NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, November 30, 2010

FiSH SpA @ PeNaNg

Masa bercuti tu hari, kami sempat lg wat terapi kaki tau.. ala, buat fish spa tu ha.. yg suruh ikan2 geget kaki kita tu ha.. pestaim nak cuba nih.. aku yg ngengada ajak hubby try.. sib baik dia mau.. kikiki..

Mak mertua aku awal2 lg ckp takmau.. geli kot.. kekeke.. yg try masa tu hanya aku, hubby aku dgn pak mertua aku.. ain ada gak try cikit2, tp jap je dia try pastu terus tak mau dah.. apis dgn ica lg le takmau.. kah kah kahhh..


Bkn kat dlm ni kami rendam kaki.. ni ikan hiasan semata2.. hehe..

Sebelum rendam kaki dia suruh kita tanggal kasut dulu.. yelahkan, takkan nak rendam kasut lak kan.. takkan nak suruh ikan2 tu geget kasut lak kann.. kikiki..

Ok.. pas bukak kasut kena cuci kaki lak.. agaknye takut ikan2 tu pengsan kot.. ;p


Ni la tmptnya.. dia ada 2 kwsn, 1 kwsn ikannya kecik2 je.. yg dlm gmbr ni kwsn ikan2 besar..

Kami ambik kawasan ikan besar.. berlagak tul, padahal br pestaim nak cuba tu.. ekekeke.. aku tak berani sbnrnya, tp sbb ada hubby aku jd berani.. yelah, biar sama2 hilang jari kalo ikan tu terlebih geget.. hahaha


Ni masa yg di tunggu2.. elok je aku celup kaki terus ikan2 tu meluru dtg geget2 manja..

Aku yg tak pernah ada pengalaman mcm tu terus terkejut wehh.. menjerit2 sebab geli.. ikan dtg je aku terus angkat kaki.. pastu aku celup balik.. bila ikan nak geget je aku angkat kaki lg.. jerit2 toksah ckp le, mmg riuh le suara aku dlm tu

Sib baik hanya kami je kat situ.. waakakaka.. elehhh, bkn aku je yg terjerit2 sbb geli, hubby aku pun sama gak jerit2.. tp aku lg over la kann.. geli siuttt.. 15 minit pertama kami terjerit2 menahan rasa geli dek gegetan ikan2 tu.. meremang bulu roma.. ekekeke


Dia punya geget dah mcm kena kejutan letrik gitu.. 20 minit kemudian baru aku dpt stabilkan diri dan emosi.. tu pun aku tekup mulut aku utk elak ketawa sbb kegelian.. hahahaha.. giler ahhh..

Aku tgk pak mertua aku relaks je celup kaki dr awal sampai abis masa.. yg kami berdua lak asyik tarik kaki kuar je.. mesti ikan2 tu tension je kan.. kikiki


Ain tengokkk je.. dia mcm berminat.. aku pun suruh le tarik seluar tu sampai paras lutut..


Pastu dia start celup sket2 kaki dia dlm air.. elok je ikan tu geget dia terus dia tarik kaki kuar.. hahahhaa.. tau pun geli.. terus takmau dah ye...

Alisya pun terjerit2 nak try gak.. dia ingat org rendam2 kaki mcm nak main air je kot.. aku pun celup la kaki dia kat dlm air tu.. elok je ikan2 tu dtg beramai2 nak geget kaki ica terus ica sepak ikan tu kuat2.. hahahha..

Ikan dtg lg dia sepak lg.. dia buat main mcm tendang2 air lak.. wakakaka.. sib baik tuan kedai tu takde.. kalo tak mesti aku kena marah.. hahaha..


Hafiz lak mmg tak berani nak masuk dlm kedai ni.. dia lepak kat luar kedai je.. nmpk tak kat mana apis..?? kat bontot itik tu haaa.. skodeng dr situ je dia.. penakut kekdahnya.. aparaaaa..

Cukup setengah jam masa pun tamat.. stgh jam je kami buat.. rege adalah rm30 utk stgh jam.. kebetulan kol 10.30 mmg kedai tu nak tutup dah pun.. kiranya kami kastemer terakhir le ni..

Lokasi kedai adalah di pekan night market batu feringghi.. hasil dr fish spa ni kulit kaki kami sgt la lembuttt.. mcm kulit bayi.. tp tak lama pun bertahan, soknye dah kembali mcm kulit asal.. ekekeke.. sekian..



14 comments:

CiK Jue aka ibu FarisYah said...

cik jue pernah buat kat JJ seri kembangan..memang gelilah

zeta said...

Hahaha..i tau camne u rasa tu..i pon hr tu nak try for myself..tp bila baru je nak celup kaki ikan dah hurung kat air tu..celup tumit je dia dah gigit2..terus gelak besar sbb nerves gila..xbleh tahan perasaan tu..terus tukar ngan hubby i..i xjd..nahhh..rasakan!!!!

Ikan yg i tgk kt dlm pic Anna tu lg besar2 ehh..menakutkan.. !! :p

Wonderful Life with Mary Kay said...

Mula2 geli tp lepas tu macam tak nak tarik... best

-iLLa- said...

boleh bygkan cmner mu jerit2..sure kecoh glerr..wakakkaka

Zana said...

tak penah try lg........best tak?

Suliana said...

saya dah pernah try kak.. mmg geli tapi kena tahan la.. malu org tgk.. hehe.. tapi, lama2 addicted plak nak pegi lagi.. :-)

Ana Suzana said...

Cik jue..
Alaa bestnye.. Kat shah alam ni tatau kat mana ada.. Huuu

Ana Suzana said...

Zeta..
Mmg besar ikan2 yg kami try tu.. Gelojoh lak tu. Hahaha

Ana Suzana said...

Liza,
Ana pun rasa best sgt bila di saat2 akhir masa.. Sbb dah leh kontrol diri.. Kikiki

Ana Suzana said...

illa..
Mmg riuh suara aku mengekek2 tau.. Kikiki

Ana Suzana said...

Zana..
Bestttttt.. Try la

Ana Suzana said...

Suliana
Akak pun rasa mcm nk test lg.. Best la pulak.. Cuma taktau kat ner je..

NM02 said...

tempat skit punya best.. bleh lena rasanya ek.

eynda said...

Tak pernah buat...geli!! :-p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...