NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, October 31, 2012

MeNu BeKFeS : SMoKeD SaLMoN

 
Sekarang ni menu bekfes pagi2 adalah seperti yg encik suami request.. dia just mintak je nak mkn apa pastu aku akan sediakan..
 
Cumanya kena la request sehari awal.. senang sikit aku nak pi beli bhn2 yg tak cukup.. dan menu utk bekfes arini encik suami nak smoked salmon..
 
Ahhhhh kacang je tuuu.. sap sap soii siappp.. nahh hambek kau.. sila mkn sampai kembung.. hehhehe..
 
 
Hasilnya selepas di campak atas pinggan.. ganas sungguh bahasa jiwa bangsa aku kann.. kikiki..
 
Bahan2 tak le susah mana pun.. nak sediakannya pun mudah.. meh aku ajar korang camne. kang sibuk lak ada yg mintak resepi.. sbb mende ni tak perlu resepi.. perlu sediakan duit je nak beli.. kikiki
 
 
Memula korang pi pasaraya, beli ini sayur2/salad.. aku beli jenis mcm ni.. takyah nak basuh2 dah.. boleh hidang gitu je..
 

Salmon pulak beli yg ready made mcm ni.. aku beli kat cold storage.. kat jusco pun ada kalau tak salah aku.. murah je sepeket ni.. dlm rm7 kot..
 

Di makan bersama soy sauce dan wasabe.. ehhh.. gmbr wasabe lupa nak snap..
 
Maka siap sudah menu ringkas yg berkhasiat arini.. nak mkn utk dinner pun boleh.. hehehhe.. selamat mencubaaa..
 


9 comments:

Hafizah Mohamad said...

senangnye nak masak Smoked Salmon ni...tgk cam best jer....ni kalau sapa2 nak berdiet mmg elok la makan...he he he

Ibu Muda 30series said...

rasa mcm nk gi cari jugak....hihihihii

Amalblogbiz said...

Menu diet ni..

JaSSNaNi said...

amboiii.. sap sap soi punya menu dia kata.. hehehehe.. :) lagi sedap kalau letak atas roti makan ngan mayonis.. ye tak.. ehehehe

Sheila Salim said...

Assalamualaikum, terliur gila tengok ni. selera betul makan pagi2

Myra Jay said...

Mudah, ringkas dan yang penting sedap kan :D

Unknown said...

salmon tu tak payah masak ke.. confused jap.. :p

RM said...

dah bagi resepi.. tapi nak tertanya jugak..

si salmon khan tu.. tak payah nak gril ke masuk microwave ker..or boleh terus dimakan begitu sajer.. huhu...


larikkk.. sebelum ana ketuk aiii...

Ana Suzana said...

wahahhaha.. meh sorang2 ku ketuk.. salmon tu nak grill boleh tapi yg tu utk mencekik terus.. sedap leee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...