NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 05, 2010

OpeN HoUsE RaYa PaRt 1

Time yg di tunggu2 dah tiba.. malam tu aku tido lenaaa sgt sbb kepenatan melampau setelah mop lantai dan kemas rumah.. konon2 nak gosok baju2 utk di pakai time open house, tp dek kerana dah kol 2 pg mata pun terus lelap je..

Bunyi alarm hp berbunyi banyak kali, tp aku terus tutup dan sorok hp bawah bantal, mana lah tau kot2 bunyik lg sbb aku sambung tido balik masa tu.. kekeke.. tp tetap degil gak alarm tu.. dia berbunyik lagi slps 5 minit..

Mungkin aku tekan snooze kot tu pasal bunyik lg.. last2 bangun jelah mengenangkan byk keje lom settle lagi.. hubby aku dah bgn pun time ni, dia bz pi umah jiran belakang utk ambik meja dan kusi utk khemah sbb takut tak cukup..

Nasib baik ada adik dgn abg aku, leh gak tolong2 apa2 yg patut.. aku lak bz iron baju2 yg nak di pakai.. pening tul nak pilih pakai baju apa.. last aku ambik kaler hitam jele.. hehe.. terus hilang seri aku sebab baju malap.. kekeke..

Settle je keje aku kat umah terus aku capai kamera utk skodeng apa yg laki aku buat kat luar.. time ni anak2 aku lenaaa membuta sbb diorang pun tido lewat mlm tu.. elok gak tu, senang sket aku nak jadi mamarazi.. hehehe


Oooo.. sudah siap susun atur meja tambahan ye..


Yang abg aku ni pulak sedang mengemas kinikan meja bahagian dlm.. dia ni byk meringankan tugas kami.. senang sket bila dia ada.. dia ni lah yg minum air dlm jug tu.. kekeke


Susun jgn tak susunnn..


Hasil kreativiti kami.. tu belum lg taruk buah dokong lg tu.. ohye, yg dlm balang tulah biskut yg aku jeles.. huh..!! :-p


Tu diaaaa.. tepat kol 9 pg org yg bawa kambing sudah dtg dgn menaiki waja.. yg hubby aku tu awatnye cekak2 pinggang tu bangg..?? dah le berbaju pistol, pastu cekak pinggang lak.. hahaha..


Pandangan dr depan.. cukup utk memuatkan 80 tetamu dlm satu masa..

Pandangan dr hadapan rumah


Adik2 aku tolong susun meja.. mekasih ye sbb byk membantu.. diorang ni bakal2 nurse tau.. skrg tgh belajar kejururawatan..


Tu dia kambing sedang di cucuk dgn besi


Sekor sudah siap sedia utk di panggang


Dua ekorrr..


Dan 3 ekor sudah siap di atur utk di panggang.. seksi betul kambing ni kannn.. :-p.. harga sekor Rm850 complete dgn kentang bakar + tomato + salad + sos blackpepper dan mint..

Kami punya 2 ekor je ye.. yg lagi sekor tu org punya la.. dia tumpang bakar kat tempat kami je.. hehehe..

Tak lama pastu dlm kol 11.40 pg brader yg jual otak2 kempas pun datang.. Muda dr aku lg rupanya.. yeyeee je aku panggil dia abg.. hahaha..


Bz menyediakan tempat utk salai otak2..


Ni yg mentah dan ready utk di bakar..


Sedang di salai..

Sedap wehhh otak2 kempas brader ni.. besar2 lak tu isi dia.. puas betul mkn.. sgt2 puas hati dan tak rugi aku jumpa dia kat mudah.my.. berbaloi2.. rege pun murah.. seketul dia jual yg mentah 40 sen je.. kalo yg siap di masak 60 sen je..

Aku order 400 keping otak2.. tu pun tak cukup.. sib baik diorang bawak sket utk standby.. aku dpt mkn 4 keping je.. bz melayan tetamu mana sempat nak mkn..

Ohye, brader ni boleh hantar otak2 kat area2 tertentu je spt lembah kelang.. kalo korang teringin nak rasa otak2 dr diorang ni, korang leh contact no ni..

Ahmad Raqib 019-4225535 (highly recommended)


Haaa.. ni lak dak kecik bernama pieza.. bkn pizza ekk..

Dia ni pun aku jumpa kat mudah.my.. dan aku bg kepercayaan kat dia utk buat dessert2 yg aku tempah.. dia ni org shah alam je.. mekasih ye dik sbb sudi hantar tempahan yg akak order..


1. ni kek moist coklat.. so maknanya aku ada 2 kek.. hehehe


2. bluberry cheese tart.. maknanya aku dah ada 100 ketul cheese tart


3. blueberry cheese cake.. sedap dia buat sbb ada campuran aiskrim vanilla..


4. strawberry cheese kek.. pun sedap sbb ada eskrem gak

Buat adik Pieza, mekasih sgt2 ye .. dan aku sgt2 puas hati sbb byk dessert2 yg aku tempah khas utk jamu tetamu.. mekasih pieza dan maklang azie.. ^___^

Sape2 yg nak try order leh contact Pieza di 012-5442482.. dia buat penghantaran bg warga shah alam je.. yg jauh2 tu aku tak taulah pulak kan.. ape2 hal korang contact je dia..

