NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, October 07, 2010

PeTaNg SeMaLaM LePaK PLayGrOuNd

Smlm ptg dlm kol 6 aku ajak budak2 ni gi taman permainan dpn umah kami.. syok betul bila ada taman dpn umah.. paling suka dah tentulah bebudak ni.. mak budak pun suka gak.. :-p

Sebelum keluar rumah aku suruh Ain isi air masak dlm botol siap2.. kang dah tentu kehausan kannn.. aku lak bawak nasi ayam dlm tupperware.. letak kuah sup siap2.. masuk plastik dan bubuh sudu sekali.. okey anak2, jom kuarrr mainnn..!!

Syok betul bebudak ni bila dgr nak gi taman, Ain ready dgn skuter pink dia, hafiz pun ready dgn basikal biru dia, alisya lak ready dgn kasut pink hitam dia.. masing2 excited.. baruuu nak melangkah kuar umah tup2 adik lelaki aku sampai.. dia dr kampung..

Hahhh, elok sgt la tu... meh tlg aku handle budak2 ni kat taman.. kekeke.. terpaksalah menurut perintah yang berhormat tanpa rela.. sape suruh hang dtg time aku nak kuar kannn.. kuikuikui...


Ni Ain dgn kawan dia..

Kawan dia ni aku tatau nama, dan tak tau anak sape.. tiap kali Ain bermain dia pasti ada teman sekali.. sbnrnya dia nak pinjam skuter tu jugak.. Ain pun kongsi main sama2.. aku dah pesan jgn kedekut2 menan dgn kengkawan.. tak elokk...


Apalah yg di sembangkan tu agaknye ye...


Yang Alisya ni kalo ke taman ni le tempat yg pertama dia tuju.. sibuk nak naik buaian spender...


Seronok betul dia bila kena hayun.. syokk ehhh.. kalo tak hujan sok kita gi lg main boyan yee..


Ohye, ni pestaim Alisya ke taman setelah dpt kaki..

Suka woo dia, sana sini dia berjalan.. maklumlah, selama ni aku yg kena pimpin tgn dia baruu dia leh ke sana sini.. kalo aku malas aku ikat je dok dlm stroller diam2.. hahaha..

Skrg ambik kauu, suka hati le nak jalan gi mana2 kat taman ni.. aku pun seronok gak, takdelah lenguh nak pegang dan dokong diaaa je.. yahuuuu..!!


Buat muka toye pulak yeee... mata tu dah ngadap menan lain dah tu..


Ain pun join main buaian gak sementara kawan dia yg tadi pinjam main skuter.. dah tinggi ko nak oitt, meleret dah kaki tu bila dok dlm buaian..

Dulu masa kemetot aku gak yg penat menghayun buaian laju2.. skrg tidak lg.. hang dah reti hayun pakai kaki sendiri je.. cayalah kakak..!!


" Weeeee.."


Tu dia adik lelaki aku yg tolong jaga.. Mamat nama panggilan manjanya.. hehehe


Ini mak budak tak sedar diri tumpang main boyan sekali.. berselipar pink lg.. kekeke

Aku mmg suka main buaian.. buaian yg kat Genting Highland yg pusing laju2 tu lglah aku suka.. aku sanggup naik 4-5 round tau... sukaaaaa...


Hafiz suka betul masa ni.. suka betul bila tgk bebudak ni happy..

Mmglah kalo boleh hari2 aku nak ajak main kat taman.. tapi kadang2 aku malas.. kadang2 hujan.. tu yg nak gi taman pun kadang2 jugak.. keh keh keh.. tensyen je anak2 aku tau..


Time ni aku suruh dia senyummm.. dia pun cakap kat aku " cenyummmm ".. cehh, sape nak snap sape ni..!!

Sambil bebudak ni main2, sambil tu aku suap diorang mkn nasi.. mkn nasi sampai abiss..


Tgk mulut ain yg penuh dgn nasi.. kekeke..


Kakak yg kadang2 nakal tapi dah boleh di harap jaga adik2 dia.. good kakak..


Budak ni dah sibuk nak main slide pulak..


Elokk je bersantai kat situ ekk.. ewah ewahhh..


Ohye, time ni dia tgh marah kawan Ain td..

Dia tak bagi ambik menan kat tgn dia.. perasan sungguh tau budak ni.. takde maknanya budak tu nak ambik menan kamu.. perasan sungguh..!!


Wokey jommmm.. perut dah kenyang, main pun dah hampir sejam.. masa utk berlumba balik umahhh.. bersungguh2 betul si Hafiz tu kayuh beskal kontot dia tu..

Perasan tak bakul belakang beskal hafiz tu dah takde.. masa sampai kat taman bakul tu ada, time nak balik dah takde.. sbnrnya bakul tu tertanggal masa hafiz kayuh laju2.. kekekeke


Tu diaaa, hafiz org yg pertama sampai dpn pagar rumah..

Berlari tau aku mengejar budak ni sbb dia main kayuhhh je tanpa tunggu aku.. bahaya betul, takut2 ada kete lalu lalang je masa tu.. haishhh... babap kang baru tau..

Motif dia ialah nak tekan loceng umah sbnrnya.. padahal bukan sampai pun nak tekan loceng.. kamu ketot lg nak oiii.. hahaha.. sampai umah sume kena kerah mandi.. dah wangi2 lepak kat living hall bawah tgk kartun.. haihhh la, kartun kartun kartunnn..


8 comments:

Nigina said...

eheheheh seronok tengok bebudak tu happy... yele ambil angin segar kat luar....

azeila eila said...

aaaa...buaian spender akak pggil?ahaha..lawakla..terkejut sy dgr

Ana Suzana said...

Nigina..
tulah, best dpt tgk dunia luar.. kat dlm umah kang ngadap kartunn je le

Ana Suzana said...

azeila..
dah tu nak panggil boyan ape.. dah bentuknye mcm spender kannn.. kekeke

Zana said...

betoi la...lawak lak baca buaian spender..wakaka..
tp mmg betoi la bentuk mcm spender...

Rizziela said...

Syoknya budak2 ni main kat playground..lagi syok playground dekat ajer dengan rumah kan?

Ana Suzana said...

Zana..
mandai2 je ana kan bg nama buaian tu.. wakakaka

Ana Suzana said...

Rizziela,
ha ah.. dpn umah je.. tinggal rajin dgn tak rajin je nak bawak.. hehhe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...