NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 05, 2010

OpeN HoUsE RaYa PaRt 2

Ok kita sambung part 2 pulak ye.. Alhamdulillah semua mknn sampai sebelum kol 12 tgahari.. kecuali lontong sbb yg buat pun ketua penduduk Villa Suria.. sian dia sbb takde main power.. yg buat pun laki bini je.. takpe2, yg penting makanan utama dah ada tersedia..

Time ni anak aku yg Ain je dah bgn.. hafiz dgn alisya masih sakan membuta.. hehehe.. senang sket hati aku.. kalo tak mesti aku takleh snap gambar tu ini.. kikiki.. ape punya mak daaa.. :-p


Brader otak2 ni terpaksa bawak payung sendiri sbb cuaca dah mula terik..

Sory la ye sbb kami takde payung besar mcm tu.. payung strawberry yg beli kat cameron highland tu ada lee.. tp mana boleh guna sbb kecik je payungnye.. hehehe.. kalo aku bg pinjam pun mesti ain marah kang sbb dia yg punya..


Lelaki berbaju kemeja ni ialah Pakcik Adam..

Dia ni lah yg masak briyani gam yg mabelesss tu.. dah byk kali kami order dgn pakcik ni.. sedap betul briyani dia.. mmg asli dr johor sbb pakcik ni asal org johor pun.. briyani pakcik ni mmg power.. ^___^

Awat pakcik wat muka camtu.. ni mesti sb letih ni.. yelah, staff pakcik ni kata diorang tak tido langsung semalaman sbb menyiapkan tempahan.. mak aihhhh, tak letih ke ekkk.. ish ish ish..

Sape2 berminat nak order dr pakcik Adam leh contact beliau kat no ni :

Pakcik Adam 016-2708986


Ni periuk besar yg berisi nasi dan briyani kambing


Nasi yg elok di bungkus dgn kain.. ni le cara masak nasi briyani gam tu.. ececehhh, mcm le haku reti masak.. kekeke


Yang di bawah kain nasi tu lah briyani kambing.. 2+1 = nasi dan lauk sekali


Pekerja2 pakcik adam bz menyediakan kelengkapan..


Sessi potong buah2an.. kemas je diorang ni buat..

Diorang bertiga ni tak percaya aku dah ada 3 org anak.. ececehhhhh, apakah maknanya tu.. nak kata aku ni teralu muda lg kah atau diorang sbnrnya jangka aku dah ada 30 org anak..?? uishh, melampau la tu kannn.. hehehe


Nasi briyani gam.. adeh la, aku leh terlupa snap nasi ayam.. huhuhu


Ayam masak merah..


Briyani kambing


Acar rampai


Ramai yg tanya aku yg ni mkn mcm mana.. ntah le.. mana aku tau.. asalnya aku order dalca, tp jd ni pulak.. hehehe.. apa namanya pun aku tak tau... tp pakcik adam kata mkn dgn nasi briyani..


Ni ayam utk nasi ayam.. bkn utk mak hayam.. hehehe


Salad2 utk nasi ayam jugak


Kuah kicap dan sos utk nasi ayam.. sup dia tak ingat nak snap..


Tong yg 2 bijik tu air Teh Tarik dan Sirap Punch... yeyeee je aku ingat soda bandung... sekali dah tukar daaa.. kuikuikui..


Siap sedia terhidang utk tetamu..


Ni pulak eskrem yg dah di buka.. ada 10 jenis perisa.. pilih jgn tak pilih..


Ada perisa keladi, choc chip, dan mcm2 lg le.. tak ingat dah aku..


Aku suka perisa raspberry.. sedappp..

Silap tul lupa beli kon aiskrim.. so mkn gitu aje le.. tu pun abis wehhh.. ada le baki sket2 je..


Bahagian dessert2.. time ni lom sume dessert di kuarkan.. masih dlm proses penyediaan lg ni..


Tak lama kemudian Suriza Sue dtg.. dia ni kenalan aku dlm facebook.. tu hari aku letak status kat fb mencari org yg jual air tebu asli.. dan Sue ni lah yg tolong aku.. mekasih byk2 Sue..


Laki bini bz time ni.. aku bkn setakat order air tebu je, tp aku order dadih jugak dr Sue..


Tu diaaaa.. sedap wehhh.. manis betul air tebu dia..

