NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, October 01, 2012

MeMaSaK Di TeNgaH PaGi


Sekarang pukul 3 pagi.. gigih gila apdet belog pagi2 buta.. ni apdet jap sbb nak hilangkan penat memasak td.. aku kan memang suka masak pagi2 buta time org tengah membuta.. hehhe..
 
Padahal pukul 12.30 tengah malam td kami baru je sampai umah.. weekend tadi kami balik kulai.. balik kampung encik suami pulak.. gerak dari kulai pukul 9 malam.. tu yg lewat sampai umah tu tambahan lak jammed teruk kat highway seremban..
 
Sampai je rumah terus punggah2 barang.. basuh baju2 kotor.. tunggu ica berak.. budak ni tengah2 malam la nak berak.. haihhh.. pastu baru kerah anak2 masuk bilik utk tido..
 
Malam ni aku kasi chance kat ain dgn apis tido kat bilik kitorang.. tapi tido kat bawah la, bentang toto 2 lapis.. bkn main seronok lagi diorang bila di bagi peluang tido dgn kitorang.. sesekali memang aku wat mcm tu.. rindu gak nak tido sama2 dgn budak 2 org tu..
 
Lepas kerah bebudak masuk bilik, aku biarkan abah diorang jaga diorang.. pastikan diorang bertiga tido dan bknnya main.. yelahkan, kang lewat bgn nak pegi sekolah..
 
Pastu aku pun apa lagi.. pegi la ke dapur.. kemas2 plastik jajan bekalan sepanjang perjalanan balik td.. tup2 terpandang bungkusan roti gardenia yg dah expired sehari tapi belum berkulat lagi..
 
Terus terfikir, daripada aku buang baik aku buat puding roti.. sblm2 ni buat puding roti sos kastard je.. kali ni aku cadang nak buat puding roti coklat chips.. bkn cadang lagi dah, dah siap pun pudingnya.. kekeke..
 
Tapi sebelum operasi membuat puding roti, aku defrost dulu bungkusan daging ayam.. dah alang2 aku ke dapur ni baik aku main masak2 jap..
 
Sebahagian ayam tu aku masak sup hayam je.. tu utk lauk anak2 aku makan sebelum pegi sekolah kang.. pastu sebahagiannya lagi aku buat ayam masak sambal hijau.. settle..
 
 
Ni dia puding roti coklat chips yg dah siap di bakar..
 
Tamak haloba sungguh kan, penuh coklat chips aku tabur atas tu.. bkn hat atas je ada coklat chips, hat dalam2 roti tu ada sekali tau.. kalau boleh satu bekas coklat chips aku nak lempar dlm tu.. ekekkeke..
 
Puding roti ni kang di makan dgn sirap coklat hersheys je.. kalo ada eskrem lagi sedap.. malas nak buat sos kastard..
 
 
Ni lak ayam masak sambal hijau.. masak cincai2 je.. siappp..
 
Oklah.. nak sambung iron baju lak.. dah pukul 3.12 pagi dah ni.. pukul berapalah aku dapat tido ni agaknya.. ish ish ish..
 
 



10 comments:

zahirian said...

sy tunggu resepi utk puding roti bakar tu ye kak..

Fara Dilot said...

akk tak keje ke? gigihnye la hai

farrah said...

Gebunyer puding roti tu!! slalu farrah buat x dpt gebu cmtu.. version farrah :telur+gula+fresh milk+butter+roti+serbuk cinnamon+serbuk buah pala+kismis+kurma. sgt xsabar nk try version ana pulak. nmpak lebih yummy!!

MAY said...

ee...nnt up entry resepi p uding roti ek!mcm nak try je...

*mcm tu la kan..bl blk becuti bkn blh rehat..byk keje nak kene setel..sob3...=( tp tak baek mengeluh kan..bt dgn ikhlas..;) sy pun smlm br smp dr tambun..smp2 je terus kene punggah baju2 kotor,basuh bekas2 mknn yg mkn dlm kete tu...iron baju laki nak g keje..tp sy tak mcm akk suke bt tgh mlm...sy suke bt seawal mgkin supaye dpt tdo awl..

SaRaH SaLiHaH said...

Waaa..
gigihnya memasak di pagi hari gituu..
tabik springg!!

Mira Adzlia said...

ske tgk blog akak...mcm2 mskn....ble la nk jd rjin cm akak ek..hihi

misz uzmy said...

awalnya akak masak...
nanti nak resepi puding tu ye....
terliur pagi2...

-iLLa- said...

ana nanti bt resepi utk ayam masak hijau..

JaSSNaNi said...

perghhhhhhhh... biar betul.. tak ngantok dok dapur plak ye.. :) ehehehe.. :) ayam masak ijau mmg fev saya juga.. anak2 pun suka.. :) mmg sedap

Norliza Ismail said...

Rajin ana masak pg2 ye. Kalau akak sedap membuta je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...