NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, October 18, 2010

aLiSya DaPaT HaDiaH & BeRGaDuH

Sabtu lps Pak Ngah (abg hubby) bg alisya hadiah.. Pak Ngah bg kat hubby aku dan hubby aku bg kat aku.. tp aku tak bg pun hadiah tu kat alisya.. aku simpan dulu sementara waktu sbbnya hadiah tu ada satu jee..

Bkn le aku nak mintak 3 bijik hadiah, tp budak yg 2 org tu kang jeles kalo nmpk alisya dpt hadiah tp diorg punya takde.. hahaha.. bebudak tu bkn leh caya sgt, kang ada la adegan melalak tak tentu psl.. geram aku tauu...

Demi mencari kedamaian aku pun simpan dulu.. ekeke.. tp mlm td aku dah eksited nak bukak lak.. padahal alisya tak paham apa2 pun.. hahaha.. kebetulan adik beradik hubby dtg umah mlm td.. so agak meriah le sket kan..

Pak Ngah pun dtg jugak.. tu pun menjadi penyebab utama aku nak bukak hadiah tu mlm td jugak.. kang dia tgk elokk je berbalut lg hadiah tu kang apa lak dia kata kannn.. kang pasni ssh lak nak dpt hadiah kang.. brp byk kang daaa.... hahaha..


Ni le hadiahnya..

Time ni aku angkut alisya masuk bilik tamu bawah.. nyorok2 dr hafiz dgn ain.. kikiki.. buruk betul perangai kannn.. dgn anak sendiri pun nak nyorok2.. keh keh keh..

Masa aku tunjuk kat alisya kotak hadiah ni dia sebut " mamammm" ... budak ni kannn, asyik ingat makanannnn je le.. ish ish ishhh...


Ini hadiahnya.. apakah ituuu..??


Taraaaaa... baby doll.. alololooo omeinyee...


Kat tulang belakang anak patung ni ada tempat nak psg bateri..


Apa lg.. aku bg le kat alisya suh cium.. dia suka dan teruja wooo... ahahahaha.. time ni aku lom ON lg button anak patung tu.. hehehe


Elokkkk je aku ON terus alisya terkejut dan campak anak patung tu.. kahhh kahh kahhhh..

Maunye tak terkejut, nyaring sungguh anak patung tu nyanyi twinkle2 little star.. pastu kaki anak patung tu siap gedik2 dgn gaya meniarapnya.. hahaha..


Aku angkat balik anak patung tu bg kat dia suruh pegang..


Ewah ewahhh keningggg... aku suruh senyum tp kening je yg terangkat.. cetttt..!!

Bunyi suara anak patung yg nyaring tu dah tentu sampai keluar bilik.. komfem hafiz dgn ain dengar punyalahhh walaupun masa tu diorang tgh seronok main2 dgn sepupu2 diorang yg dtg..


Haaa.. kan aku dah kataaa.. aku tak panggil dia pun tauu..


Tersengih2 je tgk menan alisya.. sengih ada maknaaa tuuu... nak rampas masih belum berani..


Sekali si kakak ain dah datang da... budak ni bkn nak bg signal ke hape, tau2 terus rembat je dr alisya.. Haippp, hang ingat hang anak sulong hang ada kuasa veto la ekk.. manyak cantekkk ye..


Tapi alisya relax je.. tak kisah pun org ambik anak patung dia.. kikiki


Kesian tgk hafiz yg dok tertengok2 kakak dia main, aku pun ambik anak patung tu kasi hafiz lak main..

Ain dah bising2 berkali2 dia ckp org lelaki mana leh main anak patung... tp hafiz pedulik apa kann.. Mr. Bean dah tua2 pun main anak patung.. kekeke


Siap di tonggeng2 kan anak patung tu.. yg alisya menten relaks..

Time ni Ain sbnrnya tgh tak puas hati.. mulut dah muncung sedepa bila tgk adik dia yg main.. byk kali dia ckp y anak patung tu alisya punya dan bkn hafiz punya..

