NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, January 26, 2011

BeRSaRaPaN DeNgaN EnCiK SaLMoN

Selamat pg sume.. korang bekfes apa pg ni.. kami lak mkn salmon steak.. terlebih rajin lak aku pg ni.. ngeh ngeh ngeh.. Alhamdulillah, selsema pun dah nak baik dah.. mekasih pd encik suami sbb prihatin paksa aku mkn ubat.. sbb aku malas benonye nak telan2 pil ni.. pahittt..

Memandangkan smlm aku beli ikan salmon kat giant, makanya pg ni bersalmon lah kitorang.. aku buat salmon steak bersos putih..


Bahan2 sampingan aku letak asparagus dgn brokoli je.. malas nak semak2kan kuali.. ececehhhh, benonye aku terlupa beli baby tomato.. ekekkeke..

Grilled sume bhn2 tu sampai masak.. pandai2 le nak agak2.. api jgn beso2 sgt.. kang hangus.. masa grill aku taruk butter sket sbb olive olive xde.. huhuhu


Ni ialah sos putih.. resepi dah pernah bg.. butter + bwg besar di dadu + tepung gandum + susu segar + garam + mixed herbs + jus lemon..


Hasilnyaaaa... hehehe..

Masa ni hubby aku dah ngap dah.. tp aku cpt2 cakap ehhhhhh japppp, belum snap gambar lg.. wakakakka.. membebel je laki aku bila aku suruh jgn ngap dulu.. org tu dah le nak cepat pi keje.. kuikuikui..

Oklah.. nak mamam jap.. kang apdet lg ye..




4 comments:

Dani Baharim said...

sedapnya tgok salmon steak tu. bahan perapnya apa?

akiratoriza said...

amboi kemain rajin ana ye wat salmon steak... hihihi...

nampak sungguh sedap n mengujakan... terluir ye!!!

ziema said...

wahhhh sedapnya!!! nk try la resepi ni :)

yatt said...

cam menarik je.. leh try ni :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...