NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, October 29, 2012

iCa KeNa LePuK

 
Cerita ni berlaku minggu lepas.. berlaku kat jusco kepong.. aku dah agak lama gak tak lepak jusco kepong memandangkan jalan nak ke sana selalu sgt jammed..
 
Tapi mengenangkan ica dah lama tak di bawak main kat playground sana, aku pun nekad jelah redah jem bagai sbb nak kasi ica hepi.. ica lak masa tu tak berapa sihat, dia demam panas..
 
Walaupun demam tp ica terpaksa gak follow aku pi hantar kakak dgn abg dia pegi sekolah.. mak mertua aku offer jugak nak jaga dia kat umah tapi tulah, ica ni bkn boleh berenggang dgn aku..
 
Lepas je hantar dua beradik tu ke sekolah, aku pun berdezup gi ke jusco.. seperti di jangka jalan ke sana memang sesak.. tapi teruskan gak perjalanan.. sampai je dlm jusco terus gi surau dulu..
 
Pas solat zohor barulah bawak ica pegi playground jusco.. ramai lak budak2 dlm tu.. ica lak hepi je bila nmpk tempat main.. terus lupa kot yg dia tengah demam..
 
Lepas register kat tempat main tu, aku suruh ica main jap sementara aku pi tapau spaghetti kat kenny rogers.. saje nak kasi ica makan sambil dia main karang..
 
Yang aku lak lps tapau spaghetti tu, terus seludup bawak masuk mknn secara sorok2 sbb dlm playground tu takleh bawak mknn luar.. hahaha.. alaaa, aku bukan buat sepah pun.. aku cuma risau ica yg lom lunch lg masa tu..
 
Ica lak memang berselera dia mkn masa kat tempat main tu.. lega sikit hati aku.. kat tempat main tu ica hanya fokus pada menan eskrem.. menan2 lain dia tak heran sangat.. dia lebih suka menan eskrem tu je..
 
Di pendekkan citer, tgh syok2 ica main, tetiba ada satu budak lelaki dtg kat ica.. budak lelaki ni baya2 apis kot dlm 5 thn.. budak ni dtg kat ica dan try nak hijack menan ica.. yg ica lak try mempertahankan menan eskrem yg dia pegang..
 
Tup2 datang satu mamat lelaki ni (bapak budak lelaki tu) dtg kat ica.. dia try campurtangan.. aku tak syak apa2 lah kan sbb aku ingat dia nak tarik anak dia dari situ.. kot2 la dia cakap kat anak dia jgn ganggu anak aku kannn.. sbb byk lg menan lain kott..
 
Sekalinya dia pegang tgn kiri ica dan pappp dia bg ica sedas lepukkan kat tgn kiri ica.. dan menan eskrem tu dia ambik dr tgn ica pastu terus bg kat anak lelaki dia.. okey.. hati aku dah panas masa ni.. tapi aku kontrol lagi..
 
Ica terus berlari2 dtg kat aku yg memang duduk tak jauh pun dari situ.. masa ica dtg kat aku, aku tgk mamat lelaki tu mcm terperanjat la jugak kan sbb budak yg dia lepuk tu mak dia dok dekat je kat situ..
 
Mamat tu tak berani langsung nak pandang kat aku sbb aku memang jeling tajam mcm nak telan org je dah masa ni.. geram giler kottt.. sesedap rasaaaa je ko lepuk anak aku kannn.. apesal tak berani pandang aku dah pastu.. grrrr..
 

Yang ica lak masa dtg kat aku dia tak nanges pun.. tapi muka memang dah cebik2 sikit dah.. saje aku tanya kuat2 kat ica supaya mamat yg lepuk ica tadi tu dengar sama..
 
" nape ica..?? sape babap ica..??? dia buat macammana..??? "
 
" acikk tu babap ica ( sambil ica tunjuk direct kat lelaki tu ).. acik tu babap camniiii ( sambil ica buat ulang tayang camne dia kena lepuk ).."
 
Hambekkk... aku nampak mamat lelaki tu try taknak pandang ke arah kami.. nampak sgt dia malu2 alah.. Ooo tadi tunjuk berani sgt la kann..
 
