NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 29, 2010

MiNta ToLoNg PaDa YaNg TaU..

Tadi ptg aku beli mende alah ni kat Mydin.. dah lamaaa nak beli tp aku tatau nak buat apa mende ni..

Ni utk apa ye..?? buat mcm mana ye..?? utk buat air barli tu ke..?? rebus ke atau rendam aje..?? serius aku tatau..

Memula aku ingatkan dia mcm tin longan or laici tu.. rupanya2 bkn ehh.. ahahhaha.. malu weh sbb aku tatau nak buat mcm mana.. yg tau tolong ajar aku ye.. mekasihhh..


^___^



8 comments:

nokia said...

saya selalu rebus, letak gula batu...pastu minum suam2...ala macam kita minum air barli kat kedai tu..

-iLLa- said...

rebus la...sbb dr dalam tin kan..pastu leh rebus mcm 2/3x x mcm biasa tuh??

Ana Suzana said...

Nokia..
ooo.. tq2.. baru tauuu

Ana Suzana said...

iLLa..
mekasehhh.. rupanya camtu je ye.. ahahaha.. buek malu je

Miim said...

buat bubur barley pun sodap
taruk daun pandan sikit bg wangi
salam dr UK

dapur laksamana said...

ambil secawan atau dua, basuh lebih kurang, masuk dalam periuk besar letak air sampai penuh, asal jgn melimpah membuak sudah.

biar mendidih mengelegak. Lepas tu beri si hafiz yang tengah selsema minum. Letak isi barley sekali biar dia makan.
kalau hari panas, letak lah ice dan kalau nak letak perahan limau.gula sedikit..

kalau hari biasa..tak yah ice pun ok buat macam air panas mati. minum gitu sahaja.

kalau nak letak gula secukup rasa... jgn lupa berley tu dimakan sekali..
khasiatnya:
elok untuk panas badan kerana ianya ada unsur diuratik macam air kelapa muda.
sapa yg cepat panas elok lah minum. dan sapa yang panas dlm minum ni aja... tapi sebelum makan ubat sepital .. sebab ia cepat keluar dari tubuh....
infact better dari air kelapa kalau minum banyak sangat bisa tulang kerana terlampau sejuk, minum banyak kena sengal sengal tulang.


dm

Ana Suzana said...

Kak miim..
lom prnh try lg.. hehe

Ana Suzana said...

Kak dm..
mekasihhh.. akak selalu bg byk info kat ana.. tq byk2 ye kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...