NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, November 01, 2010

Si KeNiT aLiSyA

Esok alisya genap 1 thn 5 bln.. makin byk perkataan dia boleh sebut.. dan dah pandai sket2 gabungkan ayat.. contohnya " nak makkkk " " nak nin nin" ahahaha..

Dia pulak semakin manja betul la dgn aku skrg ni.. lain mcm sungguh manjanya.. kalau tak nampak aku mak aihhh, menanges2 cari.. padahal baru tinggal kejap je tu.. tak sampai 5 minit pun..

Sampaikan kalau nak ke toilet utk memerut pun kena angkut dia sekali tau.. kalau tak, melalak2 sekuat hati le dia dpn pintu bilik air tu.. kalo dah melalak mcm tu kita nak memerut pun terencat.. kekeke..

Tp dia ni sgt rajin tlg aku basuh kain.. bkn akulah yg basuh, mesin yg basuh.. hehhe.. maksud aku alisya ni sgt rajin tlg aku angkut kain2 dan masukkan dlm mesin.. jgn main mainnn, tekan butang ON kat mesin pun dia pandai tauuu..

Terjengket2 woo kaki tu sbb nak tekan button ON.. maklumlah, ketot lagi.. kekeke.. tp yg paling tak bestnya, mesin belum settle cuci pun dia dah tekan OFF..

Kekadang aku tak pasan pun time bila dia OFF kan mesin tu.. tau tauu je time aku nak kuarkan kain2 tu dr mesin check2 masih bersabunn je lg.. cessss.. saje arrr.. tak psl2 kena tunggu sejam lg br settle cuci baju.. huhuhu.. selalu sgt tau kena camtu..


Ni lak keje dia ceruk dapur..

Pantang nmpk mende2 pelik sket mulalah nak menggeledah.. kih kih kih.. dia kuarkan 3 pek air mineral tu.. org panggil pek ke eh mende tu..?? hantam jelah ehh.. asal korang paham sudah.. hehehe


Agak2 mcm tak cukup dia kuarkan la lagi..


Bkn takat kuarkan aje, siap di cabut2 nya straw tu dr pek air tu.. grrrr


Capai satu cabut straw.. capai satu lg cabut straw lg..


Pastu ambik yg lain pulak.. bkn dia kisah pun aku marah ke takk.. dia buat tak pahammm je.. hahaha..




" Aikk.. rasa2 dah expired air ni mak.. buang je la ekk.."


Hasil buangan.. keh keh keh.. hamboi hamboiiii.. kemain seronok lg yeee..


Yang ni lak bila dia penat main.. suka2 je nak baring kat mana2 pun.. aku bkn ape, risau kena pijak dgn 2 org lg tu je... dah le baring tgh2 laluan org berjalan...ish ish ishh..


Relaksss je tgk tv dr jauh.. hahaha


Cpt tul bebudak ni membesar.. kang tau2 je kang dah 2 thn je umur dia.. Ain pun start sekolah thn dpn.. hafiz aku tatau nak sekolahkan dulu ke tak.. tgklah dulu camne..

Oklah, nak tido lah.. time aku taip entry ni, aku berada kat sekinchan.. ada urusan sket kat kmpg.. dok seminggu.. hubby aku lak kat umah shah alam tu le..

Kami berjauhan dulu buat sementara waktu.. maklumlah, aku bz nak buat persiapan nak sambut raya jumaat ni.. kekeke.. opsss.. gurau jekkk.. hahaha..



10 comments:

Rizziela said...

syoknya dia landing..mentang2lah rumah dia luas..lepak ajer kat mana yg dia suka

Lia said...

kejap aja masa tu berlalu.. anak lia pun hn dpn dah sek rasa mcm br bersalin semlm.. heheee..

Me said...

wah wah wah.. kilatnya lantai.. apa rahsia penjagaan n mentainence ek?? nak ty juga.. perangkap habuk tue how much n berkesan ke??? rumah eden sgt di tepi jln utama.. asyiiikkkkkkk je berhabuk... tertokan eden.. isk isk isk

crvmin said...

adusssss gedebusss comelnya kemetot tuuuuu.....tgk tang mulut cebek tuuu hissss...mai sini kt aty geram jeeee.....

Ana Suzana said...

Rizziela..
dia ni kat lantai dapur pun baring gak.. huhuhu.. bkn dia tau tmpt tu kotor ke tak

Ana Suzana said...

Lia..
itulah.. sekejapan je kan.. tau2 dah nk sekolah je..

Ana Suzana said...

Me,
mana de berkilat sgt pun.. ana mop pun sehari sekali je.. ahaha..

Yg tu namanya ionizer.. lebih kpd meneutralkan udara.. so bila udara bersih, habuk pun kurang.. takdelah keje dia tangkap habuk je.. kikiki

Ana Suzana said...

Kak Su..
dah letih tatap wajah lama.. kuikuikui

Tutup Blog said...

cepat betoi maser berlalu kan...
da besar anak...
adam baru setahun...

tak sabar nak tunggu dier pandai cakap=)

a l y a a a h m a d said...

plg suka gmbr dia baring tgh highway 2....rs mcm nk join jer dia baring...penuh aman & tenteram jer.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...