NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 05, 2010

TeTaMu YaNg HaDiR PaRt LaSt

Semput aku wehhh.. sesemput masa majlis jamuan hari raya tu hari.. kekeke.. semput nak upload semua gambar.. tu pun byk lg gmbr2 tetamu yg tak sempat nak snap..

Kat dalam umah aku lglah ramai tetamu wehh... dah mcm lautan manusia dah.. kat dapur penuh, kat bilik2 penuh, kat ruang tamu lg lah penuh.. kat veranda atas pun ada org gak.. maklumlah dlm umah sejuk berekon.. kikiki..

Anak2 aku main kat bilik dgn kawan2 yg diorang baru kenal.. tak kedekut main menan sama2.. pandai bawak diri masing2.. yg paling kesian si alisya la.. aku langsung tak terjaga dia.. sib baik ada makcik2 dan pakcik2 dia yg tlg asuh dia.. dia pun baikkk je masa tu.. tak melalak pun..

Ok.. meh kita tgk muka2 yg ada menjamu selera.. hehehe..


Ni kakak dan adik2 aku.. serta anak sedara aku.. sory la ye sbb tak dpt nak bertepuk tampar dgn korang.. ala, kita leh sembang bila2 masa je kannn..


Tetamu yg ada.. sape yg dah abis mkn mereka akan lepak dlm umah lyn tv..


Ni penduduk warga villa suria.. ada yg kenal ke..??


Lelongggg lelongggg..!!! :-p




Kak Azizah dtg 2 kali tau.. ptg pas asar dia dtg lg sekali dgn anak2 dia.. lepak sampai abis majlis.. kikiki


Penuh semua meja.. tu psl sape yg dah abis mkn aku halau masuk umah je.. kekeke.. opsss, bkn halau, aku pelawa masuk umahh... ngeeee..


Kak azizah pegang baby kwn hubby.. alololooo.. sama kaler baju lak tu..


Yang ni member blog jugak.. seorang blogger.. Alida namanya..

Sampai jugak ye kat umah ana.. mekasih byk2 tau dtg.. dr alam maya terus jumpa secara realitinya.. toksah malu2 tau.. ana ni peramah orgnye.. kuikuikui


Senyummmmm.... ^__^


Ni pulak kawan sejak Forum Cari lg.. Kak Wyrawati.. blogger jugak..


Mkn ye jgn tak makann..


Ooooo... mak buyong ni ambik sepinggan buah2an ye.. pastu buat2 muka terkejut ye.. patutlah hilang kat meja dessert.. wah wah wahhh.. hahaha..


Ni pun member sejak Forum Cari gak ni.. Panggilan manja ME..

dulu susah nak bertemu muka.. tp sejak aku dok shah alam ni makin senang lak nak berhubung.. anak bujang dia moody tul masa ni.. tu tak mau ni tak mau.. aku lak suka menyakat budak ni.. lglah budak ni marah.. kekeke..

Thanks ME sbb dtg.. maaf tak dpt melayan bak puteri di hari itu.. huhuhu..


Amboiii.. ngumpat apa tu sampai terkekeh kekeh ketawa..


Ni yg kak Wyra bg.. macaroni gratin..

Ya Allah, sedapnyeeee.. aku dgn anak2 je yg bedal ni tau.. anak2 aku siap berebut2 lg time mkn ni.. sib baik dpt 2 bekas.. kekeke.. Dan2 tu jugak aku minta resepi tau.. pastu terus je buat sbb kebetulan sume bhn2 dah ada kat umah..


Ni pulak geng2 blogger gak ni.. pestaim kami bertegur sapa.. sebelum ni diorang pernah nmpk aku, tp ngada2 tau takmau tegur.. terkedu katanya.. cehhhh.. aku bkn artis maaa.. :-p .. Pasni kalo nmpk ana tegur je.. ana tak sombong punn..

