NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, November 08, 2010

MaiN2 SaMbiL MeNaNti KePuLaNgaN aBaH

Ptg sabtu lps aku sampai umah lambat sbb kelas lambat abis.. kebetulan lak ptg sabtu tu hubby ontheway balik kampung sbb rindu kat kami anak beranak.. anak2 aku toksah cite le, hari2 dok sebut abahhh je..

Aku sampai umah dlm kol 3 ptg kot.. anak2 masa ni sume tgh seronok bermain.. agak2 lps asar aku pun ajak bebudak ni main2 kat laman rumah.. cuaca pun dah redup sket masa tu... kalo tak, panas terik betul..


Hepi sungguh diorang bermain.. Ain dgn alisya main bola sepak.. Hafiz lak main beskal..


Bestkannnn.. laman umah nenek luasss..


Budak ketot sedang sepak itu bola.. kekeke


Penat yeee.. lencun baju sbb dia ni kuat berpeluh.. kat kepala lg le, basahhh rambut.. padahal rambut bkn lebat pun.. kekeke


Budak berdua ni sempat lg skodeng kucing...





Sukanyaaa diaaa..


Mujur la dia ni tak banyak ragam sepanjang aku takde kat umah.. tp bila aku sampai je kat umah, sume peel ngada2 dia pun kuar.. grrrrrr



Elelelelehhhh.. memalu kononnnn





Dagu Ain yg kena geget nyamuk..

Pelik tul aku, awat la depa ni kalo kena geget nyamuk sampai berbintat camtu sekali.. kadang2 tu sampai bengkak2... ish2x.. hebat sgt ke nyamuk yg geget tu.


Budak kecik ni nanges sbb tertonggeng masa nak ambik bola.. ahahha.. bilalah nak stabil betul2 jln tu ye..


Yang aku pulak bkn sekadar tgk budak2 ni bermain je.. tp aku sambil mkn kedondong cicah garam.. perghhhhh.. sedapnyeeee.. pokok kedondong mak aku lebat betul buahnya.. sampai tak termakan..


Pastu pi umah jiran sblh sbb ternampak pelam muda.. dgn muka tak malunya pi umah jiran tu, bg salam dan ckp nak mintak pelam..

Asalnya aku ckp nak mintak sebijik je.. tp bila dia kata ambik je lah brp byk nak, terus aku ambik berbijik2.. bkn 2 bijik, tp 6 bijik.. keh keh keh.. tu pun sib baik tak bawak plastik.. ahahha.. aku suka pelam mudaaa...

Tup2 tak lama pastu hubby aku dtg.. anak aku punyalah sukaaa sgt.. bergilir2 laki aku dokong diorang sorang2.. rindu gile la katakan.. cuma aku je yg tak di dokong.. ekekeke...


Bebudak ni lepas gian main kete.. maklum le dah lama tak kuar jln2 naik kete tu..


Lepak dlm 15 minit je dlm tu pastu aku suruh masuk umah semua sbb nak maghrib dah.. pastu nak mandikan lg.. maklum le, time2 senja mesti sume berebut2 bilik air nak mandi..

Aku kat kampung malas benor nak mandi.. air kolah dia sejukkkkk sgt2.. kalo mandi mesti aku terloncat2 terjerit2.. kekekke.. anak2 aku pun sama, kalo aku siram guna air kolah menjerit sakan.. hahaha..

** maaf le jarang apdet pulak.. sbbnya aku nak fokus apa yg aku belajar setiap hari.. hehe



9 comments:

Me said...

bestnya mencicah... actually ana belajar n akn stay kat kg berapa lama ye???

-iLLa- said...

BESTNYAA TEBU TUHH,,
BESTNYAA MANGGA TUHH
BESTNYAA KEDONDONG TUHH..

:):):)

Ana Suzana said...

Me..
best woo mencicah.. kekeke.. ana dok kampung belajar sampai jd budak pandai.. hehehe... tp nanti balik shah alam gak

Ana Suzana said...

iLLa..
mak buyonggg.. sume nampak bestt kannnn

RaJa NuRuL FaTiN said...

bestnya buah magga tu!!!! ni x sabar nak balik Malaysia. saya memang hantu magga cicah garam....tp kedondong tu rasa dia cam mana ek?

Liza said...

Auh..kembang pipi, terliuq rasa... Nak......

Ana Suzana said...

Fatin,
kedondong tu rasa dia macam kedondong la.. ekekke.. cpt balik malaysia..!!

Ana Suzana said...

Liza..
sedap wooo mangga mudaaa.. ekekkee

hunny d bunny said...

kedondong = AMRA... sedapnyerrrr, tambah kalu hat besaq2 manih oooo.siuk sungguh...behnya laman besaq nak mampuih... (kena cakap lenggok Kedah baru best sebab kedondong tu orang kedah punya peberet)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...