NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Saturday, October 13, 2012

BeRSiaRaN DaRi KaMpuNg

Rancangan nak balik kmpg encik suami dah tau awal dah.. tapi biasalahhh, aku suka wat keje last minit.. malam tu nak gerak, malam tu jugak baru aku sibuk nak packing2 pakaian.. hahahha..
 
Lps maghrib baru terhegeh2 nak mempacking.. tu pun sempat tertido atas longgokkan kain lagi tau.. kengkonon nak baring2 kejap aje sbb letih sgt, sekalinya hanyuttttt.. hahahha..
 
Petang sblm tu tak sempat nak tido sebab sibuk baking lasagna, hantar order lasagna dan tiramisu kat umah jiran2, pastu sibuk menunggu silent reader belog yg turut sama order lasagna..
 
Ada 3 org silent reader yg dtg umah ana semalam sbb nak ambik lasagna.. pestaim jugak kitorang berjumpa dan bersua muka.. ana mcm biasaaaa, sifat peramah tu tetap ada..
 
Ececehhhh, puji diri sendiri lagi nampakkkk.. miahahaha.. tapi betul hape, aku layan org tu mcm dah lama kenal.. ada sorang silent reader yg ambik lasagna semalam berkali2 kata aku keciknyee..
 
Pastu siap pegang2 perut aku lagi sbb aku nampak sungguh ramping bak kerengga agaknya.. wakakkakak.. perasan lagi.. ampunkan kami penunggu gua.. kahkahkah..
 
Apapun mekasih ye sbb order dan beli lasagna dari daku yg pemalu ini.. kihkihkih.. kalau berjumpa lagi sila belanja daku makan byk2.. hehehhe..
 
Last customer dtg ambik lasagna ialah pukul 8.30 kot.. pastu kelam kabut sambung packing pakaian.. hahhaha.. hambikkkk.. padan muka aku.. sape suruh lambat2 siapkan keje..
 
 
Memula lipat baju hubby, pastu baju budak2.. lastly baju aku.. aku nak bawak satu bagasi besar je.. sekalinyaaaaa, membuak2 lak pakaian.. penuh dan sarat.. nak zip pun tak boleh.. hahahha..
 
Daripada lipat lawa2, terus malas nak lipat elok2.. lipat cincai2 terus sumbat.. baju yg terbalik pun aku malas nak betulkan.. sumbat je.. kang nak pakai kang pandai2 le aku betulkan balik.. wakakkaka.. bini sapo la tu kannnn..
 
Bayangkan la 5 org punya pakaian dlm satu bagasi.. baju budak2 je dah berhelai2.. baju laki aku pun kemain byk yg nak di bawak.. last2 aku mengalah.. baju aku, aku bwk sikit je.. laki aku siap cakap
 
" alaaa takpe.. awakkan malas nak mandi.. "
 
Cisss abg ni.. tak reti nak cover bini langsung... hahaha.. aku bknnya malas nak mandi, tapi bila aku rasakan yg aku masih wangi, tu yg buat aku malas nak buang kewangian aku tu.. ekekkeke..
 
Kang kalo aku bawak baju aku byk2 lagiii lah tak muat beg tu kang.. yg dah sedia ada ni pun buat beg tak leh nak di zip, inikan pulak kalo bawak lagi byk..
 
 
Last2 sbb tak leh nak zip, aku terpaksa menggunakan akal kebijaksanaan yg ada dgn memanjat atas beg berkenaan..
 
Pastu dgn menggunakan keberatan badan yg ada, aku loncat2 kasi beg tu kempis dan kemek sampailah boleh di zip.. kahkahkah.. mujur laki aku kat bilik masa ni.. hahahha adoiyaiii..
 
Akhirnya beg tersebut berjaya gak di zip.. fuhhh.. legaa.. settle bab kemas pakaian.. giler susah payah aku limitkan pakaian yg nak di bawak tau.. pastu susah payah nak zip beg tu lagi.. last2 settle gak akhirnya..
 
