NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, January 31, 2011

PaGi PaGi LaGi DaH MeNCaBaR KeSaBaRaN

Aku rasa bln mengambang makin nak menghampiri la rasanya.. sbb mood aku pepagi ni asyik macam nak marahhh je..

Di tambah lak dgn peel anak2 aku pg ni yg mmg cari pasal utk jadi mangsa, so mmg kena bebel la sorang2.. aku bebel2 je ye, nak belasah tu takdelah.. hehehe.. tu tahap kejam dah tu..

Meh aku cite apa yg buat aku gerammmm sgt sampai mencabar kesabaran aku.. aku start dgn cite ain dulu ye.. bebudak ni sume bgn dlm kol 9.30 pg.. bila bapak diorang bersiap2 nak gi keje diorang pun mulalah celik mata sama..

Tp alisya biasanya sambung membuta sampai kol 11 pg.. memandangkan aku tgh nak tidokan alisya semula, so aku suruh apis dgn ain turun bawah dulu pi kat bapak diorang yg tgh bersarapan tu..

Tp si ica ni masih terkebil2 tak tido2.. menguap dah byk kali dah.. tido tak jugak.. tgk dr cctv nmpk mcm hubby aku dah nak kuar umah gi keje.. so aku tgglkan ica jap dgn harapan biarlah dia tido sendiri.. aku nak turun bawah sbb nak salam cium tgn hubby..

Elok je hubby kuar gi keje si ain pun dtg dekat dgn aku.. dia cakap " makkk, akak dah berak dah.."

Yang aku pun apa lg.. hahhhhhhhhhh..???? berakkkk..??? berak kat seluarrrr..?? mulalah aku bising pung pang pung pang marah dia.. yele, biasanya reti sendiri panjat mangkuk tandas dan memerut kat situ.. tapi kali niiiiii... grrrrrrr...


Aku terus tak basuh tau.. aku bebel2 ckp kat dia suruh basuh sendiri sbg denda berak dlm seluar.. tp takde niat pun.. saje nak lepas geram.. dia mana reti nak bersihkan sendiri lg.. lgpun aku tak konfiden kalo dia basuh sendiri..

Melalak2 la budak tu merayu2 mintak tlg cucikan.. selagi tak di cuci dia mana leh duduk kannn.. berkali2 mintak maaf kat aku.. sempat lg tu dia pesan jgn lupa ambik dia balik dr sekolah.. cehhh, apa kena mengena ntah..

Aku biarrr je dia melalak sampai aku puas hati.. kekkeke.. mood aku terganggu pg ni.. ni kalo dpn hubby aku buat mcm ni mau kena hempuk je dgn dia kang.. ekekeke.. aku tgh basuh beras masa ni.. nak masak sblm gi sekolah..

Pas siap basuh beras baru aku suruh ain masuk tandas dan cuci montot dia.. hehehe.. aku saje je nyakat anak aku pg ni.. tulah, sape suruh buat perangai..


Dah bersih baru mau tersenyum.. pastu aku ckp kalo berak lg dlm seluar aku takmau basuh dah.. hahahaha.. psiko sungguh..

Pastu aku sambung balik buat keje dapur.. kupas2 bawang.. tup2 si bujang ni pulak melalak.. aku baruuu je nak cool pasal ain.. mmg cari psl le apis ni kangggg..

Aku tanya le apasal melalak2 nih.. dia kata dia nak biskut segi tiga.. aku ckp ambik le sendiri.. mana aku paham yg mana satu biskut tu.. dia bantai melalak gak.. jd bebudak ni senang kan, asal melalak je dpt la kononnya.. hehehe

Tp td apis tak dpt pun biskut tu.. dia dpt bebelan yg bertubi2 dr aku je.. kuikuikui.. aku marah dia melalak.. aku marah lg, dia bantai lg kuat melalak.. aku ckp tunjuk la kat aku biskut yg mana satu.. biar aku ambikkan..

Dia tunjuk kat tong sampah.. sah2.. biskut tu dah abisssss... tp dia nakkkk jugak walaupun aku ckp dah takde lg dah.. kang beli la masa gi hantar kakak dia sekolah.. tp dia nakkkk jugak biskut keju segi tiga tu..

Haaa kauuuu, mmg mengundang mak ko jd makhluk hijau le pastu.. aku ckp le nanti kita beli lg.. dia boleh jawab lak " mak gi la belikan cekarang.." huhuhuhu.. tak phm2.. pastu dia bantai melalak lg kuat..

