NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, January 06, 2011

iNSiDeN YaNg KeDuA SeMaLaM

Insiden yg kedua ni berkaitan dgn si apis.. budak ni mmg terkenal dgn byk ragamnya.. mudah nanges dan sensitif..

Ni masa saat2 bergumbira di Mcd.. seronok bermain2 dgn ica sbb masa ni hanya diorang berdua je yg ada kat sini.. so mmg konker abis la tempat menan ni..


Sambil main sambil benti jap utk mkn ..


ica pun mkn sekali..


Pastu sambung main balik, golek2 kat lantai.. lantai ni lembut.. bkn simen tau.. dia mcm ada span kat lantai tu.. so kalo jatuh pun tak sakit..


Bersuka ria sebelum berduka.. ecehhh..


Suka anak dara ni golek2.. sejukk je kat situ.. ekon kuat sgt..




Puas bermain terus gi sekolah ain.. biar sampai awal sbb kalau lmbt2 kang parking penuh.. kali ni malas nak byr duit parking.. hehe



Lokasi di mana alisya terjatuh.. huhuhu


Setia menanti kakak dia.. lepak dpn spa.. haha.. awat muka tu apis oitt..


Ni lps insiden ica jatuh tu tau.. ica dah boleh gelak2 balik masa ni..


bila kakak dia dah kuar je terus dia peluk kakak dia.. mulut lak bising sebut tatakkk.. tatakkkk.. ahahahha.. dia pelat sebut kakak.. kekekeke..


Tetiba masa aku ajak ain balik si apis ni melalak tak hengat pulakkkk.. melalak sambil peluk2 kaki aku.. dah mcm cite kassim selamat lak.. sume org pandang kat aku tauu.. apisss apiss..


Dia ni kalo nanges mesti mendongak ke atas bagi pitching suara tu lg nyaring.. uwaaaaa..


anak nanges maknye pulak sibuk snap2 gmbr.. ekekeke..

Bila aku tanya kenapa rupanya dia nak gi sekolah.. dia ajak aku naik sekolah kakak dia sbb nak main gelongsor mcm sebelum2 ni.. huk alohhh.. itu pulak yg dia ingat..

Bila aku ckp mana boleh sbb tu sekolah kakak.. kita dah tak leh masuk dah.. terus dia bantai melalak lg kuat..

So dr terus menjadi perhatian ramai mak bapak yg tgh tggu anak2 kat situ baik aku angkut bebudak ni masuk dlm kete.. lgpun dah hujan renyai2 masa ni..


Dlm kete apis still sambung melalak.. tp aku biarkan aje.. dia penat kang dia diam la sendiri..


ica yg masih tahan sakit pun tak nanges seteruk apis tau.. ica kalo nanges mmg kuat tp tak berpanjangan dan meleret2 mcm apis.. apis kalo nanges sampai babak 5 tak abis2.. kekekke..

Last2 aku bancuh susu dan sumbat mulut dia dgn botol susu.. haaa.. senyap la kejap.. pastu sambung nanges balik nak kentang mcd.. huk alohhh.. nak kentang pun kena nanges gak ke.. ckp ajelah nak mkn kentang.. takyah la nanges bagai nak oiii.. uwaaaaa..

Sampai umah dlm kol 4.15 pm.. masa ni bebudak buat hal sendiri kat ruang tamu.. aku lak pi bersihkan kete yg mmg hazab gila la sepahnye.. pas bersihkan kete aku terus gi dapur masak utk dinner lak.. masak nasi ayam je.. simple sket..


Tetiba dgr apis melalak sebut sakitttt sakitttt.. tgk2 kuku jari telunjuk dia yg sblh kanan berdarah.. tak benti2 lak darah tu mengalir.. aku terus cuci kuku dia dgn air bersih pastu sapu minyak..

Tp apis ni tak suka tgn dia berminyak2, so dia suruh aku balut.. sib baik ada plaster.. balut jele.. kang melalak lg kang.. pas balut aku tanya la knp tgn berdarah.. dia terus tunjuk kotak pensel otomen dia.. dia tunjuk kat bahagian pengasah pensel tu.. kat bahagian sisi kotak pensel tu ada sharpener sekali..

Aku agak dia masukkan jari dia dlm tu kot sbb suku kuku dia terkopek abis.. tp aku tak cabut, aku biar kuku tu masih terlekat.. cadangnya masa dia tido nanti aku nak letak inai la kot.. letak waktu dia tgh berjaga jgn harap le.. melalak dia kang..


Pastu aku biar dia layan katun sementara aku sambung masak.. tetiba leh tetido lak dia kat lantai


Aku biar je dia tido kat situ sambil pesan2 kat ain dgn ica jgn usik dia.. byk kali aku monitor si ica tu sbb dia mmg suka kacau abg dia nih..


Yang ni nganga2 ni bkn sbb nguap ye.. kalo pasan kat bibir atas tu mcm bengkak sket.. ada kesan lebam2 sket sbb darah beku..

Knp..?? haaa.. ni ain punya keje.. dia pulangkan ipad adik dia ni dgn cara yg agak kasar sket la masa ni.. sbb geram agaknya bila adik dia ni asyik mintakkkk je tak sudah2.. tu yg kena bibir apis tu..

Ain ni pun satu hal gak.. padahal dia punya pun ada.. sibuk gak nak kacau adik dia punya.. takpelah, aku tak rasa yg ain ni sengaja nak baling kena kat bibir adik dia.. tak sengaja agaknya tu.. so aku suruh ain mintak maaf kat adik dia ckp tak buat lg dah.. sib baik dgr cakap..

Adeh laaa.. dah la ica hidung berdarah.. apis lak jari dgn mulut pun cedera jugak.. huhuhu.. okeylah, dah terpanjang lak cite yg ni.. hihi



4 comments:

RuHiL said...

nak gelak dulu ke nak kesian dulu ek.. awat la apis korek tangan tu.. sama la mcm abg daniell masa tecik tau.. korek tangan sendirik.. mmg la bedarah.. nangis dongak2 tu mcm aishah.. pitching tinggi.. pujuk tak jalan.. klu offer apa yg die nak.. pastu ada la benda lain plak yg tak kena.. saje je tau nak nangis kuat2.. tp mak apis tu yg auntie salutt..! sempat aje die snap gambor.. besh2..

adarnadzmie said...

sian ica.. sian apisss.. hati2 yer nak..

Fasilitator said...

huh..sian 2 org anak ni..

armouris said...

lagi info tentang hidung berdarah di SIHAT SELALU - Hidung Berdarah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...