Ko ingat aku ni kecik tak garang ke.. ko ingat aku ni kanak2 yg main sama2 kat situ ke.. ishhhh geram nihhh.. sesedap rasa je lepuk ica tau.. dah le anak aku tu demam.. huhuhu..
 
 
Ica lak lepas bercerita terus nanges.. baru terasa sakit kot.. sedih agaknya sbb kena babap lebih2 lg dgn org yg tak di kenali..
 
 
Tengok la muka ica.. air mata toksah cakap le, ngalir laju mcm air paip..
 
Terus down mood dia masa ni.. nanges2 dia ajak aku balik.. siap cakap taknak gi situ lagi dah sbb nanti org babap dia lagi katanya.. tak pasal2 anak aku trauma tau..
 
Aku lak dgn muka bengisnye terus bgn dari situ dan siap2 nak kuar dari tempat main tu.. cehhh, bengis la sangat kannn.. kikiki..
 
Tapiiii... haaa ada tapi lagi tuuu.. sebelum aku berambus, aku buat pit stop jap kat mamat yg lepuk anak aku tu..
 
 
Apa2 hal purak2 main sms jap.. padahalll nak snap gmbr beliau.. miahahha..
 
Tapi aku kotakkan la muka beliau.. taknak la tunjuk muka dia direct sbb aku risau kalau korang jumpa beliau kang tak psl2 korang lepuk beliau lak kang.. kekekke..
 
Pastuuu aku tarbiyyah jap kat beliau.. selagi aku tak luah apa yg aku pendam masa tu hati aku takkan tenang kott.. aku bg tazkirah pendek je..
 
" lenkaliiii, kalau nak marah budak cakap elok2 laa.. takyah nak pukul2 anak saya.."
 
Sambil jeling tajam dan buat muka sebengis yg mungkin.. hehehe.. tapi mamat tu nak ucap kata maaf pun tidak.. cisss..
 
Pastu aku pun terus pegi kat kaunter buat pembayaran dan sempat lagi tu komplen kat staff yg jaga situ.. aku cakap la anak aku dah majuk nak main kat situ lagi gara2 ada org lepuk dia..
 
 
Sebelum berambus aku snap lagi gmbr beliau dari belakang.. hahhaha..
 
 
Ica tampal bahagian tangan dia yg kena lepuk tu.. kikiki.. masa ni dia dah benti nanges dah.. mujur dia nanges tak lama..
 
 
Masa dlm kete ontheway nak ke sekolah jemput abg kakak dia, ica bantai tido.. cian ica.. baru nak hepi2 dah jadi trauma..
 
Ikutkan hati aku yg kecik ni nak je aku lepuk beliau balik.. tapi memandangkan aku ni kecik sgt, makanya baik aku bg tazkirah pendek2 je sbb kang kalo bg tazkirah panjang2 silap2 dgn aku2 sekali kena lepuk gak kang..
 
Dah la aku ni pun sama kuat nanges mcm ica... hahahhaa.. larikkkk...
 
 

23 comments:

julia mubin said...

selama nie jd silent readers jer tp bila baca yg nie jd geram nk komen gak,
akk seorg yg sabar klau sy mmg dah kena lepuk dah bapak budak tue,
sbb tue anak2 sy x suka gie playground ngan sy sbb sy suka marah budak yg kacau anak2 sy
ye ar...suka2 ati jer nk pukul anak org,
kita pun mikir nk pukul anak kita sendiri

~dalamdiri~ said...

cian ica.
bapak budak tu kurang cerdik tu..kalu dia cerdik takde la dia nak buat macam tu.
patutnya bagi tazkirah panjang2 sikit kat beliau.

Amyra Chuari said...

Cian ica... X psl2 kene lepuk... Mmg kurang ajar laki tu, kak ana. Ingat anak org lain xde perasaan ke... Klu kene kat anak Mira pon, mmg Mira buat bende yg sama... X puas hati betul klu ade org yg suke2 je nak lepuk2 anak org ni...

rahayu said...

Cian ica..geram lak akak..

MaMa3H said...

Alahai ciannya ica .....:-(

ibh_sue said...

Ciss..geram pulak bacanya..Apa la punya bapak mcm tu.. Nasib ana sound sebijik ..elok sgt la tu..Patut buat mcm tu pun

zaza said...

Geramnya bila baca entry ni. Suka hati jer nak lepuk2 anak orang.

