NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 10, 2010

NaPe MaK Gi SeKoLaH LaGi..??

Sejak aku gi kelas hari2, anak2 aku terutama si Ain asyik komplenn je.. byk soal pun ye gakk.. jenuh gak nak explain hari2 kat dia.. yg hafiz takpe sbb dia selalu mengiyakan aje apa yg aku ckp.. ekekeke..


Ni gambar baru snap td.. dia tgh tgk aku belek2 pilih baju nak gi kelas arini..


Ain : Mak nak gi mana lagi ni..??

Aku : Mak nak gi sekolah le mcm semalam..

Ain : Laaa.. nape nak gi sekolah lg..?? asyik gi sekolahhhh je.. kakak rindukan mak nanti..

Aku : Mak kan gi kejappp je.. ptg kang mak balik la.. iyele tu rindu, kalo mak ada asyik gaduh dgn makkk je...

Ain : Kakak ikut mak gi sekolah bolehhhh..?? (ayat merayu2)

Aku : Mana bolehhh.. ni sekolah org tua2 jelah..

Ain : Oooo.. mak dah tua ke..?? sbb mak pegi sekolah org tua2..

Aku : Haippp.. mak belum tua lagi la (kikikiki)..

Ain : OOoo.. tua tu utk org laki2 je ye.. mak kan pompuan.. mana boleh tua.. ( pulak dahhh )

Aku : Dah tu lagu burung kakak tua yg ckp nenek sudah tua tu ape..?? nenek kan pompuan.. pompuan pun leh tua jugak..

Ain : Pening lah... ( wakakakakaka..)


Dia mmg selalu nak ikut tiap kali aku kata nak gi kelas.. sibuk je nak sekolah jugak.. tak sabar2 dah ye... thn dpn kan dah start sekolahhh.. sila bersabar ye..


Yang si hafiz tak byk tanya sgt pun.. dia mungkin tak kisah sgt agaknya.. hehehe..


Hafiz : Mak nak gi cekolah yeee...

Aku : Yeee.. mak nak gi sekolah jap ye.. nanti mak balik yee..

Hafiz : Oooo.. mak nak gi betulkan ipad dede ye.. (aku bwk ipad yg dia selalu main game tu)

Aku : Aahhh.. mak nak betulkan ipad dede dulu ye.. nanti ptg mak balik ye..

Hafiz : Okey makk.. baiklah..

Gitu le peel anak2 aku hari2.. sib baik ada makcik pakcik atok nenek yg rajin melayan diorang ni.. tak le risau sgt aku..


9 comments:

MR said...

ko blajo apo ni ana? kenpius sudaaa haku tau. kekekeke

Ana Suzana said...

Makcik..
ahahhaha.. cube la teka kalo rajin.. ekekkeke

mamalisa said...

mesti sayu je kan?mengenangkan nak tinggalkan anak2 camtulah..cam kitaorg yg kije opis ni hari2 tinggalkan anak dari awal pagi sampai la lewat petang, sedih wooo..kdg sejam dua je dgn anak dah masuk bilik tidor :(

sabar jelah ana, demi masa depan kan.

btw, ha awak sambung belajar ape ni?master ke? kat UITM ke?hehehe byk lak soklanss.

hunny d bunny said...
This comment has been removed by the author.
Saudah Salleh said...

sweetla ur kids.

Saudah Salleh said...

sweetla ur kids.

hunny d bunny said...

hehehe...itu baru 2 3 minggu ana belajar, macam kak hunny ni lagilah buat part time, dah le weekdays kerje, saturday sunday lak g kelas... lagilah.. nanti sampai satu tahap, kita bersiap je diorang dah cakap ibu nak g kelas ek?hehehehe... pas tu lama2 skit, belum sampai sekolah lagi, diorang dah tahu dah ini nak ke sekolah ibu. N d best part is, ada satu tahap bila baru masuk pagar sekolah, anak2 dah hulur tangan nak salam... hehehehe

I luv that memories...even happy sebenarnyer sekarang dah x yah g kelas sabtu ahad (sebab dah x der kelas, cuma lum grad2)

Me said...

ana.. samapi bila kah situasi ini akn berlaku? adakah sehingga hujung disember ini saja atau lama lagi?? siannya.. next year ain nak p sekolah dah.. kalau ana tak de disisinya mesti dia sedih.. isk isk isk

Roszaneza Danny said...

kekeke...kelakar perbualan mak ngan anak ni.. keletah sungguh anak akak kan.. sampai pening2 dok brcakap ngan maknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...