NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 12, 2010

aToK JaNgGuT LaGi.. aDeH Laa..

Pagi2 lagi celik je mata si hafiz nak mkn ayam goreng kepci.. sbb masih awal lg nak kuar umah, aku paksa dia mkn koko krunch dgn susu dulu.. lgpun alisya lom bgn tido lg masa tu..

Kebetulan aku mmg nak kuar gi beli susu dumex si hafiz dan jugak pampers mamypoko.. Kalo tak mmg malas le aku nak kuar jumpa atok janggut semata2..

Ain lak bgn je dr tido nak ajak gi rumah hannah anak kak eynda tu.. Alisya bgn2 je nak mintak biskut.. dia tu asal bgn je mesti nak mengunyahhh je kejenye.. hehe.. mcm2 la korang bertiga ni tau.. fengsan makkk..

Arini tak kose le aku nak snap gmbr kat kfc.. dah belambak entry dok dlm kfc tu jugakk.. lgpun mmg tak usung kamera pun tadi.. hehehe.. malas..!! Yang aku geram sket arini masa ontheway nak ke kfc bulit jelutong tu..

Si hafiz baruuuu je separuh jalan dah nak mintak balik umah.. penat katanya.. ngantuk lah hape lah.. nak kartun lah.. pulakkk dahhh.. kata nak mkn kfc.. tp tak kose aku nak patah2 balik.. lantak le nak melalak ke apa kann.. pasang radio kuat sket dr suara dia.. last2 dia diam sendiri je..


Masa nak turun kete nak gi kfc dia meragam lg.. sibuk terurut2 kaki belah kanan.. mula2 aku ingatkan dia nak berak.. dia ni kalo nak berak mesti nanges dulu..

Tp dia kata bukan.. dia kata kaki yg sakit.. tp aku ingat dia berlakon je.. yelah, dia ni kdg2 ngada2 je yg lebey.. cuaca dah la panas betul hari ni, ain dah tunggu dpn pintu kfc.. dia dgn alisya je tak turun2 kete lg, alisya tu sah2 le tunggu aku yg kuarkan dia kann..

Tp hafiz ngengada melambatkan masa lak.. aku tanya lg kenapa ni nanges2.. siap ugut lg kalo taknak kuar takyah mkn kfc.. hehehe.. dia jawab hape tauu..

" kaki dede (nama manja dia) cakittt.. dede tak boleh tahan lg dah.. kaki dede dah tak terlalu hebat.. kaki dede dah tak boleh bergerak pantannn ( pantan=pantas.. dia pelat huruf S di hujung perkataan.. hehe)"

Adeh laaa.. ayat dia tak boleh blah kannn.. tu sume ayat2 yg dia belajar dr channel 613 la tu.. hihihi.. kadang2 kagum gak dgn kebolehan dia berkata2.. cuma pelat sket2 je tak hilang lg.. dulu aku tak paham tau bila dia asyik sebut

"kereta terpantan kereta terpantan "

Aku ingat dia maksudkan kereta tempatan.. mcm kagum la jugak bila dia tau kereta2 tempatan.. rupanya dia maksudkan kereta terpantas.. ekekeke.. hafizz hafizzz..

Oh ye, punca kaki dia sakit rupanya sbb kuku kat ibu jari dia cengkam.. so tadi aku dah potong kuku dia yg menyucuk kulit tu td.. yele, kalo kita pun terasa sakitnye bila kuku cengkam kann.. inikan pulak budak kecik..


Budak ni td mood dia okey je sepanjang keluar td..

Ada yg dok geram je kat dia masa kat kfc td.. maksud aku geram nak kiss2 alisya le. aku tak kenal sape pun kakak yg geram kat alisya tu.. hehe.. lupa nak berkenalan.. ala, lgpun dia geram kat alisya je dan bkn geram kat aku.. kekeke


Si Ain sempat pow aku tali skipping..

Sib baik rm2.90 je.. mcm le reti main.. td main pun asyik tersauk kepala hafiz je td tu.. maklum lee, tali tu terlebih panjang sdgkan yg main tu ketot je.. tu utk org dewasa punya daaa...

Okeylah, nak tidokan alisya jap.. sempat lg tu ngapdet.. padahal baru je sampai umah ni.. kekeke



10 comments:

a l y a a a h m a d said...

lg seronok duk umah atau keje erk??? kak ana nie sonok jer sepanjang ari kt umah...xde sakit pale mcm alyaa nie pk psal ofis

aNa SuZaNa said...

alyaa..
ewah ewahhh.. kekadang pening pale gakk.. budak2 ni kejap ok kejap tak.. umah ni pulak kejap kemas, kejap sepah.. ahahha

a l y a a a h m a d said...

tp lg sonok lyn kerenah anak dari lyn kerenah boss yg xkeruan kn...

ani said...

hehehe lawak la hafiz..yg tak tahan tu bila dia ckp kaki dah tak terlalu hebat..hehehe lawak2...wah ain makin cun la dah mcm anak dara dah...

shabiela said...

lawak la hafiz ni.. ayat dia power gitu.. kaki dh x hebat? wakakakak.. sakit perut aku bc.. mcm2 la budak2 ni..

ain main skipping? nk selim ke ain? heheheh..

aNa SuZaNa said...

alyaa..
yee.. mmg best lyn karenah anak2 dr lyn bos yg byk karenah kann.. kekkee

aNa SuZaNa said...

Ani..
ana yg dgr pun ketawa mengekek2.. kah kah kahh

aNa SuZaNa said...

Sha..
bebudak ni mmg tauuu.. adaa je yg bkn2 di belajarnya.. hahahha

Rizziela said...

Rajinnya melayan kerenah anak kan? Kelakar ajer tgk muka si comel tu :D cute sangat

aNa SuZaNa said...

Ziela..
anak sendiri kenalah lyn.. hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...