Mekasih ye Syikin dan Rozana.. utk syikin, ana tau psl kes pecah gelas tu tp tak tau sape yg pecahkan.. alaaa, biasalah kalo dah majlis, tentu ada yg pecah memecah.. tak sengaja pun kannn.. takde hal lahhh..!! ^_^


Ni lak kenalan sejak aku sekolah menengah lg.. dah ada 2 anak dah ye bang.. mekasih pada abg dan kakak sbb sudi dtg.. kalo kurang layanan harap di maafkan.. huhuhu..


Tetamu seterusnya geng blogger gak.. Atul nama manjanya.. laki aku kata ko mcm pelakon.. ko pernah berlakon ke atul.. saje laaa laki aku ni.. artis pompuan mana lah yg dia ingat tu ye.. dush dush dush... hehhehe..

Atul ni duduk dgn kwn alam maya aku jugak.. namanya Lin.. tp aku lupa snap gambar dia pulak.. sory Lin.. bertuah ko sbb abg2 aku rajin jaga anak ko yg kecik.. dpt mkn kambing ke tak agaknya ye.. dtg lewat sgt sape suruh.. hehehe


Ni silent reader blog aku.. Ira Kayra namanya.. rajin gak bg komen kat blog aku..

Dtg jugak dia akhirnya.. mekasih ye dtg.. ampunnn sbb tak terlayan.. maklumlah ramai kwn2 yg dtg gak masa ni.. kalo lah boleh diri ini di agihkan, dah tentu aku letak sebelah kat sini, sebelah lg kat sinun.. tp kang dah tak rupa org dah kang.. hahaha


Ni si papa meow yg membungkus nasi utk bekalan di rumah.. friskies kan banyakkk.. hehehe.. mekasih dtg ye Bakri.. sampai gak ko ke rumah aku..


Ni kawan sekuliah aku dulu.. dah berkurun tak jumpa.. akhirnya berjumpa gak kami.. tetiba teringat zaman2 belajar kat kolej dulu.. kekeke


Ni pun kawan sekuliah gak.. masing2 anak sorang... bila korang nak potong Q aku ni wehh.. aku bg chance ni.. :-p


Penduduk villa suria..

Aku rasa aku lah yg paling sibuk sbb kejap2 gi meja situ.. sembang2 jap pastu lari ke meja lain, sembang2 lg.. pastu lari ke meja lain pulak.. sembang2 lg.. fengsannn.. kikiki


Yg ni lah En. Zuhairi.. Interior Designer umah kami.. dtg gak dia.. hehe.. mesti selalu skodeng blog aku ni kannn.. tul tak..?? hehehe


Yg mek 2 org ni lmbt betul sampai.. mknn dah tinggal sket sgt dah..


Mkn apa la tu yeee..


Gojesss kan dorang ni.. aku je yg sememehhh.. kulit diorang cantik.. aku je yg kusamm.. sob sob sob..


Dari kiri : Tun Nurul Huda, ShaSha dan Anaconda.. hahaha..

Diorang ni semua kenalan alam maya.. kebanyakkan kwn2 yg hadir semua bermula dr alam maya dan akhirnya menjadi sahabat realiti..


Dah mcm iklan gigi colgate je kannn.. canteknye mata koranggg..


Ni tetamu paling last.. ni yg aku sedih ni.. time ni nasi sume dah abis.. sob sob sob.. sib baik ada sedikit lontong..

Dia ni blogger jugak.. Alya namanya.. kenal sbb kami satu sekolah menengah.. tp aku senior dia lah kann..


Ni pulak Rabunah..kwn kpd Alya dan jugak sama satu sekolah.. mekasih ye dtg..

Rasa bersalah sgt2 sbb mknn semua dah tinggal apa je.. uwaaaa... sampai ke malam weh aku rasa bersalah.. dah le dtg dr jauh.. org kampung aku ni.. sekinchan mari..



Depa dtg satu family lg tau.. tu yg buat aku rasa bersalah sgt.. ada org tua lak tu.. dtg jauh2 tp mknn dah byk abis.. masa ni dah dekat kol 5 ptg..