Aku suruh slowkan sket volume tu kang ica yg nak tido tu melalak pulak.. tp dia nanges lg high pitching... uwaaaa.. pastu aku ugut la sesuatu utk paksa dia diam dan benti nanges ( apa yg aku ugut..?? rahsiaa.. kekekke)

Akhirnya berjaya gak bg dia diam.. aku pun upah kopok bawang sbb tu pun feveret dia jugak.. sib baik dia mau.. bila dia dah diam, kedengaran ica pulak melalak kat atas.. aku dgr dr baby monitor..

So laju2 aku naik tangga dan masuk bilik.. bising mulut dia sebut nak tuyun nak tuyun.. nak turun la maksudnya.. terus dokong dia sambil mulut bising gak nape takmau tido haaa.. mungkin ica tau dia kena marah so dia pun bantai melalak pulakkk..


Si apis dah tak nanges, mulut sibuk ngunyah kopok bawang




Apis dgn ain dah benti melalak.. yg melalak skrg hanyalah ica je.. sensitif betul pas kena bebel dgn aku.. kekekke.. aku letak dia atas sofa je.. pastu aku serah kat ain suruh pujuk dia..


Si kakak mungkin memahami perasaan adik dia sbb dia pun td kena marah gak dgn aku kannn..


Tersedu2 si ica tahan nanges..


Pandai kakak dia mainkan peranan..


2 beradik yg kesedihan.. kekeke.. ehhh.. suka pulak aku.. :-p


Kasi adik dia minum dulu..


bertakung air mata.. ciannnn..



Dah ok terus mulut tu mcm nak mengunyah.. hehehe..

Kejap je mood aku mcm ni.. lani dah okey pun.. biasalah, pompuan nak dtg bln kan mood dia berubah2.. ngeh ngeh ngeh..

Oklah.. nak bg anak2 mkn nasik.. pastu nak mandikan diorang dan siap2 gi sekolah.. jgn la hujan arini.. cuak woo bawak kete dlm hujan2 lebat nih.. jalan licin..



13 comments:

desperate mama said...

alaaaa.... comelnyeee.... tiga tiga comel... maknya pon comel... kuat menyakat... hehehehe...

Lia said...

hehe.. mcm2 kan ragam anak2 ni..adoilaa..

Janna Wan Muhammad said...

saya tak boleh denganr budak2 menangis melalak2.nanti saya sakit telinga dan kepala. saya ada anak 4 orang.sekian.

AiDa AzRyN said...

garang la mak depa ni.. :P

OneSimpleMother said...

kihkihkih... tengah membayangkan cemanala rupa akak dah beranak 3 kecik2 pulak tu. bukan takat hijau. merah terus kot.. nau'zubillah...

Yan said...

Ana ni mcm superwoman lah.. tak pakai bibik kan? dasat..

Qaseh chenta said...

angin kus kus menjelma..hehehe
sy klu anak buah sy nangis pun adoii tak xtahan telinga nk dgr,hehe
tpi biase la lumrah budak2,klu die ckp nk tue,itu jugak la die nak smapai dapat...

akiratoriza said...

Salam;
sy pun kekadang jd makhluk ijau gak biarpun anak br sorang.. mcm2 kerenah diorang nih.. tambah jadi mahkluk ijau bila kita dh siap2 na kp anta dia kt nurseri then sampai kat nurseri dia wat hal taknak masuk, dh la kang lmbt smpi opis, dia lak wat hal.. erm mmg nk kene la... kene bebel bertubi2 hihihi...

ct shah said...

adeii..dugaan betul jaga anak ni kan.tapi walau apa2pun,anak tetap jadi penghibur walau masam,kuat melalak,pukul2 kita ..ekekekek..

Putri_Aizat said...

hehe...ni anak2 sakat mak dia ke mak dia yg sakat anak2...macam2 peel kan diaorg nih...hehe sabar jek...

mannira said...

boleh plak ana tgh2 hangin tu duk snap2 gamba.. dia org pun mcm tak tgk camera pun zoom ekk???

Mummy said...

sy yg anak sorang ni pun kdg2 ilang sabar dgn tangisan yg memilukan tu...kadang2 menangis mcm kena dera...cuak gak mana tau tetiba dtg polis plak angkara jiran prihatin...tak ker naya..nak bg cepat redha..tarik napas dulu seblom nak marah dia...slalu nya suara kiter akan kedengaran marah tp terkawal...

am0i Ida said...

nak tergelakpun ada baca..ehehe..tp bg saya ana nie penyabar jugakla sb tak naik tangan..syabas..saya lagi garang dari ana tau ehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...