NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, December 22, 2010

CiTe KaT GiaNt SeMaLaM

Ni sambungan entry sms tu.. oleh kerana hubby aku just buat lawak tp tak ckp pun dia izinkan aku kuar ke tak, aku ttp anggap dia izinkan.. ekekkeke.. aparaaa abg, buat lawak tp lupa nak bg izin ka.. ish3x..

Pas je bls sms hubby aku terus kerah anak2 sume pakai kasut.. sume mengikut arahan kecuali ica yg terkedek2 dtg kat aku bawak kasut putih dia yg dah lusuh tu.. kikiki..

Siap duduk lunjur kaki tu sbb suruh aku pakaikan kasut.. dia mana reti lg.. mulut je bising, tp pakai kasut lom reti.. hahahha

Pas sume pakai kasut terus aku kerah masuk dlm kete.. tp masa nak masuk kete tu aku suruh tanggal kasut balik.. kang kotor seat kete aku.. ahahhaha.. dah tu apa motip suruh pakai kasut td kan.. kihkihkih..

Baru je aku duduk kat seat pemandu, si apis dah bising2 suruh pasang lagu InsyaAllah.. yelah2.. mak pasang le nihhh..!! mcm biasa, abis je lagu tu kena ulang lg sampai dia senyap.. huh.. menganggu pemanduan sungguh..!!

Perjalanan di teruskan ke Giant.. ececehhh.. kalo dulu asyik Mydin bkt jelutong aje kannnn.. maklumlah, dah tampal sticker P kat kete.. kihkihkih..

Sampai je Giant si ica request nak gi tempat arnab.. eccecehh mcm pandai beno la anak dara tu nak request2 ni.. dia mana reti ckp byk2 perkataan lg.. tp dr yg aku paham dia asyik dok sebut " anammm.. nak anammmm.." arnab le tu maksudnya.. hehehe...

Mula2 masa masuk dlm Giant tu kami pi mkn kat chicken rice shop dulu.. dah lama gak tak gi situ.. ramai betul org mkn kat situ.. sib baik ada seat kosong lg.. wlpun bebudak ni request kepci, sory le.. aku tak layan.. muak dah.. huhuhu..

Pas mkn baru masuk dlm giant cari brg2 yg dah di list kan.. bebudak sume aku sumbat dlm troli... senang sket nak handle.. dlm giant aku lgsg tak ambik gmbr sbb ragam anak2 aku masa tu buatkan aku malas nak snap gmbr.. tgh menyabarkan hatiiii je masa tu demi melayan anakanda tercinta ni..

Mula2 pi kat area pakaian pompuan, dpt le aku rembat selai blouse utk aku, 2 suar jeans utk aku bersaiz 26.. saiz 25 susah nak dpt le.. pastu rembat baju utk bebudak ni sorang 2 helai, hafiz dok pilih baju kaler ijauuu je.. cehhh..

Pas pegi area baju, gi area kasut budak2 lak.. cdg beli kasut Ain je.. tp apis dah ternampak lak kasut hijau ben 10.. dia bukan tau pun katun Ben 10 tu.. yg dia tau hanya hijauuuuu.. adeh laaa.. ica pun bising gak nak cacutttt nak cacutttt..

Aku ambik le satu kasut bg dia pegang.. bkn utk dia pun, sampai kaunter kang aku bg le cashier tu ckp tak jd beli.. keh keh keh.. aku selalu buat gini.. kdg2 aku ambik teddy bear utk bg ica diam, sampai kaunter je mesti aku ckp nahhhh ambik ni, kami tak jd beli.. hahahhaa...

Pas dpt kasut terus pi melilau2 lak cari kolam mandi menan.. bebudak ni sakan le lalu area2 menan tu.. masing2 nak tu nak ni.. haaa kauuu, terus kena marah dgn aku sbb diorang janji masa dlm kete takkan ambik menan lg dah.. kan aritu dah beliiii..

Dpt je kolam mandi menan tu terus blah gi tmpt brg basah.. beli daging dgn ikan salmon.. humang aiii, mahalnye salmonnn.. dah lama tak beli salmon rasa terkujat badak lak smlm.. tp ambik la gak 2 slice.. 1 slice rm23++.. cehhh, sama rege yg dah siap masak je..