Ada lg pembaca blog aku yg dtg.. Annieyda namanya.. tp aku tak teringat nak snap gmbr sbb aku ingat aku dah snap gambar dia.. maaf ye eida sbb kurang memberi layanan.. adehlaaa, rasa bersalah lg nih..

Yg Aza Suhaiza pun ada lalu dpn umah aku.. tp dia tak jadi singgah sbb dah takde org sgt katanya kat umah aku.. so dia segan le nak singgah.. ish ish ish.. awat tak benti je. leh jumpa ana sembang2..

Apapun ana minta maaf pada yg hadir andai terkurang layanan, terlebih gurauan, terkurang makanan dan apa2 jelah yg kurang.. dan terima kasih jugak sbb sudi menjejakkan kaki ke rumah kami yg comel ini.. ada masa jemputlah dtg lagi ye..


Ni alisya.. cuba tgk muka dia, kesian kannn...


Alololoooo.. siannye anak mak.. huhuhu

Mujur ada yg bg perhatian pada dia.. dia ni bgn tido kol 12.30 tghari.. pastu cpt2 aku mandikan.. pas mandi terus minta tlg kat adik aku utk suap dia mkn nasik.. aku tak nyusukan dia pun pas mandi tu.. biasanya pas mandi dia nyusu dulu.. dia ni breastfeed lg..

Sampai ke malam baru lah aku nyusukan dia.. tu pun dah kol 10 mlm.. sepanjang hari dia tak tido tau.. sian sgt2.. tgk muka pun dah tau dia sedih.. mujur dia tak menanges sepanjang majlis tu..

Abis dah cite open house.. semput aku upload dan mengarang.. skrg giliran korang menyemputkan diri utk membaca.. kekeke

Yang pasti, sgt2 meriah dan happening sgt open house yg kami buat ni, penduduk villa suria sampai dtg 2-3 kali mengulang mkn tau.. hahaha.. Alhamdulillah.. cuaca baik, dan semuanya berjalan dgn lancar..



27 comments:

mamataya said...

kgumlah ngan k azizah ariffin..rasanya masa ku smp dia ade lagi..agak lama la dia duduk umah mu kan??? bagus mcm tu..walaupun retiss tp bercaampur masyarakat...dia baca blog mu x?

Ana Suzana said...

ME..
ntah le dia baca ke idok.. kekeke

a l y a a a h m a d said...

kak aaannnaaaaaaaaaaa....
alyaa xdpt dtg...sorry.
kol 5 kt cheras lg.pastu igt nk g la sbb nk g rawang jugak tp jln jem giler...tp klu alyaa smpi dlm kol 6 ++ mesti makanan dh abis.haahahaah. xdpt jumpe akak.
rugi + frust xsempat dtg...

Janna Wan Muhammad said...

ana..ahkak dapat telan air liur jela yer....ntah bila la dapat merasa briyani gam nih...

apa2 pon,open house umah ana memang happening....

and memang sian tgk muka alisya..nampak sgt muka letih and sedih kot? hehehe...cumil alisya...meh acikjanna siom2 meh...

Ana Suzana said...

Alya..
ala, takpe.. akak paham.. mmg ada area2 yg jem..

nak jumpa akak meh la dtg umah.. tp jgn main terjah je tau.. hehehe

Ana Suzana said...

Kak Janna..
try la masak sendiri kak.. akak kan terer masakk.. hehe.. mana tau menjadikk.. leh bukak bisnes kat sana..

sian alisya kannn.. maknye bz tak terlayan.huhu

Ya ALiya said...

yg penting dapatla rasa cheese tart tu....ada kisah sebenarnyer....

nikzairfan said...

kalo dekat2 mau nye saya anak beranak pon nak gi gak open hause aNA NI,,,,nampak hepening je

Ana Suzana said...

Lya..
sib baik dah tau kisahnye.. kekeke

Ana Suzana said...

Nikzairfan..
hihihi.. mmg happening dan pening mengemas balik pastu... kikiki

ammi said...

ANa...
mu nak letak gambar haku hok yang comel lagi takde ker???
mencik!!

