NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, December 20, 2010

HaRi SaBtu KaMi

Hari sabtu kami yg lepas biasa2 je.. pada aku mungkin biasa je lah, tp pd hubby aku mungkin luar biasa.. hehehe.. bgn pg2 mcm biasalah, sediakan sarapan.. aku buat mee goreng utk hubby.. mee sup utk anak2 aku..

Aku mogok tak sarapan pg sabtu tu sbb hubby aku lupa nak pelawa aku sarapan sekali masa dia tgh mkn.. ngada2 kan.. tu pun nak majuk.. kekekke.. yele, saje nak ambik perhatian sket..

Masa dia tgh sarapan aku wat le keje2 kat dapur.. basuh pinggan, lap dapur gas.. lap tu lap ni.. lap hingus sbb masa tu thn air mata sbb nak nanges.. kah kah kah..

Cengeng tetiba lak sabtu td.. betullah korang kata, aku moody jumaat lepas sbb PMS nak menyerang.. tp aku jarang takde mood sblm2 ni..

Sampai siap keje aku kat dapur pun hubby aku buat dekk je tak panggil aku ajak sarapan sekali.. uwaaa.. yg aku dgr berkali2 hanyalah sendawa dia.. kejam tau abang.. sob sob sob..

Last2 masa hubby aku naik atas utk mandi aku cpt2 pulun mkn mee sbb lapar gile.. sendiri cari penyakit.. bkn takleh mkn pun kalo tak di pelawa.. ahahaha

Tp majuk ttp majuk.. settle sarapan aku siap2 prepare utk masak lauk tghari lak.. cincang daging dan sayur2 sbb nak buat tomyam dulu.. nasi aku dah siap masak 5 pot.. bykkan nasi aku masak, padahal yg mkn kami2 je nanti.. kekeke..

Tgh aku tunggu2 tomyam tu menggelegak, terdengar bunyi hubby aku turun dr tangga.. dia tanya bebudak dah mandi ke.. aku ckp le dah..

Pastu dia suruh aku pi siap2 cpt sbb nak ajak kuar.. wahhh.. dlm hati ada taman dah ni.. gumbira sungguh.. rasa berbaloi lak majuk2 ni sbb di bawak jln2..simpan semua brg2 basah dan laju2 aku pi naik atas bersiap molek2.. hehehe


Budak yg siap sedia nak kuar.. comot betul cermin kat blkg tu.. byk sgt tapak tgn bebudak ni tau.. penat lap dgn surat khabar hari2..


Pakai baju kakak ain masa kecik2 dulu..


Layan katun sementara tunggu abah diorang alih kan kete.. sbb biasanya weekend kami jalan2 pakai mpv.. sekalinya kete tu baterinya kong daa sbb dah 2 mggu tak start.. adeh laa.. so naik kete hubby yg satu lg jelah.. kete aku tak leh.. hehehe..



melopong layan katun.. byk gmbr ica je dlm entry ni sbb dia je yg sporting masa ni.. yg lain tu mcm ulat tak leh dok diam..

Masa kuar je umah hubby tanya nak gi mkn dulu ke sbb lom lunch lg kan.. budak2 je yg lunch sbb kami kenyang lg mkn mee.. jarak sarapan dgn lunch dkt sgt la pulak..

Hubby bawak ke kfc bkt jelutong je.. anak aku si Ain siap komplen lg knp mkn kat tmpt yg mak selalu bawak.. kekeke.. mungkin dia nak lain dr lain kot kalo kuar dgn abah dia.. hahaha



Muka bosan sbb nasi ayam kfc kena tggu 15 minit br dpt.. diorang baru masak kottt..



Minum jelah air tu sampai kembong ye.. lama beno tggu nasik.. kekeke


Dia suap ayam, aku suapkan nasik..



Abis je mkn2 terus masuk kete.. dlm hati aku masih tertanya2 kat mana la hubby aku nak bwk jalan2 ni.. harap2 tmpt best la kann.. hehehe.. bila hubby tanya aku nak ke mana? aku ckp entahhh.. cehh, jual mahal la konon.. sbnrnya berharap biar hubby buat surprise je bwk ke mana2..

