NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, November 15, 2010

HoUsE WaRMiNg RuMaH KaK EyNda

Wahhh... baru nak cite ni.. padahal sabtu lps majlisnya.. bz sket weekend2 ni.. malas nak ngadap lappy sgt.. hehehe.. Sbnrnya aku tgh selsema ni..

Masa house warming umah kak eynda tu pun aku masih di awal selsema.. so hingus asyik nak melelehhh je.. hidung merah dan mata alergik dgn silau.. kang asyik bersin je le bila silau.. huhuhu

Tp utk tidak menghampakan jiran aku iaitu kak eynda, so aku penuhi jugak jemputan beliau.. sbnrnya target utama aku ialah makannnnn.. hahahaha.. murni sungguh niat aku kannn.. ekekeke..

Hubby aku tak dpt pi sbb ada org pasang cctv kat umah.. kami tambah lg 3 kamera cctv.. bkn sbb ada kes ke hape, tp mmg ada belen 3 kamera lg yg lom di psg.. so aku dgn anak2 dan adik lelaki aku je yg pi umah kak eynda..

Kol 2.30 ptg bersiap2.. cdg nak pakai blouse aje.. tp kang ramai yg baju kurung lak.. so aku tukar pakai baju kurung je lah.. hampir2 masa nak kuar tu aku nak terpakai kasut sport.. melilau jap cari sandal.. ekeke..


Ni le umah kak eynda.. tema hijau/hitam.. ala2 kaler kete beliau agaknya.. ehehe..

Masa sampai tu dah ramai gak le tetamu.. terus salam2 dgn kak eynda dan terjah lepak dlm umah.. perghhhh.. lg ramai geng2 yg mmg dah kenal di alam maya ni.. amboi korangggg, bab mkn awal je sampai yeee.. hahaha

Diorang sume dah kenyang mkn.. aku je lom lg.. tp utk permulaan aku ambik cupcake dgn coklat dan buah je dulu.. aku ambik tu utk anak2 aku.. dgn harapan kasi diorang berperangai baik2..


Alisya terus ambik itu cupcake dan ngap aising dia.. abis biru mulut dia.. ekekke


Hafiz tengokkk je adik dia mkn.. aku ambik 2 cupcake je.. satu lg tu utk hafiz.. ntah mcm mana aku leh tak perasan yg alisya ambik hafiz punya dan ngap dia punya aising biru tu..

Hape lg.. melalak histeria le anak bujang aku tu.. di sinilah detik memalukan tu bermula.. si hafiz melalak sampai tak leh di pujuk.. pujuk tu tak mau, pujuk ni tak mau.. sempatlah jugak aku cubit kaki dia sket.. tak kuat pun.. tp sakit la jugak.. ahahahha..


Melalak tak hengat woo.. sume geng2 pandang aku.. anak aku je yg wat peel masa ni.. uwaaaa... kak nis try pujuk pun tak mau gak.. mmg beracun tul la ini budak kalo nanges.. grrrr..


" kalo nanges lg nanti doktor kat luar tu tangkap dede tau.. baik diamm "

Tp hampehhh.. tak diam gak.. makin menjadi2 lg ada le.. aku nak sembang2 dgn geng2 pun tak leh.. org lain nak sembang2 pun terpaksa ckp kuat2 sbb tangisan hafiz sgt kuat.. hahaha..


Utk bg dia diam jap, aku sumbat le air masak jap.. hasilnye dia diam la kejap.. kejap je ye..


Elok je budak ni diam tup2 si alisya dtg lak nak minum air masak dlm botol tu.. aku pulak bawak sebotol je.. adeh la... parahhhhh... nak taknak aku terpaksa la jugak minumkan alisya walaupun hafiz tak bg..


Hambek kooo.. meraung lg sekali.. lg kuat dia melalak.. hilang terus mood aku.. dah le lapar...

Walaupun aku dah mkn nasik siap2 kat umah aku sblm tu, tp aku ttp lapar sbb niat hati nak melantak mknn byk2 kat umah kak eynda.. dah le aku selsema.. huhuhu..


Nangessss je kejenye..

Alisya nanges jap je.. tu pun masa berebut air tu je.. pastu aku suruh dia pi main la apa2 yg patut.. sib baik dia pandai bawak diri.. abg dia lak yg lebih2.. ish ish ishhh..


Alisya terjumpa anak patung ni.. mesti hannah punya agaknya..


Dia cuba bukak mata anak patung tu.. yele, asyik pejammm je anak patung tu dr td..


Bila tak berjaya dia campak le balik.. kikiki..


Siannnn.. membawa hati yg lara sbb maknya bz menenangkan si hafiz.. makan nasik pun tak sempat kannn.. ape la hafiz ni..