Ok.. settle part 1.. kang aku apdet seterusnya ye.. byk tul gambar nak di upload.. fengsannnn..



25 comments:

eynda said...

Bagusnyer entry ni!! Rupanyer asing2 ye dgn caterer nasi....akak ingat sama...

mamalisa said...

adui meleleh air liur ni baru part 1..hari tu nak pegi anak lak demam..lagipun lupa nak mintak address Ana. next time jemput lagi yer hehehe

update byk-byk anak kasi saya leleh lebih lagi ^_^ heheheh

Rizziela said...

Memang bestnya makanan yg dihidangkan..tapi naper saya x dapat jemputan pun :D

Hasril.Husni said...

perhhhhhhhhhhhhhhh....kambing tu x bley tahan.

mrs.ecam said...

salam knal...

xpe2 ai snggup tnggu nex n3 sbb ske tngk makanan2 nih...heeeeeeeee

Zana said...

teringat kambing golek tu, mmg sedap sgt.....
anak zana si umar pun bedal byk gak kambing tuh...
byk benda tak sempat mkn, bila balik dok tringat2 ja...tgk gambaq ni lagi la...

anyway, rasa best sgt sbb akhirnya dpt jgk jumpa dgn ana...

Ana Suzana said...

Kak eynda..
ha ah, asing2.. semua part asing2.. lebih kepada " kita tlg kawan2 or support org kita " hehehe

Ana Suzana said...

Mamalisa..
anak demam ye.. alaaa ciannya.. xpe, next year ada lg.. kot2 thn ni buat lg kami jemput ye..^__^

Ana Suzana said...

Rizziela,
ewahhhhh... saje arr.. kan ke ada entry jemputan open house tu.. ngada2 ye.. hehehe..

Ana Suzana said...

Hasril..
kambing tu tak boleh tahan..? tak boleh tahan nape..? tak leh thn panas ke.. kikikiki.. sape suruh tak datang.. :-p

LadyInAyu said...

kak ana, mmg byk order akak cr kat mudah ye...gd info, lenkali nk buat mcm kak ana...

Ana Suzana said...

Zana..
anak ana yg Ain pun kuat mkn kambing.. pelik gak tuh sbb sblm nidia jamah2 je.. tp hari tu dia melantak betul.. ish ish ish

mekasih zana sbb dtg.. ^__^

Ana Suzana said...

Mrs.ecam..
uik..makanan punya pasal ekk.. kekek

Ana Suzana said...

Ayu,
kalo mknn berat2 mcm nasi akak wajib tempah dgn yg akak konfiden rasa dia sedap.. sbb dia menu yg utama kannn..

tp kalo mknn sampingan tu akak cari org2 baru utk try dia punya masakan. hehehe... mmg kat mudah.com yg ana tuju

musha said...

Ana,

Tak dapat datanglah ari tu,cik abg tak balik dari JB..huhuhu..tak dapat nak kenal Ana..tak pe lain kali,kak sha datang.insyaallah..tu pun kalau ana jemput lah

Hafidzin said...

Ana,
Kita dok ternanti2 aje bila la ana nak update blog cerita pasal open house tu. Mak sedara kak fizin suka sangat2 ngan Ana nie..Kak fizin panggil dia Uda, tiap2 hari dia buka blog Ana sampai sehari tu 2-3 kali - dah baca pun nak baca lagi. Enjoy sangat dia ngan cerita2 Ana. Bila2 kitaorang pergi KL, boleh kita jumpa & kenal2?

Ana Suzana said...

KaK Sha..
ana pasti jemput .. ^__^

Ana Suzana said...

Kak Fidzin..
alahai, terharu sgt2 nih.. ni yg bikin rajin berblogging ni..

Kalo akak turun KL dtg le umah ana.. tak yah tunggu raya pun boleh.. ana ni peramah orgnye.. ewahhh, masuk mesin cuci sendiri nampak.. kekekke

superheroes' mom said...

Ana, hari tu akak balik dari Kuala Kubu dah malam. Memanglah tak sempat nak singgah ke rumah ana. tak ada rezeki lagi kita nak jumpa eh. Xpe xpe, InsyaAllah di lain masa. Sedap2 sungguh makanan. Nanti akak pun teringin nak order dari Pakcik Adam tu. Price macam mana ye Ana?

Ana Suzana said...

Kak superheroes...kikiki
Oyeke.. takpelah.. lom ada jodoh lg namanya tu ..harga depend pada side dishes yg akak mintak.. cth akak nak 2 jenis air or buah2an or dessert2 lain.. harga dia mmg ok.. boleh tawar menawar lg..

ctie said...

salam...ana nk tanya sket..ada x contact no.brader yg buat kambing panggang tu...nmpk cm sedap je u citer...

Ana Suzana said...

Ctie,
ni no dia KHIR : 0122615045

ctie said...

tq 4 the no. HB i pn plan nak wat kambing panggang tuk house warming nanti tp x tau kat mana yg sedap... nasib jumpa dlm blog ana... rezki dia laa...hehehe

nurlisaamin (N.A) said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

best tol bc blog k.ana..bla bc blog k.ana semangat giler kot jd nye..xkira la..psl resepi ker...psl renovate uma ker...atiq baru berjinak2 wt blog sndri...mtk tnjk ajar eh k.ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...