NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 05, 2012

SeMaLaM HaRi Yg PeNaT

Petang semalam kepala aku berdenyut2 sangat.. rasa nak tidooo je dlm kete semalam.. tapi tulah, rasa mcm tak selamat lak nak tido kat tempat parking kete.. terpaksa cergaskan diri.. last2 nak elak mengantuk aku ajak ica lepak dlm sekolah ain dgn apis je..
 
Balik umah pun camtu gak.. terasa letih giler kot.. rasa nak baring2 atas tilam je.. tapi takleh sbb anak2 lom mandi, lom makan.. utk dinner pun lom masak lg.. makanya lawan gak perasaan letih tu..
 
Last2 siap gak keje masak memasak.. aku masak lauk sambal sotong berpetai, sayur bayam tumis, ikan merah goreng, ikan cencaru bakar + sambal cili kicap..
 
 
Ni la lauk feveret aku.. petaiii.. hehehe.. wangi la bilik air umah kitorang pasni.. kahkahkah..
 
Pastu tengah malam lak aku bz siapkan tempahan lasagna dari jiran.. aku memang tak buat bisnes ye kawan2..
 
Tapi seandainya ada permintaan aku akan buatkan bila kena pada waktu yg sesuai.. yelahkan, kekadang aku sgt bz woo.. hehehe..
 
 
Sesi menyediakan bahan2.. yg teman aku kat dapur masa ni opkos la ica dan jugak encik suami..
 
 
Sos daging in the making..
 
 
Sos putih yg dah siap..
 
 
Peneman dan penglipur lara aku.. padahal dah kol 12 malam masa ni.. ain dgn apis dah masuk tido lama dah.. dia je yg masih cergas..
 
 
Buat muka comel lak ye.. hehehhe..
 
Dia ni memang rajin teman aku, sikit2 nak kiss aku.. nak peluk aku.. layankan ajelah.. pastu dia ni jugak mana boleh duduk gitu aje.. mulut mesti nak mengunyah sesuatu.. hahahha..
 
 
Nahhh.. ambik ni sebagai upah.. dok situ dendiam..
 
Sebenarnya ica mintak aku buatkan kek kaler biru malam td utk dia.. jenuh aku cakap aku tak buat kek pun.. tapi dia nakkk jugak sambil merengek2.. ewah2.. kek biru tu kek apekah.. kek pelangi mak tau le..
 
Malas aku nak layan, jdnya aku bg je mknn suruh dia diam.. hehehehe.. sib baik dia suka dan tak jadi mintak kek biru.. fuhhhhh legaaaa...
 
 
Makan itu best..!! kan ica kannn.. kekkeke
 
 
Ni keje2 melapis lasagna.. sos daging, kulit lasagna, sos daging, sos putih.. buat sampai abis..
 
 
Ni baru lapisan yg kedua ni..
 
 
Akhirnyaaaa.. tepat pukul 1 pg siap jugak aku melapis lasagna.. penuh keju kat atas tu..
 
Lepas maghrib kang baru aku bakar sbb jiran aku tu nak collect malam pas isyak.. okeylah.. nak siap2 pegi sekolah.. tataaaa...
 
Salam Jumaat Semua...
 
 


17 comments:

Unknown said...

suka sambal petai. . Tp tak makan petai. Heheh

Zaila Mohamad said...

samalah Ana i..aku nipon pagi ni kepala wengs ebab hak bongsu demam malam tadi, berapa kali terjaga menangis..

pagi ni nak sambung tido pon takleh sebab banyak benda nak buat, ni tgh masak ni..nak tak nak kn gagahkan diri demi anak2 kan..tapi aku salutelah kat ko ana..penat2 pon lauk sket punya banyak ko boleh buat..hihi

MAY said...

pengorbanan ibu..tak larat pun gigih jugak memasak kan..gigih ke sy spt akk bl ank ni da kuar thn dpn?hehe..dgn bekeje lagi....hm...

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak ana, kecur air liur tengok cheese banyak tu. sedapnya! lasagna ni macam pizza kan? cuma dia banyak lapis. betul ke saya ckp ni? hihihi

* ica comel sgt!

Syaqina Hadi said...

geram tgk ica, comey sgt bile senyum,

cahayahidupku.blogspot.my said...

Dalam penat-penat tu banyak juga yang Ana masak.. baguslah mama ica ni :D

haryati said...

rase cam nak cubit-cubit je pipi ica tu, geram tengok!

RM said...

kalau la dekat... sure akak dah tempah lasagna tu dgn ana...

yayarawr said...

kak..nk tnya..instnd lgsnia tu..semua bahan ada dlm tu ka?sos dging sos putih tu..emm daging cincang kene beli x?

Ana Suzana said...

yayarawr..
kotak lasagna tu just kulit lasagna semata2.. bhn2 lain semua kena buat sendiri.. =)

Ana Suzana said...

Boo..
lasagna mcm lasagna la.. ekekkek.. antara pizza dgn lasagna, lasagna lagi sedap

zawani yusoff said...

Kak ana....saye pun bikin itu lasagna pagi tadi...:) mmg sedap..mkn mase picnic tepi pantai ptg td:)...hihihihi...tq kak ana:)

syiekin said...

amboi~ akak pnyer lauk ari penat..mabeles la akak hehehe...
cute nyer ica... leh plak snyum mnje2 hehe...

Unknown said...

serius la ...sambal sotong petai lagi sedap dari sambal udang petai

sedapnya petai tu..menggugat btol

Me WaNiNa said...

akak...ni 1st time nk comment ni,hihi...nk tanyelaa..sy dah bt lasagna ikot resepi akak, mmg marvellous la! tapi kan..kan...nape kepingan lasagna tu x berapa lembut? cam pejal2 sikit..adakah sbb terlebih masak atau terkurang masak? sila bg pendapat sifu..

Ana Suzana said...

Me wanina..
Rebus tak kepingan lasagna tu.. Kalau tak rebus mmg keras sikit..

Me WaNiNa said...

haaa...patotlah...dah agak da mesti sbb kene rebus, hahaha...ok, neway, TQVM sbb bg resepi yg best2...dah lama folo blok akak, ni ler 1st time berinteraksi,hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...