NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 12, 2010

LaSt JaMuaN RaYa ViLLa SuRia

Sabtu baru2 ni ada jamun raya utk penduduk Villa Suria.. Kiranya penutup hari raya la kannn.. Tu psl aku tak masak hari sabtu tu.. just buat sarapan aje.. tghari lak mkn kat luar.. mkn mlm barulah di taja oleh jamuan.. hehehe

Maka dgn gigihnya aku kosongkan perut semata2 nak mkn kat jamuan nanti.. sbbnya ada 2 ekor kambing yg di golekkan mlm tu.. wahahaha.. hantu kambing sungguh.. kambing pun tak hantu mcm aku..


Ni gambar pd ptg sabtu..

Memasing kaum lelaki bz menyiapkan apa2 yg patut kat tapak perkhemahan.. aku lak siap sediakan penyapu dgn penyodok je.. elokkk je aku sampai diorang dah bising2 jerit

" tukang sapu sampah dah sampaiii tukang sapu sampah dah sampai.."

Ececehhh, sory la ye, laki aku suruh hantar aje, yg sapunya korang le.. kikiki.. sbb sume kaum lelaki je yg wat keje masa tu, tetiba lak aku menyelit sama apa kes kann.. kang jeles kang laki aku.. hehehe..


Dan ni suasana mlm jamuan tu.. meriahhhh.. berebut2 kusi dgn meja.. maklumlah, bontot yg nak duduk tu ramai sgt.. hehe.. sib baik aku dah cop awal2..


Ni antara menu yg sempat aku snap.. byk gile menu2 wehh... sume penduduk villa suria yg tlg buat.. diorang tak suruh aku wat apa2 maybe sbb tau aku bz dgn anak2 kecik.. hehehe.. cehhh, perasan sungguh aku..


Kuih muih yg terhidang mlm tu.. aku ambik jeli je utk anak2 aku..


Tu diaaa kambing yg sedang bergolek2.. aku dpt le mkn sket je.. tu pun sbb laki aku ambik sket.. dia kata kang org lain tak dpt mkn kang kalo ambik byk2.. iyolah bang oittt... huhuhu


Alisya aku umpan dgn jeli..


Hafiz pun aku umpan jeli gak.. dia nak jeli yg kaler hijau je.. skrg ni dia suka sgt kaler hijau..


Ternganga jap budak ni sbb takde umpan utk dia.. gaya cerita dah mcm tgh memancing lak kan sbb berumpan bagai.. kekeke


Settle jeli yg pertama.. aku bg lg jeli kedua sblm dia buat peel.. alah bkn dia mkn pun, di korek2nya isi jeli tu dan buang ke bwh.. ingat menan ke ha.. ish ish ish..


Haaa.. ada pun umpan ain.. aku bg bihun je.. ehehehe.. tp pedas la pulak bihun goreng tu.. patutlah dia satu suap satu teguk air.. suap lg teguk air lg.. kikiki

Kelihatan di belakang tu alisya sedang ke hulu ke hilir bawak pinggan.. tu dah start nak membuat onar la tu..


Pastu berlegar2 bawak cawan lak.. dah mcm nak minta derma je gayanya.. kekeke

Tak tenang wehh aku nak mkn, korang bygkan la 3 org ni yg byk peel, ain lak mlm tu ngada2 nak itu ini.. pastu dia asyiklah goyang2 tgn aku sbb aku tak tunaikan apa yg dia nak.. sampai tumpah2 air dlm cwn yg aku pegang tau..

Terpaksa pegang sbb takde meja.. mekasih la pd kawan2 yg reserve kan kusi meja utk aku masa tu, sengaja aku tolak sbb aku takmau mkn mlm korang terganggu dek anak2 aku yg tak leh dok dendiam ni.. hehehe... aku bkn sombong tauu.. nak je dok bergossip2an, tp anak2 aku tak bg.. huhu

Sudahnya aku tak kenyang pun mlm tu.. mkn sikit je sbb byk melayan karenah bebudak ni dr mkn.. laki aku lak dah mcm halimunan masa tu, jap2 ada jap2 hilang.. tp byk hilang.. kekeke.. Last2 aku benti mkn dan bawak bebudak ni gi taman permainan kat sebelah khemah mkn..


Alisya sempat jumpa kwn.. Arissa namanya.. ini budak kiut sungguh.. senyummm je.. asyik mengikut akuu je sbb dia nak kwn dgn alisya.. nama pun dah dekat2 nak sama kann.. hehe


Alololooo.. comelnye kamuuu..


Merenung ke buaian.. teragak2 nak pegi ke tak sbb tau aku marah kalo pandai2 gi sendiri.. hahaha

Masa kat playground anak2 aku sakan bermain, sbb ramai bebudak lain main kannn.. ain main buaian biasa.. alisya main buaian spender.. hafiz lak berlari2 pusing taman tu.. pelik tul aku dgn hafiz tu, tak penat ke dia belari sampai 7-8 kali pusing satu taman..

Tup2 tgh dia berlari tetiba bunyi bunga api meletup kuat.. ada yg bakar bunga api kat playground masa tu.. aku yg tgh buai alisya pun terperanjat sambil melatah, apatah lg hafiz yg berlari2 tu.. terus melalak si hafiz sbb dia mmg takut sgt dgn bunga api.. hahahaha..

Terus dtg laki aku utk rescue dia... kekeke.. maka kami pun berambus balik umah.. yg berambus balik aku dgn anak2 je, tp laki aku kuar umah balik sambung mkn.. uhuhuhu.. tak aciiii.. aku dah le lapar masa tu... anak2 aku tak bg chance langsung.. sob sob sob


Sempat lg aku snap muka2 diorang.. hehehe.. aritu aku lelong, tp arini tak jd lelong.. miahaha..


Mak aihhh.. duduk berdua, mkn punyalah byk.. ish2.. respek tul aku.. kalah aku tauu.. kekeke..


Meriah sungguh mlm tu... aku lak meriah dgn anak2 aku.. huhuhu


Kak azizah ariffin pun ada gak mlm tu.. dia cuba nak pegang alisya tp alisya ngada2 jual mahal tau.. bz nak berjalan sana sini.. maklumlah budak jakun dpt kaki.. kikiki.. korang phm ke jakun tu apa.. keh keh keh




Kesimpulannya jamuan raya mlm tu sgt meriah.. lg best sbb dpn umah kami je kann.. yg tak bestnya aku je, sbb tak dpt bergebang2 dgn kwn2.. pastu tak dpt mkn dgn jayanya.. byk membebel kat anak2 je mlm tu dr mkn.. hahaha..




4 comments:

Me said...

ala ana kan dah bako kambing.. sama je rasanya.. bebel kat anak lagi best hihihi

Lia said...

wahh... memang meriah.. anak2 pun turut memeriahkan suasana... hihi

aNa SuZaNa said...

ME..
kambing tetap kambing..wlpun dah mkn tp nak mkn kambing hat org punya lak.. kekeke

aNa SuZaNa said...

Lia..
huhuhu.. meriah sampai mak dia tak leh mkn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...