NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Sunday, November 28, 2010

MeNgeMaS RuMaH Di HaRi aNNiVeRSaRy

Mesti ada yg ingat kami gi candle light dinner ke hape ke, tak pun gi window shopping ke kann.. padahal aku dok umah je di hari ulangthn perkahwinan kami.. sbbnya laki aku takdee.. sob sob sob..

Dia smlm balik kulai hantar mak dia balik kampung.. aku dok umah je sbb kat umah sangattt byk keje yg belum di beresin.. cehhh.. ckp indon lak.. kekeke.. byk wehh keje.. kain berlambak tak berbasuh.. baju laki aku lom bergosok lg..

Lantai pun tak bervakum dgn mop.. atas bawah kena bersihkan.. perghhh.. tu psl hari ni aku kemas umah je.. tu pun tggu anak aku yg kecik tu tido baru leh mengemas.. kalo takkk, dia sket2 nak nin ninnn.. harus takleh wat keje kalo gitu gayanya..

Dan ni antara hasil aku mengemas arini.. snap sket jelah.. tak kose snap satu umah.. kang jap lg laki aku sampai umah mesti terkejut sbb aku ubah suai susunan meja mkn.. hahaha.. dah bosan la bang style yg sama.. kita ubah le bg lain sket..


Yg ni takde hape yg berubah pun..

Yg berbeza hanyalah kekemasan je.. sblm ni semak dgn menan bebudak ni.. tp kejap je kang bertahannya, kang bila bgn yg kecik tu abis la sepah balik.. haihhh..


Ok, sblm ni kan sebelah cermin dinding yg besar tu ada alat senam yg kayuh2 tu.. aku dah sumbat letak dlm bilik tetamu kat bawah.. semak tul pemandangan sbb bkn guna pun.. ntah bilanya ada masa nak kayuh ntah.. baik aku sorok dlm bilik je.. kuikuikui..

Bkn ape tau, pemegang handle alat senaman tu aku selalu wat gantung tudung2 aku.. lg lah bertambah semakkk.. kekekeke.. nak mudah sangkut kekdahnya.. hihihi


Kalo mata korang tajam penglihatan pasti nmpk plastik kfc.. ekekeke..


Ni la meja yg dah di ubah suai.. dr bentuk memanjang kpd bentuk melintang.. berat nak mampus masa nak pusing karpet ni sbb meja marble kan.. terkehel urat kentut aku.. huhuhu


Aikk.. mcm gmbr yg samaa je.. ahhh, hantam jelah..




Meh sape nak urutttt.. rm10 setiap 5 minit.. ekekeke


Puas hati dpt mengemas satu rumah arini.. takde yg indah pun utk di kenang di hari anniversary arini melainkan keletihan mengemas.. kekeke..

Banggg, kang belanja mkn sedap2 ye.. !!



21 comments:

suria lekatlekit said...

cantiknya rumah

akiratoriza said...

salam...
takpe la tak kuar g mana2 kan coz 1minggu lps dh puas g jengjalan... rumah kemas hati pun puas betul tak???

♥SyilaSyira♥ said...

selamat ulangtahun perkahwinan sis....semoga bahagia hingga ke ujung nyawa..

miera momo chan said...

akak, lawanye umah..i love da concept...men kaler2 natural...;)
btw hepi anniversary...semoga bahagia milik anda akak sekeluarga ^^

Unknown said...

cumelnye umh..hpy anvsery yaa,,,

MalayConfinementLady said...

happy anniversary ana!
nnti ana check email ye...

Ummi AmnaAmzar said...

syoknya dpt rumah camni...x g mn pun xpe dah...sgt sedap mata memandang...alhamdulillah

mannira said...

ana..rumah ana cantik...alau tak pernah sampai rumah ana..tapi dah blh imagine floor plan... teringin nak tgk id for bilik... bilik anak2 dah.. how about bilik tetamu.. kalau boleh bilik ana..

[leily.laily] said...

epi anniversary ana..
waaa... shantekla dekorasi umah awak..
kemas, tersusun aje..
home sweet home!

Mek Rose said...

phewwwww
penat tuu nak kemas..ehehe

Unknown said...

cantik la umah ana...
btw ok la tuh..dari xder xtvt lgsg kan...hehe
ada hasil gak ler tuh...

Ena said...

cantik dan sangat kemas kan umah akak nie..

Ana Suzana said...

maceh sumee.. ni korang tgk time ana br abis kemas.. cuba tgk time ana tak kemas, mau pengsan org yg nengoknye.. ekekeke

Me said...

ana mmg seorg yg pengemas... suka tengok teratur, tersusun elok je segalanya... ermmm jelesnya i :)

Ana Suzana said...

ME..
haippp.. mana de.. ada masa serabut gak umah ni..

Suliana said...

salam ziarah kak ana,

cantiknye rumah. tak yah gi mana2, duk umah pun dah ok. hehe.. kagum saya tgk umah akak, cantik. hasben akak akitek ke? :-)kdg2 terfikir, camana la org leh dapat umah cantik cam ni kan.. huhu.. hope sya pun dapat gak umah cam kak ana :-)

Ana Suzana said...

suliana..
husband akak IT engineer je.. bkn arkitek.. hehhe.. idea deko umah ni kami sama2 yg pilih..

rezeki setelah hubby susah payah keje keras.. alhamdulillah

anin said...

sonoknye rumah cantekk... nnti nak pinjam idea bole? tp mampukah daku

epi aniversary kak! jeles beno kt pemenang tuh nama ai tak naik pulak

Faryza said...

perghh cantik nye umah.....

Ana Suzana said...

Anin dah Faryza..
mekasihhh...

HazlisaNoor said...

uish! cantiknyer rumah..tumpang tanya kat mana beli cermin kaca besar yg letak kat dinding tu ye..

TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...