Last2 dia ckp ape tau, dia ckp menan tu dia yg punya.. dgn harapan hafiz takut nak teruskan main.. sbb hafiz ni mmg jenis tak berani sgt usik brg2 kakak dia.. tp kali ni hafiz buat taktau jee.. dia mainnn jugak anak patung tu... kah kah kahh..


Adegan berebut menan pun bermula.. Ain tarik hafiz tarik balik.. sian anak patung tu tau.. hahaha.. yg aku sibukk gak snap gmbr.. kamera always standby di mana2.. hihihi..


Masih berebut lg.. nmpk tak kaki alisya..? kuikuikui..

Budak berdua tu tarik tarik sampai terlucut seluar anak patung tu.. abis nampak montot dia.. kikiki.. masing2 takmau mengalah.. adoiyaii korang ni..


Tgh bergaduh pun sempat lg tu bekerjasama betulkan seluar anak patung tu.. nak tutup montot yg terkeluar.. ekekeke..


Di sbbkan hafiz tak reti nak betulkan seluar anak patung tu, so kakak le yg volunteer nak betulkan.. tp tu taktik sbnrnya tu wehhh...

Sbb kalo dia yg betulkan menan tu, dah tentu sah2 menan tu dia yg pegang kannnn.. kalo dia dah pegang dah tentu hafiz tak dpt apa2 pastu.. kekeke


Maka inilah yg terjadi.. hahaha..

Berguling2 budak ni nanges bila kakak dia yg pegang menan tu.. alisya perhatikann je le.. mesti dia fikir ntah apa2 ntah kann, tu pun nak gaduh..


Si kakak masih bolayannn.. hahahaha.. yg sepupu diorg tu sempat lg main hp.. awattt..?? nak tepon bomba ekk suruh leraikan pergaduhan.. kikiki


Setelah aku pujuk berkali2 akhirnya ain pun bg le anak patung tu kat hafiz.. good kakakk.. bg je le dia main sbb dia mana ada geng lelaki.. ni yg rasa nak beranak lg neh.. hehehe.. yelee, target aku kan lg 10 org.. ekekeke..

Dah dahhhh.. aku nak masak.. kena masak awal2 sbb mertua aku kan kat umah.. hehehe..


Lastly, terimalah renungan alisya dgn kening yg terangkat.. hahaha



11 comments:

♥ ZaKrEiZ 7678 ♥ said...

salam..

hye ana..hee hee..klakar laa..eiz suka tgk karenah anak2 ana..comel2 lak tu..hope happy selalu ye..

Blog Diva said...

suzana, yg kaler pink tuh vacum ke garment steamer? kellasss!

a l y a a a h m a d said...

idup alisya...relax jer dia...dpt geget pipi dia syok 2.

-iLLa- said...

kak, ku ada doll neh..beli ms thn 2004..belum kawin laei ms tuh....tertarik sebab dia nyanyi lagu hindustan...ekekkee..masih elok lagik tau baby doll neh..ekekee

Ana Suzana said...

Eiz..
macehh.. bebudak ni yg jd penyeri hidup kami.. wlpun kekadang pening pale dgn karenah diorg.. kekkee

Ana Suzana said...

K addict..
steamer kakk.. yg sblh dia vakum, yg sebelah dia lg mop steamer lak.. adehlaaa, apesal la ana longgok kat bilik tamu lak nehh.. huhuhu

Ana Suzana said...

alyaa..
elehhh.. ada masa2 dia pun samaaa je naikk peel, hahaha

Ana Suzana said...

iLLa..
wahhh.. tggu kuar baby girl mu la, baru ada sentimental value kannn.. heheh

Chik Na said...

sama mcm anak anak chik na... adik adik chik na pun dah paham..beli hadiah kat sorang kena beli gak the other one.. budak budak mcm tu lah..

Ana Suzana said...

Chik na..
kekeke.. diorang ni sukar nak mengalahkan.. kalo sorang ada, yg lain pun kena ada gak

shabiela said...

sama la ngn anak2 sha.. kena beli 2, dan sama.. kalo lain musti berebut punye la.. kiut wey patung tu, ku kenan.. ehheheh...

wow, pic last dr alisya menggoda, kemain pegang lutut, heheheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...