Time ni agak kalut sket sbb ais takde.. ais yg aku order dr penjual ais yg naik lori tu tak dtg la pulak.. di saat2 akhir dia cancel utk hantar ais.. hampeh tul tau..

Sib baik staff lelaki pakcik adam tu pi kuar belikan ais.. tp dia beli 5 pek kecik la pulak.. sikitnyeeee... huhuhu.. laki aku bg duit lg kat dia suruh beli lg.. mana cukup wehhh

Air tebu ni aku beli 46 jug kesemuanya.. satu jug rm3.50.. ramai betul penggemar air tebu time ni.. yelah kannn, jarang jumpa org hidang air tebu kat mana2 majlis.. hihihi.. tu yg gigih aku mencari tu.. mujur ada yg menolong..


Ni dadih yg Sue ni buat..

Jap2, aku konfius pulak nak panggil dia ni Sue aje atau Kak Sue.. sbb aku lupa nak tanya umur.. hihihi.. masa majlis tu jap2 aku panggil dia Sue.. jap2 aku panggil kak Sue.. kekeke


Ni kambing pertama yg siap di bakar.. dah pun tergolek atas dulang.. siap sedia utk di siat2 je..


Ni side dishes dia.. tomato kecil, kentang bakar, salad dan sos

Gambar lontong aku lupa sgt nak snap.. sedap betul lontong dia.. kami order utk 50 org mkn.. kesimpulannya, kami ada 5 stall mknn masa open house tu hari..

1. Stall pertama : menu utama (nasi ayam & Briyani Gam)
2. Lontong & Air tebu
3. Dessert2 ( eskrem+ kek + tart + brownies + dadih)
4. Kambing golek
5. Otak2 kempas

Kesemua mknn yg kami sediakan abiss.. Alhamdulillah.. ^__^


16 comments:

preloved collections said...

salam,

leh bg contact no pakcik nasi beriani gam tu..thanks

Ana Suzana said...

wslm.. boleh aje.. ni no dia 016-2708986

Me said...

teringinnya kat semua menu2 di atas.. kalau eden ngidam mcm mana? eden dok jauh nie... (guna taktik ana tackle maklang heheheh

Ana Suzana said...

ME..
kalo ngidam pi order sendiri.. kekeke.. sbb ana pun order je ni.. hehehe.. tp kalo dtg umah ana, ana bg la mkn best2.. cicak goreng tepung mau ka..!! kikiki

Suriza_Eryna said...

Hi Ana, wahhh curi2 ambil gambar su ehh, thanks ana kerana sudi order dgn su, hope ana puas hati, btw nasi beriani ana sangat sedap dan kambing golek marbeles... thanks again kerana sudi menjemput su..

Mimie Hamdan said...

waaaaa.... menyesal tak dtg.... clash ngan OH yg lain... huhuhu...

Ana Suzana said...

Kak sue..
sama2.. mekasih sbb sanggup bwk air tebu tu.. sedappp.. bergelas2 ana minum..

bekas dadih yg besar tu ana simpankan ye.. nak dtg ambik kang bgtau la..

Ana Suzana said...

Mimie..
kalo dtg wajib bawak kek devil tu.. ana ngidam ni.. hehehe

musha said...

Ada berapa part lagi ni untuk open house raya?Tak sabar nak baca blog ana seterusnya pasal open house raya ni.Part 2 ni mcm best je kak sha tgk...terliur tgk makanan tu..sib baik tak ngidam..kihkihkih..

mamalisa said...

*meleh jekla air liur*

murah rezeki ana jamu tetamu makanan best-best *nyum*nyum*

mamalisa said...

Ana,

saya invite awak masuk blog saya okeh..sila2 lah dtg :=)

ni email awakkan?
anasuzana81@yahoo.com

Rinna said...

Wahh sedap2nya..menu yang dihidangkan kat openhouse ana.. sedap2 belaka.. :)

Ana Suzana said...

Kak sha..
meriah dgn makanan best2 kali ni..hehehe

Ana Suzana said...

Mamalisa..
Alhamdulillah, mmg itu niat kami.. nak jamu org makan.. ^__^

Ana Suzana said...

Mamalisa..
yup.. tu email saya.. mekasih.. nanti ana jenguk ye.. ^__^

Ana Suzana said...

Rinna..
Alhamdulillah.. sume suka dan abis sume mknn.. tuan rumah pun tak dpt nak mengulang mkn.. kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...