NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, October 17, 2012

HaRi KeDuA : UniVeRSaL StuDiO SiNgaPoRe

Entry ni penuh dgn gambar2 sbb aku malas nak buat 2 kali entry.. tu pun tak semua gambar2 aku masukkan.. jenuh gak nak pilih..
 
Hari kedua di singapore, kami punya plan ialah nak pegi jenjalan kat USS.. tiket dah beli online siap2 dah..
 
Apa2 hal pun sebelum kuar jenjalan, kita mesti bersarapan dulu.. kol 8 pg pihak hotel dah hantar sarapan ke bilik..
 
 
Pagi tu sarapan kami ialah roti canai dgn nasi lemak.. nama je mkn nasi lemak, tapi dia punya lauk pauk mak aihhhh.. byk sungguh..
 

Banyak kannn..
 

Baca doa sebelum mkn..
 


Anak2 aku hanya apis je yg dah bgn masa ni.. ica dgn ain masih pengsan di katil..
 

Ni ha dak kecik tu..
 
Dia tak tido babycot dia malam tu sbb ekon bapak giler sejuk.. dah off pun masih sejuk.. so kesian kat dia yg tido sorang2 dlm babycot, tu yg aku angkat terus je tido sebelah aku..
 

Jenuh gak kejut ica ni.. kena kejut elok2.. kalau main paksa bangun je kang abis la mood dia rosak.. kang nak melalakkk jelah kejenye.. yg stress kang akuuuu jugak..
 
 
Lepas sarapan dan bg anak2 makan, aku iron baju dulu..
 
Kena siap cepat2 sbb pukul 10.30 pagi kereta sewa dah standby kat bawah.. kami ambik kete sewa dgn driver sekali sbb encik suami malas nak drive sendiri.. lagi satu sbb malas nak carik parking..
 
Perjalanan dari hotel ke USS tak lama mana pun.. dalam setengah jam kot dah sampai.. ingatkan bila pegi time hari org keje takdelah ramai sgt org.. sekalinyeee ramai jugakkk..
 

Kami yg teruja.. ke aku je yg teruja.. ekekke..
 
Sebenarnya dlm hati ni risau gak kot2 org tua tak berapa nak seronok dtg kat sini.. yelahkan, hiburan kat sini lebih kepada org2 muda..
 
Aku risau gak kalau2 mak mertua aku tak larat nak berjalan.. mujur gak dlm tu byk seat yg di sediakan.. so boleh benti2 tiap kali penat berjalan..
 

 Amboiii.. menononggg je jalan tinggalkan bini ye.. cisss...
 
 
Dalam gmbr nampak mcm cuaca elokk je kan.. padahalll terik wooo.. kejap je dah berpeluh2..
 
 
 Ica pun awal2 lagi dah buat muka stress..
 
 



Aku yg kejakunan.. kekekke
 

Pit stop yg pertama.. hehe.. masa ni mak mertua aku nak makan ubat dia jap..
 




Apis posing depan robot kesukaan dia..  adeh laaa.. byk betul makhluk berseluar pendek aritu.. huhuhu..
 

Pit stop yg kedua..
 
Masa ni aku dgn encik suami dan ain nak pegi masuk dlm transformers ride.. so mintak org tua kami tunggu kat seat bertentangan tempat tu..
 
Sekalinya hampa sbb ada masalah teknikal jap kat dlm tu.. kena tunggu sampai diorang bukak balik.. cisssss lagi..


Upah ica makan jagung cawan sbb dia sibuk nak ikut aku.. ko kecik lagi la ica, mana boleh masuk.. huhuhu..
 
Kitorang pun teruskan lagi perjalanan.. tup2 aku ternampak rollercoaster yg org sebut2 selama ni.. wahhhh.. leh try niiii...
 
 
 Ni ha tempatnya.. dia ada 2 kaler, satu kaler biru ( paling extreme ) dan satu lagi kaler merah ( extreme sikit je )..
 
Memandangkan yg biru belum open, so aku main yg merah dulu.. yihaaaaaaaaaa... sukeeeeeeeee.. dah lama sgt aku tak main mende2 extreme ni.. encik suami taknak join sebab dia tak berani.. ekekke..
 
 
 Tu diaaaa.... aku dapat seat paling depan.. dup dap dup dap masa ni..
 
Tapi kejap sgt kot naik mende alah ni.. tak sempat aku jerit sampai kuar anak tekak, tup2 dah sampai.,. cissss... eksyen lagi tu.. kkekekeke... tapi memang best.. best giler jerit beramai2.. hahahha
 
Lepas main mende alah tu, kami teruskan perjalanan.. kali ni nak pi tengok show waterworld.. haaaa, yg ni boleh masuk beramai2..
 