Dah dpt sume yg di hajati terus tolak troli laju2 gi kaunter utk bayar.. suspen gak masa membayar ni sbb aku rasa dah lari bajet.. hahahha.. masa cashier tu tgh scan sume brg2, ada la sorang mamat ni sibuk2 dtg kat aku...

Aipppp, bkn nak ngorat ye, dia jual insurans.. hehehe.. aku ckp le sory sbb anak2 aku bila lahir je terus hubby aku wat kan insurans.. terus dia tak kacau dah.. pastu dtg lak jurujual brg Arezzo.. punnn aku bolayan ckp brg dapur dah penuh dah.. kikiki

Settle je membayar terus tolak troli cpt2.. tup2 ica terpandang satu menan arnab lak yg di jual kat booth luar.. okeylahhh, mak belikan 2 ekor terus.. so takyah rebut2.. tetiba si apis lak nmpk kipas stroller kaler hijau.. dia pegang tak mau lepas mende tu.. huhuhu.. so nak taknak belikan jelah.. bkn apis je yg nak, ain pun rembat gak.. wuuuuuwuuu.. terbang rm50 kat booth tu..

Pastu terus tak pandang kiri kanan dah (tipu..mau langgar org kalo tak pandang kiri kanan..kekeke..) tolak troli laju2 kuar terus dr Giant.. kang anak2 aku pow mcm2 lak.. baik kuar cpt2 sblm cari penyakit lg.. hahahha..


Ni kat parking kete.. kat sini jelah sempat nak posing punn..


Bila diorang pakai baju ni, ramai yg dok terpandang2 aku pastu.. wakakakka..


Jakun sungguh main kipas..


Snap berkali2 dpn ni aje.. hahahha


Aikkkk.. baju yg sama lahhh.. mentang2 korang kata cute, so aku pakaikan la dia baju ni lg.. pedulik hape kan, tu hari pakai masa gi tmpt lain, ni pun kat tmpt lain.. kekekke..


Yg sbnrnya si ica ni tak suka pakai scarf tu.. aku je yg paksa.. sampai2 peluh2 kepala dia pakai mende alah ni.. tp aku tak pedulik.. paksa pakai jugak.. bila dia cuba nak bukak mulalah suara aku kuat ckp haippppp.. sambil jengil2kan mata.. terus dia tak jd bukak.. hahahha



Dok pegang arnab dia.. dlm kete asyik kiss2 je arnab tu.. ica asyik buat bunyi nyauuuuu nyauuuu aje.. dia ingat kucing ke hape..


Ni yg aku rembat semalam.. siap tapau chicken rice tu.. suka sbb dah ada menu ayam butter.. sedapppp


Bosan je bebudak ni.. yele, maknye asyik snap gmbr je.. udahnye bila nak sumbat diorang dlm kete tu kan kalo dok bergambar je.. dah le berpeluh2 diorang masa ni.. ekekeke



11 comments:

PINATBATE said...

Salam..
mmg cute Ica..nampak mcm rambut panjang mengurai jer kena pakai skarf tu..hihihi..

Mek Rose said...

oo ingatkan rambut betoi td..ehehe

Effah Mahat said...

ini mesti kes ana nak tutup rambut sebenar ica... comel je dia pakai scarf tu.. huhuhu

sha_qistina said...

comel la dia pakai scarf tu...nice

sLeepIng beuty said...

anak2 yg comel :)

Fieza79 said...

mmg sonok sekali sekala bwk kuar anak sendirian...happening je anak banak..

Lia said...

macam2 ragam anak2 kan.. mmg kalau bawak ank g shopping ni mmg byk duit yg terbang.. hehee..

-iLLa- said...

masa tgk pic neh br tpk nk tanya org x pdg2 mu ke ana??ekkeke

MeM nak kurus said...

mus dapat bayangkan agaknya klu lah ada jual topi keledar yang cover muka abis cam yang orang racing bawak tu..agaknya nak ana beli 3 kot..pakaikan anakanda semua moga x nampak menan bila kuar soping...menan jer kan..huhuhu...;)

ieena said...

Tabah tol ana bwk anak2 kuar sendirian...saya tak cukup tabah nak layan karenah anak2 sengsorang..kalau ayah diorg takde jawabnya kitorg lepak umah jer la...huhu

Elly Jade said...

singgah dr blog kak eynda.hehe
comel scarf 2
salam kenal kak =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...