NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 30, 2012

PaGi - PaGi ReDaH JaMMeD

Hari ni tak mcm hari2 yg lain.. arini anak2 aku kecuali ica kena kerah bgn lebih awal sikit dari biasa sbb apis dgn ain ada rehearsal sempena konvokesyen akan dtg..
 
Semua student mesti sampai kat sekolah sebelum pukul 8.30 pg.. memandangkan aku rasa kitorang yg paling jauh, makanya kenalah buat perancangan dgn teliti..
 
Kengkonon nak siap awal2 pagi dan kuar umah kol 7 mcm tu.. dah set jam awal2 supaya tak terbabas tido kang.. dah le malam td kol 11 baru sampai umah dari kulai.. dapat tido pun kol 3.30 pg gara2 iron baju, basuh baju bajan, makan..
 
Pastu bantai minum kopi lak sblm tido, hambekkk.. susah payah nak pejam mata jadinya sbb penangan kopi.. cisss..
 
Kol 6.10 pagi terus terjaga sbb bunyi alarm henpon kuat sgt.. lepas tutup alarm aku tak terus bgn.. golek2 jap kiri kanan, punyalah liat giler nak bgn pg tadi.. pastu ada bisikan lak
 
" alaaa.. tido lagi 5 minit apa salahnya.. kang pastu bgn la balik.. 5 minit aje punnn "
 
Aku pun terpedaya dgn bisikan yg dari mana ntah dtgnya.. pastuuuu sedar2 jam dah kol 6.50 pagi.. hambek kauuuu.. 5 minit la sangat kannnn..
 
Kelam kabut bgn pi bilik budak2 kejut ain dgn apis.. pastu kelam kabut mandi bagai.. huhuhu.. nyesal tertido.. plan nak kuar umah kol 7 pg jgn harap lee.. mana mungkin boleh bersiap dlm masa 10 minit..
 
Kol 7.20 pg masih tak kuar2 umah lg.. apa2 hal aku paksa ain dgn apis bekfes dulu sementara aku masih bersiap.. penting tu bekfes... di pendekkan citer, kitorang kuar umah kol 7.35 pg..
 
Ingatkan dah tak jammed la kan.. sekalinya nak kuar dari kawasan perumahan aku pun masih byk kenderaan.. hati gelisah betul sbb takut tak sempat sampai.. kang bas tinggalkan lak kang.. terus call teacher bgtau yg kitorang masih dlm perjalanan..
 
 
Walaupun jammed kat highway, Alhamdulillah kami selamat sampai depan sekolah pukul 8.10 pg.. masih ramai yg belum sampai lagi masa ni..
 

Lepak dlm kete dulu sementara nak tggu murid2 lain sampai..
 

Kelihatan 2 buah bas siap sedia menunggu..
 

Bila murid2 dah ramai baru aku suruh ain dgn apis masuk sekolah dulu.. pi berkumpul ramai2 kat dlm sekolah..
 

Yang aku lak tak terus balik.. aku masih setia menunggu kat parking kete..
 
Aku nak tunggu sampailah bebudak ni dah naik bas dan mulakan perjalanan.. sambil2 tunggu aku snap la gmbr tu ini dulu kan.. hehehehe..
 
 
Kelihatan staff sekolah bz angkut brg2 bawak masuk dlm bas.. bekalan mknn agaknya tu..
 

Lebih kurang pukul 8.40 pg, murid2 dah start turun sikit demi sikit nak naik bas..
 


Group pertama yg naik bas..
 

Comei2 je semuanya..
 



Baru nampak ain.. apis lom turun lagi masa ni..
 

Lepas ain naik bas baru aku nampak apis dgn kwn2 dia yg lain turun.. mata apis masa ni melilau carik kakak dia..
 
Yang lelaki baju putih tu pemandu van sekolah genius aulad.. dia masa ni tgh tanya apis
 
" Oooo muka masuk suratkhabar yeee.."
 
Tapi apis buat tak paham je sbb apis memang tak heran sgt pun muka dia masuk suratkhabar.. kekekke..
 

Terus tersenyum bila nampak aku snap gmbr dia.. hehehe..
 




Diorang habis kol berapa pun lom dpt di pastikan lagi sbb bertolak pun lambat kan, dah tentu abis pun lambat..
 
Lps bas dah gerak aku pun cecepat gerak gak sbb memikirkan encik suami nak pegi keje lak kang.. encik suami ada kat umah jaga ica yg masih tido.. malas nak angkut ica pagi2 sbb dia ni kang meragam aje kang bila tak cukup tido ..
 
Okeylah.. aku nak bantai membuta sejam jap.. kang tengahari nak kuar balik.. tataaaa.. 



4 comments:

SaRaH SaLiHaH said...

Heee..
best tgk anak2 g school cam tu..

Amyra Chuari said...

Seronok tgk anak2 beratur nak naik bas...

misz uzmy said...

comel je si apis tuu...

sudipVSsenduk said...

oooo... jadi mmg betul la si apis yg dalam paper tu! Ana tak buat ke entry pasal tu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...