 
 Suasana ketika show bermula..
 
Di sebabkan kitorang duduk kat seat yg mesti akan kena air, tak pasal2 abah dgn mak aku dan encik suami kena tembak dgn senapang air.. kahkahkah.. sib baik aku tak kena..
 
Bagi aku show ni biasa2 je.. ececehhhh.. kurang feel sikit sebab panas kot cuaca masa tu.. berpeluh2.. kalo ada kipas kan bestt.. sian mak mertua aku kepanasan..
 
 
 Ehhh mak aku ni, boleh bantai tido lak ye.. kikiki..
 
 
 Ica masa ni merengek2 gak sbb dia takut dgn bunyi letup2.. adegan tembak menembak tu buat dia rasa tak selesa.. asyik sebut nak kuarrr aje..
 
 
 Terpaksa peluk dia kuat2 kasi hilang takut..
 
 
 Last2 pakaikan topeng transformers baru kurang sikit takut dia.. kahkahkah..
 
Show berlangsung selama 25 minit rasanya.. cuaca yg terik buat budak2 dan org tua kami keletihan.. aku dgn encik suami decide nak lepak kat restoren dulu kasi relaks2 sikit..
 
 
Sempat bergambar kat depan mummy returns.. masing2 dah berlengas dan melekit2..
 

Mujur ada cafe yg berekon.. heaven giler sbb rasa sejukkkk je..
 




Barulah nampak muka memasing tersenyum.. kihkihkih..
 
Betul la org kata , tempat2 mcm ni sesuai utk org2 muda je.. org2 tua dapat penat je kang kalo jenjalan kat sini.. dah le luas kawasannya.. panas terik lak tu.. 
 
 
 
 Mak aku dgn mak mertua aku sedang berlumba sape kunyah makanan paling pantas.. ekekkeke.. acah ajeee..
 
Aku takmo makan langsung masa ni.. masa diorang makan2, aku lak kuar jap pegi main kat tempat mummy returns.. aku sorang2 je yg pi main.. seronoknyaaa..
 
 
Dengan menggunakan express tiket, aku dgn eksyennye jalan laju2 memotong barisan org ramai.. muehehhehe..
 
 Suspen giler kot main kat mummy returns ni.. sakit kepala aku sbb terhantuk2.. huhuhu.. korang bayangkan le naik rollercoaster dlm gelap dgn tak nampak apa2 yg akan berlaku..
  
Tau2 menjunamm je.. pastu sesuka hati je dia brek mengejut dan gerak secara gostan pulak.. cissss.. menjerit2 le aku macam pompuan.. kekekke
 
 
 
Settle je main aku terus kuar.. gambar yg diorang snap masa ride mende alah tu aku tak beli pun.,. malas.. hahahha.. pastu terus jalan laju2 pegi ke kafe tempat diorang minum2 tu..
 
 Tup2 ica kata dia berak.. cisss.. ko bg mak taik la pulakkk ye ica.. terus laju2 bawak ica pegi tandas.. dah le tandas kat USS ni takde paip.. payah sungguh nak mencuci.. sob sob sob..
 
Pas settle uruskan ica, kami beramai2 teruskan perjalanan ke sana ke mari.. byk gak tempat tak dapat nak jelajah gara2 kesian kat mak mertua aku yg tak larat nak berjalan.. takpelah, taknak la org tua keletihan kan..
 
 
 Ica sempat posing dpn bumble bee..
 
Org lain beratur2 tapi aku malas nak beratur.. ambik gmbr dari sudut tepi je.. apapun mekasih pada encik bumble bee sbb sudi pandang kamera aku.. kihkihkih..
 
 
 Ica nak bergambar dgn kete lak.. ni semua ica yg request sendiri..
 
 
 Ni lagi.. pun bergambar dari jauh je..
 
Settle je layankan permintaan ica, aku mintak izin kat encik suami nak naik rollercoaster yg biru lak.. tak kira, aku nak naik gak..
 
 
 Ni ha tempatnya.. mujur dah bukak balik masa ni.. berlari2 aku kat dalam tu sbb tak sabar2 nak naik..
 
Yang pasti memang extreme giler.. giler2 punya extreme.. tapi besttttt sangat2.. kalau di bg peluang utk naik lagi komfem aku naik.. aku memang suka mende2 lasak mcm ni..
 
Tapi kepala tetap pening la kan.. maunya tak pening sbb berpusing2 rollercoaster tu kejekan ko.. hahahha.. aku masa naik rollercoaster ni jap2 bukak mata, jap2 pejam mata..
 
