

Tgh aku wat entry ni diorang masih lg membersihkan kolam tu.. byk part nak di bersihkan, bkn semata2 nak tukar air je.. lumut2 hijau mmg diorg kasi buang sume.. bagussss..

Okeylah.. kang jumpa kat next entry lak ye..




6 comments:

AiDa AzRyN said...

cambest j aktiviti n.. hehe.. @_@

Farah Ikin said...

kak ana..berapa upah untuk bersih kan kolam ikan ni?? saja bertanya...umah saya takder kolam ikan, kolam renang jer ader..ngee
manalah tau nanti nak buat kolam ikan kalau ada rumah baru pulak..nak tau jugak kos maintenance berapa..yer dak

Farah Ikin said...

saya dok apartment .. sbb tu ada kolam renang..ingat nanti umah ada kolam..mimpi la

azean said...

ana..ko bela lah ikan talapia..nnti leh akak dtg makan kat rmh ko....hehehe...rumah akak ade kolam nyamuk jerr..huhuhu

deqlis said...

ikan kaloi ada?? hehe..

Ana.. bela ikan takper...jgn ada batu belah batu bertangkup udahhhh hahaha..

Sue said...

o0h ade gak ek servis camni. bagus gak yea.. bape upah kat org2 ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...