Syikin said...
This comment has been removed by the author.
Ana Suzana said...

Ammi..
alahai, ana snap kat area situ byk kali, tp mu asyik takde aje dlm gmbr.. tu jelah gmbr yg ada.. kene tepek gak sbb nak melistkan tetamu yg dtg.. kekeke..

ampunnnnn...

Ana Suzana said...

Syikin..
kakak..?? sape kakak..? ana kee...?? aikkkk...!!

Zana said...

gambaq kami pun ada la...ekekekekek..
cian alisya...dia memahami mak dia bz hrtu....

ana blh bg tak no. tel kambing golek tu....
dok tringat lg la kelazatannya...

Syikin said...

ayooo tersilap plak komen..(ni la akibat sekali bukak blog berduyun2 nak baca..) huh uhu.. sekali lagik mintak maaf ya ana.. my son mmg aktif sket...malu pon ada dah la pestime datang... saja nak bagi ana ingat lama2 sket la tu.. trademark..pecah gelas..huhuhuhu

Elly_z said...

Salam Perkenalan Ana,

Namaku Elly, selalu gak log in to ur blog, rasa cam fantastic jer everytime view it.. Anyway congrats to ur majlis, ikutkan hati memang nak dtg, tp segan arr, umah Elly takder lah jauh sgt ngan Ana.. maklumlah, tak pernah bertegur (alam maya maupun realiti, plus Elly takder blog sendiri arr).. Apa kata kalo Ana taruk gambar after majlis lakk.. mesti lg happening tengok Ana anak beranak berkemas.. ;)

Ana Suzana said...

Zana..
nak no tel kambing tu ye... nanti ana mintak kat hubby ye.. zana, mu ni comel la.. =)

Ana Suzana said...

Syikin..
huk alohhh, takde hal lah.. tp kalo nak ganti rugi jugak bayar 5 riban.. kekeke

Ana Suzana said...

Elly,
after majlis mmg tak snap gmbr dah.. pengsan mengemas rumah.. pinggan nak di basuh berlambak2.. kekeke.. tak dann nak snap oitt..

umah dekat awat takmau dtg.. dok mana tu..??

Prettylady-ATuL said...

ana.. sedap makanan2 kat rumah mu...otak2 kempas tu pun mak aiii sodap!!!!
aku & lin dpt mkn tang tulang temulang kambeng.. jadi la...merasa gakk.. ekekekekeke

meriah sgt2... salute mu berjaya manage open house. ni baru open house... cemana gamaknya kalau ana nyambut menantu nnt ek? hehehehe

Ana Suzana said...

Atul..
tu psl aku tak menang tgn tau.. mana nak lyn tetamu kat luar lg.. yg kat dlm lagilah tak terlayan.. adik beradik dan sedara mara dtg pun tak terlayan sgt.. anak lg le tak terlayan.. kekeke

happy sbb mu suka mknn yg ku sediakan.. ecehhh, mcm le aku yg masak..

Kasih Salina said...

salam..baru jer baca pasal majlis jamuan raya rumah ana ni..meriahnya..menu2 plak best2 nya..kwn ana yg nama Ira Kayra tu hubby dia ke?coz guy tu kwn husband ina masa study dulu la..lama dah tak jumpa tu..tup..tup muncil kat blog ana plak..rasa lucu plak..hehe..

Ana Suzana said...

ina..
Haah.. tu hubby dia.. kecik je dunia ni kan.. tup2 jumpa kat alam maya.. kekeke

Athirah Anak Udin said...

assalam.ni kali pertama buka blog ana..rasa seronok sbb santai je..di samping dapat idea ttg rumah..hehehe.saya pun banjar juga..hingkat kah basurah banjar,amun hingkat,ayuha basurahan..

Unknown said...

kak suzana....seriusly saya tak perasan ni blog akak. saya selalu follow untuk amik resepi dari akak. your juniour SAMPP Islah

Ana Suzana said...

Hai islah.. akak rasa mcm ingat lagi kamu yg mana. . Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...