Yang pasti asyik menjerit " makkkkkkkkkk.. tolonggggggggggggggggggg.. makkkkkkkkkkkkkkkkk".. kahkahkah..
 
 
Sebelum kuar dari USS, aku dgn encik suami naik transformers ride dulu.. ain pun join sekali.. apis tak berani sbb mende ni extreme gak utk budak baya2 apis.. so apis pun bantai nanges gak sbb tak dapat ikut..
 
Tapi transformers ride ni memang terbaikkk.. best gilerrrr... rasa nak ulang banyak kali naik.. tapi mengenangkan kesian kat org tua yg menunggu lama kat luar, so kami main sekali jelah..
 
Byk lagi tiket ekspress yg kami tak dapat gunakan sepenuhnya.. masih byk lagi tempat2 yg kami tak dapat pegi.. takpelah, lenkali kang boleh dtg lagi..
 
 
Bergambar dgn panda gemuk sebelum balik.. hahahha.. apis takut dgn panda ni sbb beliau gemuk sgt.. kahkahkah..
 
 
Kenang2an sebelum balik..
 
Sangat best bg aku walaupun tak abis jenjalan dalam ni.. cumanya cuaca jelah yg panas terik buat kita jadi cepat letih, stress, hauss, dan budak2 pun asyik nak merengekkk aje..
 
Pasni kalo nak pegi lg biar aku pegi dgn encik suami je.. leh main semua permainan kat dalam tu puas2.. tapi tulah kan, kami mana leh berpisah dgn anak2..
 
Ntah bila la nak pegi lagi.. apapun berharap gak org tua kami hepi biarpun penat berjalan masa tu..
 
Dah.. tu je nak citer.. kang ada masa aku sambung citer lagi ye..
 


15 comments:

-iLLa- said...

transformers neh la yg adam addin dok sebut2....tunggu besar sikit lagik..ekekeke

Anonymous said...

Olo..
akak cite ngan penuh best..
dari konon2 tak jeles..
buat sy sgt jeles..hahahahaha

penceritaan yg bagus..
atleast, leh tau..
tandas tak de paip..
cuaca panas, so kena ready..
seat utk siapa2 yg tak larat disediakan..
bagus2..
boleh jadi tourist guide..

heheheh..
bestnya akak dpt main rollercoaster tu..
sy pon peminat jgk..tp memikirkan dah dpt title IBU ni..
pejam mata utk naik..
sbb kl jadi ape2 kat i..
sapo nak menyusukan anak nnt..
hahahahahah

hudanor said...

ana berani sungguh, kita pergi dua2 roller coaster tuh tak naik pun, naik mummy nyer ride pun dah ngeriiii!!!!

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

transformers ride mmg best!!

toilet die ada yang berpaip. haitu masuk toilet dekat pintu masuk n the mummy, mmg ada toilet berpaip. ujung sekali. satu je la pon. huhuhu

Dunia familyku said...

Salam ana pasni pegi la legoland plk huhuhu...

Rinna said...

Akak dah pergi USS ini.. Best kan.. tapi akak tak berani naik rollercoaster tuh.. yang lain akak bantai naik..heheh.. :)

Ana Suzana said...

naik rollercoaster la besttt.. hehehe

zawani yusoff said...

Bilo eden plak nk p sana nii....mmmmmm....ngeeee....:)Best gilerrrr...

Nida Mohd said...

wah..trip yang sangat best..siap bergambar ngan panda lagi..ada rezeki Insyaallah nak pegi jgk USS bawa anak-anak

nurbijen said...

best tuuuuuu!

Kira ok lagi jumpa spesis seluar pendek, kalau kat uk ni, lagi la mereka pakai baju tak cukup kain... kesian kat suami yg kena menahan pandangan.... ekekekke

Amy Hilmirda Daud said...

bestnya... bila lah dapat gi sana, asyik bz memanjang.

Farra Da Smiley said...

mmg panas sgt..kami baru gi SG last month..tapi SG mmg best for family gateway

Unknown said...

tgk pic pon dh terasa ke syokkan nye...x sabar nak gi bln 11 ni...ana gi naik keta dr sini ke singapore ke?? ada tips x??

AtieYusof said...

seronok nya dapat jalan2 tgk tempat org... :)
Ana klu sudi follow blog sy juga..TQ:)

LiNa_Pg said...

Seronok jenjalan kat USS, cam tak cukup sari kalau tengok suma show.Cam nak tercabut kaki kan.Budak2 mesti sonot sangat...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...