Sue said...

geramnye.... elok la tu, bapak sama je bodow cam anak. sok anak da besar abih dia lepuk anak org pulak. geramm gerammm... siannnn ica... kalo saya kat situ mmg bole jadi gaduh. pedulikkkk

♪ Azu ♫ said...

sian k sicomel tuh....bapak tu kurang cerdik atau bahasa kasarnya bangang... hal budak2 pun masuk campur... isk isk isk... sabo yer ica... gi main kat lain ek.. :)

Hati Kata Jujur said...

cian ica...
ica lean kali time kena tu menangis kuat macam ada kes penderaan... biar orang tengok pastu k.ana datang n baru tanya kt ica.. msti mamat tu lagi kecut

Syamimi Saad said...

erm..geram jgk bila baca cite ni..suka2 hati llki tu je nak main lepuk2 anak orang..gle ke apa..agak2 la..suh la ank dia mengalah..rasa mcm nak sound je orng camtu..

Unknown said...

sempat lagi Ana snap gambar Icha tu....ishkkk...kalo anak akak la dilepuk2 org yg sah2 bukan salah anak akak...iskk..iskk...tau la nasib si pelepuk tu

.:Yana:. said...

ape la mamat tu bengong sangat...suke ati die jer nak lepuk anak org..sian ica tak pasal2 kene lepuk.. tak pe, nanti anak mamat tu pulak kene lepuk ngan org lain..

cinta said...

akak ana nie kira bersabar la jugak orangnya..kalau saya, mau begaduh kat situ..hihihi..hilang sabar aku...

MOMMYLIN said...

kurang ajar nye.. pasal mainan pun nak lepuk. dah la lelaki tangan kasar. sakit! geram2... geram!

Zareena Bt Shahmarudin said...

Kesian ica...klau anak saya kena kes mcm ica pun saya akan baran...saya pun akan buat benda yg sama gak...at least sound direct la kan....sabar je la....sabar ye Ana...

Bukan Bidadari said...

aku pulak hot baca entri ni..... kalau aku mau aku sound mamat tu kot..... kalau budak budak punye hal tak pe la.. ni bapak budak.... cessss

Sara said...

Alahai Ana... siannya Ica.
Akak ske bc blog ni tp tak pernah nak komen, tp memang fun bl baca kisah2 mak2 org ni cte pasal family. Tp hr ni hati mcm tersentuh plak. Dasar jantan tak reti bahasa. Takpe lah Ana Allah ni mahal adil. Adalah balasan Allah akan bg kat insan yg takde rasa kasihan kat kanak2.. Tp kalu akak memang aku dah singsing lengan kat situ gak kot..

mummY daniSha said...

alahaiii ada jugak bapak budak mcm ni..masa mule2 baca ingat budak tu yg lepuk..sekali bapak die...memang geramnye baca...

Mummy said...

alahai...perangai bapak pun macam budak2...ini kalo anak dia besar sok memang mau jadi samseng ler nih pasal ada backup...budak2 berebut mainan tu biasa lar...tegahkan anak kiter..apa lar...tak matured langsung

Ina Hashim said...

salam ana...

dh lama jadi silent reader tegar tapi post ni buat akak marah...mendidih rasanya hati...klu akak le kat tmpt ana, kompem dah pegi confront face to face...hangin wooo satu badan.....patutla anak dia cenggitu, bapak pun dah cam samseng...apa pengecutnya budak kecik pun nak dipukul....dah le nak dimenangkan anak dia yg nak rampas menan budak lain...eeeee gerammmmmm

Bonda Ryan said...

bangsa apa tuh kaka? kurang asam limau sungguh! kalau saya..saya bagi tazkirah lagik panjang..to much!! berani betol dia..gggrrr!!

Unknown said...

BAGUS... KENE SOUNDS BALIK MAMAT KUANG AJO & KUANG ASAM TU, TUNJUK PERANGAI KURANG BAIK KAT DPN ANAK DIA, SOK ANAK DIA KERAS KEPALA IKUT PERANGAI AYAHNYA...

PATUTNYA DIA AJA ANAK DIA, PERKARA YG BAIK BUKAN DIA YG MENGAJAR ANAK DIA BUAT BENDA X BAIK...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...