NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, December 17, 2010

aPa YaNg aNaK2 aKu BuaT SeKaRaNG

Tgh aku melayan perasaan sendiri, anak2 aku pun wat hal sendiri.. cuma sesekali kalo diorang bergaduh baru aku cmpur tangan.. takkan nak biarrr je pulak kan.. kang lain lak jadinya..

Mood kalo tgh kurang baik, kalo anak2 bergaduhhhhh siap la korang.. makhluk ijau dtg menyerang.. ekekekke.. ---->boleh ketawa lak, kata moody.. :p

Okey, meh layan anak2 aku tgh buat apa..


Ain sdg baca buku iqra' (al-Furqan).. dia dah baca buku sampai tahap 2..


Walaupun dah masuk buku yg kedua, tp dia suka baca buku tahap 1..

Sbb knp aku tatau.. tak kisahlah yg mana2 pun dia nak baca.. sbb dia sendiri yg minat.. aku takde paksa2 pun sbb biasanya ajar waktu mlm je..

Tp ni dia sendiri akan ambik buku dan duduk dekat2 dgn aku mintak aku dgr dan betulkan kalo salah.. bagusss kakak..



Selalunya kalau sampai je kat perkataan " alif atas Aaa, Nun atas Naa.. Ana " mesti dia akan ckp ni mcm nama makkk la.. kekeke..


Yang si ica pun membaca gak.. dia ni pantang tgk kakak dia baca, mesti nak membaca gak.. aku bg buku resepi jelah.. sbb dia suka gmbr2 mknn.. kekeke


Bersungguh2 tul baca.. sampai terbalik2 buku tu ha.. kah kah kahhh.. -----> eehhh, mood mcm nak okey lak.. hehehe


Dok sebut buahhhh, mamammmm, apaaaaa (lapar).. kikiki


Kena monitor gak dia ni.. tau2 kang dia koyakkk je buku tu.. bkn boleh di harap wooo..


Si bujang ni baringgg je le sambil layan kartun..


Tgn tu tak lekang pegang kapal terbang dia.. sape2 pun tak leh pegang kapal terbang hijau dia tu.. kalau ica pegang mmg menjerit2 la budak bujang ni sambil melalak2.. grrrr




Kang kakak dah sekolah tentu sunyi siang hari kannn..



8 comments:

Mus said...

haa....tu dah senyum2..tu ok la tu..mus kalau tengah moody buat kek coklat memang mood ok balik..bau coklat tu agaknyer...release stress..

Salina said...

Salam perkenalan. Sejak awal mnggu ni 'terjumpa' blog ni (sbb cari keyword Anjung Seri)..baru rasa nk mula kongsi membebel kt sini...

-iLLa- said...

ana,budak2 neh x bt sepah yer...anak2 ku suka bt sepah tawwww.

Yan said...

Anak - anak waktu kecik memang cam tu lah.. Sentiasa ada di depan mata kita. Bila dah besar sikit. Lain pulak kerenahnya..Kita miss lak nanti

mamat80 said...

ni moody sbb ain nk masuk blajo ekk....

Ena said...

ok la tu.. minat juga membacanya... anak sy nak kena tanya dulu baru terkedek2 p cari nak baca.. mesti dah masuk tadika nantu lg suka dier membaca kan!..

Salina said...

baru 2 hari x update..tertanya-tanya apa dibuatnyer 3 beradik tu dan maknyer..

adarnadzmie said...

suke nengok gelagat anak2 ana ni.. lebih2 lg si ica tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...