NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 17, 2010

SeLaMaT PaGi RaYa

Selamat pg koranggg.. arini pg2 lg hubby aku dah kuar utk pi solat raya.. dia je le, aku tak dapek sbb ada anak2 kecik yg peel mcm2 ni pyh sket.. bilalah agaknya dpt peluang gi smbhyg raya tu ye.. huhuhu..

Pas sembahyang raya hubby aku pi tlg orang potong2 daging pulak.. kami pun ambik bahagian gak dlm korban kat Villa Suria ni..

Pastu pg ni murah rezeki kami sbb biras aku @ Kaknong yg dok kat Alam Budiman tu bg juadah istimewa di pg raya.. wallaweiii.. bestnye.. baru terasa raya sket.. aku mmg tak masak apa2 pun utk arini.. sbb agenda utk hari ni penuh.. byk aktiviti luar je..

Buat Kaknong, mekasih byk2 ye.. best betul bila ada sedara mara yg dok dekat2 ni.. maaf le tak dpt nak membalas dgn apa2 mknn.. belek2 gak lemari dgn peti ais kot2 jumpa yg best2 utk di bg.. Malangnya takde..

Yang aku jumpa cuma nestum Kiki ( burung kakak tua punya mknn) dgn kopok2 je.. hehehe.. sambil aku wat entry ni sambil aku mkn ketupat dgn kari ayam.. nyummy..

Ni yg kami dpt pg ni :

Ketupat.. rajin korang anyam yeee.. mana beli daun kelapa ekkk..?? kat meru ke..??


Masak lodeh.. feveret aku.. hehehe


Kuah kacang.. feveret hubby aku..


Kari ayam.. feveret sama2..


Serunding.. feveret Ain.. Ain suka sgt2 mkn serunding.. kat bwh serunding tu ada pulut..


Dia tlg rasmikan dulu.. sbb dia je yg dah bgn.. yg lg 2 org tu masih hanyut di buai mimpi.. kang jap lg melalak la tu kang tanda dah bgn.. ish ish ish..


Memula mkn masak lodeh.. ain masih tak biasa sebut ketupat.. dia sebut " kek tupat " .. ingat tu kek ke hape haaa.. kekeke


Amboiii.. sedap ye makan kek tupat.. keh keh keh


Pastu dia mkn serunding mcm tu saje.. berkali2 dia tambah.. suka betul dia mkn serunding.. mesti ikut peel hubby aku ni..

Okeylah.. tu je nak cite.. slmt berhari raya ye semua...!!



8 comments:

eynda said...

Wahh...sentiasa latest update blog ana ni hehe...ahkak dah tak mampuuuu...banyak entry tertunggak kekekeke.....selamat hari raya aidil adha ye... :-)

Ana Suzana said...

slmt hari raya akak.. sape ada kat umah akak..?

Lia said...

Salam AidilAdha kak ana dari Lia sekeluarga.. ^__^

zailamohamad said...

selamat hari raya korban juga buat ana, kami bertiga makan nasi goreng aje memandangkan itu aje yg ada;D ni tengah menunggu en suami pulang dari Vietnam & terus nak bertolak pulang ke kampung halaman..xsabar rasanya nak makan masakan mak dr daging korban;-)

easy said...

salam singgah..selamat hari raya too ;)

Ana Suzana said...

Lia..
slm Aidiladha juga.. ^_^

Ana Suzana said...

Zaila..
bestnye balik kampunggg.. lama ke bercuti tu..

Ana Suzana said...

easy..
mekasih singgah.. slm aidiladha jugaaa.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...