Aku ni tak kisah pun kalo di bawak ke alamanda ke, klcc ke, sunway pyramid ke.. maksudnya luar dr shah alam la.. bkn nak shopping pun, tp just jalan2 je pun aku tak kisah.. sepanjang hubby aku bawak kete, aku asyik perhatikan jalann je.. nak tau mana destinasi dia nak bwk kami..

Mula2 dia lalu area subang parade.. aisey, takkan pegi subang parade kottt.. sib baik dia lalu je.. bkn ke situ rupanya.. pastu aku rasa dia nak gi empire kot, pun bkn jugak... dia gi showroom Toyota dpn empire tu lak.. tp tak singgah pun, just lalu2 gitu je.. fuhh legaa.. bosan gile tgk2 kete ni.. bkn minat aku.. kikiki

Hubby aku teruskan lg pemanduan ke arah Glenmarie.. adeh, bilanya nak kuar dr shah alam ni..?? takkan nak lepak Giant kot.. wuuwuwuuuu.. tetiba dia masuk simpang yg mmg aku kenalll sgt tempat tu.. uwaaaaa, dia singgah showroom volkswagen rupanya.. cissss.. huhuhu.. ni bkn jenjalan namanya..


Tp anak2 aku sukaaa sgt.. lg2 si hafiz.. dia mmg minat dgn kete2 ni.. pastu budak bertiga ni sibuk berlari2 dan buat bising.. aku biarkan jelah.. lgpun tak ramai org masa ni..


cantek2 lak kete kat sini.. hubby aku mmg minat pegi showroom kete.. pegi situ tak semestinya membeli.. dia suka test drive je...

Aku..?? tak berani la.. ntah2 salesman tu lg takut nak bg aku test drive sbb baruu je dpt lesen.. kekkeke.. dia tak tau yg aku pun dah lama pegang lesen agong.. ngeh ngeh ngeh..


Lasak betul bebudak ni.. lari sana sini.. terjatuh pun byk kali sbb lari laju2 sape suruh.. tp tak nanges pun..


Jakun tgk bunga hiasan.. asyik nak seluk dlm tu aje.. nak main air dlm tu la tu..



seketul je dok kat kusyen.. kikiki


Lps lepak dlm 2 jam stgh kat showroom ni kami terus blah.. bkn jalan2, tp blah pi balik umah le.. tp sblm balik umah singgah semula kat bkt jelutong utk mkn dulu.. mkn lg..?? kali ni kami lak yg mkn, tp anak2 pun mkn lg..

Huhuhu.. takde jalan2 pun.. Ahad pun tak jalan2 sbb hubby pi meeting sepanjang hari sampai ke malam dgn staff2 dia.. byk keje yg dia nak siapkan.. aku..?? bawak anak2 pi giant cari brg sekolah ain.. tp bkn brg sekolah aje yg dpt.. menan pun dpt.. uwaaaaa.. budak2 ni kannnn..



15 comments:

-iLLa- said...

ku sudah test itu DAS AUTO....besttttttttt..ngeeeeeee

MamaShiLa said...

huiks...tiba si kecik alissya ade rambut....kiut!

MeM nak kurus said...

ica comel sangat la..eee geram...

Anonymous said...

comey la rambut ica

Akak Kembang said...

comeyler sikecil tu..muka anak kot..

ibuayu said...

lawalah ica...

erienz said...

sungguh comel budak itu...geramnye...

Kasih Salina said...

Oh, akhirnya dpt jg tgk update kt blog ana ni..(zam ni..guna id wife salina sebb saya xda acc personal gmail)..

Ana Suzana said...

illa..
amboiii.. pe lagi.. rembat le 2 bijik.. kekeke

Ana Suzana said...

mamashila..
rambut pelesu tu.. ekekke

Ana Suzana said...

Mus..
macehhhh.. kecik2 dah pakai wig kan.. keh keh keh

Ana Suzana said...

mamaqari..
berpeluh2 tau dia pakai tu

Ana Suzana said...

Alin Marlini,
muka ana ke.. muka hubby kot.. tp comel ikut maknye kot.. ekekke.. alamak.. riak nih.. hehehe

Ana Suzana said...

ibu ayu, erienz..
mekaseyyyyy..

Ana Suzana said...

Zam..
ooo.. takpee.. mekasih bg komen kat entry ni.. ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...