NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, October 06, 2010

aLiSya DaN PeRiuK2

Budak bernama alisya yg baru 2 minggu dpt kaki ni bkn main lg sekarang tau.. asyiklah nak explore tu ini.. kalo dulu time merangkak takdelah sehebat skrg ni..

Skrg ni kalo tak panjat2 tangga, mesti ada keje lain yg dia buat.. tp panjat tangga lah yg aku paling seriau sket.. huhu.. Alhamdulillah takde lg insiden yg tak di ingini.. mintak di jauhkan le..

Ok.. jom intai apa anak dara kecik aku ni buat.. time ni aku bz ketang ketung masak kat dapur.. dia lak bz masak2 kat ruang tamu..


Ni periuk pertama yg alisya letak atas meja dpn tv..


Dia dtg lg bawak periuk kedua.. mujur periuk mak kamu ni cap ayam je.. so takdelah risau pecah ke hape ke kannn.. hehehe.

Pastu dia terkedek2 lg ke dapur geledah benda yg dia leh angkut lg.. benda2 ni aku dah siap2 letak kat lantai dapur.. dia mana reti bukak kabinet lg.. kalau la retiii, alamatnye byk le brg kaca yg pecah tu kang..


Yg tu periuk yg ketiga, dia loading kat lantai dulu sbb nak ambik mangkuk plastik..


Bijak tak..?? dia combinekan sekali dgn periuk tadi.. hehe.. nak senang keje agaknye..


Baru bawak separuh jalan dah terjatuh.. dia cuba angkut lg sekali nak bawak ke meja dpn tv..


Akhirnyaaa, sampai pun...


Sesi menyusun elok2 la kononnye tuuu.. cehhh..


Duduk berehat jap sbb dah 3 kali ulang alik dr dapur ke dpn tv.. keh keh keh..


" Opsss.. terlupa ada barang lagi nak amekkk.."


Terkedek2 lg menuju ke dapur nak ambik barang..


Sampai suku jalan terjatuh pulak mendenye.. asyik jatuhhh je kalo dia jalan terlaju sket... almaklumlah, baru lg dpt lesen L..


Pastu apa lg.. melalak le sbb penat.. dah tak kose agaknya nak angkut lg dah.. hahaha


Alololoooooo... pastu kena le dokong dan jaga dia..

** tgh aku taip entry ni alisya dah membuta dah punnn.. tu psl bebas ngadap lappy jap ni.. :-p .. haishhh... apa punya entry daaa.. agak lemau aku arini..




12 comments:

Fatihah said...

sngt comel ^_^

ani said...

sama mcm anak i, adam pun suka main dgn periuk, kuali, mangkuk bawa ke depan..mainan dia dah x nak main tp sgt2 la berminat & periuk miuk ni....layankan je la..janji dia senyap..

sLEEping BEauty said...

entry paling comel !!
hehehee..
kelakar tgk gelagat alisya ..

.:nhalilah:. said...

salam kenal..
nice blog..
tak tau la nape budak2 skrg ni suka benar main periuk n perkakas dapur.. hehehe.. my sons pun camtu..

btw.. yr kid's action was so cute..;)

aNa SuZaNa said...

Fatihah..
maceh aunty... ^_^

aNa SuZaNa said...

Ani..
haah, diorang lebih suka mende camni dr menan sendiri..

tp kalo gi kedai tetap cari menan jugak.. grrrr

aNa SuZaNa said...

SB..
kekeke..entry pun ada comel2 gak ekk.. hehe

health-beauty-slimming said...

WAH2,DIA DAH PANDAI PLAN NAK MAIN MASAK2 LAK TU,GUNA PERIUK BETUL LAK TU,MESTI BILA BESAR PANDAI MASAK NNTI NI

aNa SuZaNa said...

Nhalilah..
salam kenal jugak.. macehhh ica kata sbb kata dia comel..heheh

aNa SuZaNa said...

HBS (tak tau nak panggil ape.. kekek),
anak dara kalo tak reti masak bikin malu maknye je.. hehhe.. reti masak air pun dah kira ok.. kekeke

mamawana said...

Salam...

Aiiik....nak ikut jadi chef Wan kut...ihikkss

WANNY said...

salam..

so sweet entry nih. matching caption maknya dgn gambar anaknya.. hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...