Ain adalah sgt baik masa kat majlis tu.. dia tak melalak langsung.. tak nyusahkan aku pun.. yg lelaki tu anak si iLLa.. ahahaha


Pastu dia layan diri main game..


Anak kak eynda yg comel.. hannah.. Ain takde peluang langsung nak main2 dgn hannah sbb hannah pun tak terlayan memandangkan kwn2 dia terlampau ramai.. bz lyn tetamu mcm mak dia jugak.. ekekeke..


Mood hafiz dah sedikit baik time ni..

Cuma mood aku je hilang terus.. kak eynda pelawa mkn pun aku tak lalu nak mkn dah.. mcm pelik kan bila aku tolak mknn.. ahahaha.. aku pun pelik dgn diri aku.. kikiki... anak aku punya pasal la nih..!!


Sempat snap gmbr mknn je le.. uwaaaaa... kambing pun tak sempat nak mkn..


Menan yg jd perhatian setiap budak2.. anak2 aku tak kisah sgt.. diorang lg takmau main kalo ramai2 sgt..


Sblm berpisah kena lah bergambaran mcm biasa.. candid..!!

Time ni adik aku yg muka korea tu yg jd mangsa.. sampai gigil2 tgn dia snap tau.. ntah hape2.. tu pun nak gigil2 tgn dan sejuk2 tgn.. mcm le nak bg ucapan kat pentas.. ekekkeke..


Tuan rumah adalah sblh kiri sekali.. anak2 aku bersepah sana sini.. kikiki


Sempat lg ain menyelit.. ramai bloggers kat dlm gambar ni.. korang ni kannn, kata nak pi umah aku.. tp awatnya balik dulu.... cehhh.. saje arr korang..

Tak lama pas diorang gerak balik aku pun balik gak.. drpd bergaduh dgn anak2 baik aku balik je le membawa perut yg lapar.. ikutkan hati nak je gi dapur kak eynda cari plastik utk tapau mknn.. hahaha.. tp malu la pulak..

So terus salam2 kak eynda dan blah gi kete.. si hafiz sambung melalak lg sbb dia takmau balik.. pulak dahhh.. aku angkat jugak masuk kete.. sepanjang perjalanan nak balik umah tu dia melalak kaw kaw punya.. bingitttt.. tension aku tau..

Aku psg kuat2 lagu Maher Zain utk kurangkan tension.. tp jd super bingit lak sbb gabungan tangisan dgn speaker kuat.. perghhhh... ni kalo tak tahan ni mau dgn aku sekali melalak ni..


Dah sampai umah pun melalak kuat lg.. tak leh di pujuk langsung.. ajak masuk bilik aku, baringkan dia kat tilam pastu sumbat susu sebotol.. haaaa.. baru diammm..


Last2 tertidooooo... amannnn telinga sket.. tp sejam pastu dia bgn melalak.. mengigau agaknya... sambung lg melalak sampai penat..

Dah la.. aku cite pun penat dah.. ni nak cite psl house warming ke atau cite hafiz melalak neh.. ekkeke..



10 comments:

LiAnA said...

wakakaka.. sbb hafiz melalak tu kita org tak pi umah mu..sian tgk mak makin kecik dah.. lenkali kita terjah yer hihi..

-iLLa- said...

ler mmg nk pg..tgk budak2 pun dh meragam kan...si addin xnk balik pulak...melalak2 dlm kete..xnk masuk...smpi separuh jalan melalak2..tgk laa lepa sneh ke..mkn tgh ari kt sana..wakakaa

suhailas said...

lol cian nya ana...part tak makan tuu cian....tpkan ana nasib baik lee ana xmkn,sempat lee sue plak perabihkan makanan hehhhh...

Ana Suzana said...

Kak liana..
mmg haru biru ana masa tu kannn.. buek maluuuu je

Ana Suzana said...

iLLa..
ekekkeke.. bile la mu nak mai kannn.. ahahha..

Ana Suzana said...

Kak Suhaila..
mana aciiiii... Ooooo.. abeskan yeee

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

adui..mencabar jugak ye keimanan bila anak nangis camtu
tapi takpe..org2 sekeliling pon paham..budak2 kan..nak wat camne
ilekje si adik bawak diri main anak patung..eeeeh

E'za a.k.a aiezza sue said...

comelsss ain, rambut baru ek :)

E'za a.k.a aiezza sue said...
This comment has been removed by the author.
zailamohamad said...

baru nak tanya tadi sape yang amikkan gambar, rupanya ada pembantu yaaaa

biaserlah tu budak, anak zaila pon selalu juga buat perangai bila bertandang ke rumah orang, buat malu aje kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...