 
Tup2 laki aku suruh bawak selai lagi seluar dia.. cissssssssssss...  terpaksa bukak balik beg tu.. pastu loncat2 lagi mcm tadi kasi senang nak di zip..
 
Yang aku pun satu, yg bengong sangat bukak beg tu balik apesal la.. padahal boleh je sumbat seluar tu dalam beg kertas ke hape ke kann.. hahahha.. tak terfikir lak masa tu..
 
Dalam pukul 10 malam kot kitorang gerak balik ke kulai.. balik kampung kali ni ada kelainannya sbb mak abah aku dari sekinchan join sekali ikut balik kampung... hehehe..
 
Pestaim mak abah aku tido di umah besan diorang setelah hampir 8 tahun kami kawen.. Di pendekkan citer, kitorang sampai kulai pukul 1.30 pg tadi.. sembang kejap2 dgn mak mertua pastu memasing masuk bilik utk membuta.. ngantukkk..
 
Pastu lps subuh terus tak tido.. baring2 jap sambil online fesbuk, hehehe.. pastu beberapa minit kemudian baru ke dapur sediakan sarapan.. aku masak nasi goreng dgn telor dadar utk sarapan.. best betul bila mak abah aku ada sekali.. mcm berhari raya lak rasanya.. hehehe
 
 
Kol 11 pg aku dgn mak mertua aku bekerjasama pulak menyiapkan lauk utk makan tengahari.. ni yg paling best bila balik johor sbb lauk asam pedas komfem ada.. sukeeeeeeee..
 
Lebih2 lagi dari air tangan org tua kannn.. komfem la sedapppp.. aku makan sampai 3 kali tambah.. takdenye nak segan silu dgn mak mertua dah... kalau dah lapar aku balun je semua.. hahahha..
 
 
Amacammm.. terliur takkk... lepas publish entry ni kang aku nak pi mkn lagi sekali.. tetiba lapar lagi lak tgk gambar lauk ni.. kahkahkah..
 
 
Ni abah aku..
 
Beliau sedang melayan perasaan ketika hujan.. teringat sapekah itu wahai abah kuu.. haaaaaa... sapekahhhh..?? makkkkkkk... tengok abah tuuuu.. abah tengah termenung tu makkk... ekekekke..
 
 
Dan ini lak keje yg aku buat sebentar tadi..
 
Okey.. tu je nak cerita.. nanti aku sambung cerita lagi ye.. nak pi makan lagi jap.. tataaa... selamat berhujung minggu..


12 comments:

Hafizah Mohamad said...

wah...bestnyer balik kg...pastu pekena plak asam podeh...mmg terangkat...ni kak fiza tgk pun dah terliuq dah ni...kalau la kak fiza yg berdiri ataih beg baju tu mmg kompom pecah beg tu.....ha ha ha

Najwa.H said...

woho,siap passport
nak jalan mana kah?


best!best!

Gieyana said...

x dpt bayankan keadaan ana lompat kt atas beg tue..sure cute kan..:-)

Bestnyer bila tgk kt passport tue...enjoy k!..:-)

Farra Da Smiley said...

wah kemanakah itu? SG kah?
enjoyy

Sya_Merpati Putih 88 said...

sedapnya asam pedas...my fav..=)
johor dekat mana ye..?
sy pun org johor..=)

passport, mesti nk pegi melancong nie..
takce care...

zawani yusoff said...

Wowwww mau p mkn angin Katne tu?bestnyeeee:)

zas said...

haha lawak la akak ni siap lompat ats beg. haha mcm best je lasagna akak tu :) meh la hntar kat uia jgk. hehe

Sheila Shafeareen said...

salam selamat behari mingguu best tu balik kg nak pulak kedua2 family ada besan betemu besan yeeee meriah....terliuq negok asama pedas....woooo...

Unknown said...

KAK ANA NI LUCU LA.SUKA SANGAT NGAN BELOG KAK ANA.SEMPOIIIIII JAK.MACAM ORANG DIA JUGAK

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila kemas bju pun lama..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila kemas bju pun lama..

jijah said...

Ana..asam pedas ikan jenis apa tu?..sedap nampak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...