NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 12, 2012

KeBeNgOnGaN iNi HaRi

Aku letih sangat le arini.. dari pg sampai ke skrg ni rasa letih.. agaknya keje mengemas masih lom siap2 lagi kot.. tu pasal letih.. hahhaha..
 
Sekarang ni sejak beberapa hari ni aku rajin timbang berat badan aku.. selama ni aku tak berapa kisah sgt pun sbb aku tau berat aku mesti angka 4 punya..
 
 
Tapi sejak tau berat aku 35.5 kg beberapa hari yg lalu, terus aku stress.. hahahaha..
 
Cehhhh.. tak kisah kononnnn, padahal risau gak memikirkan berat tak capai BMI yg sepatutnya.. selama ni aku mencekik macam resaksa.. makan tak pandang kiri kanan.. melantak mcm la org lain nak rebut dan rampas mknn kau..
 
Tapiiii.. ke manakah hasil pemakanan yg aku mkn selama ini..?? takkan semua jadi bahan kumbahan je kotttt.. ekekkeke..
 
 
Dan tghari tadi aku timbang lagi.. tup2.. ehhhhh... 40.5 kg laaa..
 
Fuiyyoooo.. dah naikkk.. hairan gak aku.. camne leh naik 5 kg ni.. bila upload gmbr ni kat fesbuk, kengkawan lain kata berat aku naik gara2 mkn crepe durian kot.. kahkahkah..
 
Ada pulak yg tanya adakah aku makan serbuk penaik.. kejadahnye aku telan baking powder lak kannn.. wakakakka.. hampeh betul korang ehh.. ahhahaha.. geli buah pinggang aku ketawa baca komen kengkawan.. kihkihkih...
 
 
Dan yg ni berat aku yg baru aku timbang sebentar tadi..
 
36 kg pulak dahhhhhhhhhhh... aku bengong atau penimbang ni yg bengong.. encik suami kata aku yg bengong kot.. sampai hati kekanda kata adinda begitu.. cissssss... takde moral support langsung laki aku ni tau.. ekekekke..
 
 
Arghhhh.. malas nak pikir dah.. baik aku minum kopi ni di petang2 yg syahdu lagi best.. jemput minummmm.. kaum lelaki terang2 takleh minum kopi ni.. ekekkeke..
 
Kat bawah ni selingan utk korang.. sekadar hiburan di petang hari.. hahahha.. meh lihat muka inesen aku dahulu kala.. ekekekke..
 
 
Nampak tuuuu.. ada lagi yg kecik comel selain aku tau.. kira kalo aku berdiri sebelah beliau, aku di considerkan sbg manusia yg tinggi.. muehehehhe..
 
Muka masam mencuka je kannn.. kahkahkah.. tu gmbr sblm nak gerak balik kmpg.. masa ni belajar lagi.. kat asrama.. zaman IPT ni.. umur 20 thn kot masa ni.. masa ni nak balik kampung.. rindu kat family..
 
Tapi takde sape yg nak jemput balik.. so pandai2 le balik naik komuter pastu naik bas ekspress.. tapi takpe, aku sgt pandai berdikari.. ecewahhhh.. mcm le aku sorang je yg pandai bawak diri masa tu.. ekekke..
 
 
Dan ini masa bertunanggg..
 
Hamboiiii.. bahagianya muka sbb di pinang orangggg... hahahhaha.. ni umur 22 ke 23 tahun ntah.. hahhahaha.. aparaaaa.. tu pun boleh lupa.. kalo tanya laki aku bila tarikh kitorang bertunang lagi lahhhhh dia tak tau.. hahahhampeh...
 
 


 

22 comments:

zawani yusoff said...

Penimbang nk bg akak hepi je tu die kuar naik angka 40 ....hahahah

nor syatika said...

hahahaha... kelakar habes la kak ana ni ^_^

Ana Suzana said...

wani..
cissss.. hahahhahhampeh betul penimbang tu..

ﻧﻮﺮﻋﻣﺎﻠﻴﻨﺍ ﻤﺤﻣﺪ ﺍﻨﺍﻮﺍ said...

Gmbr akak yg kt asrama...sjibik muka ain la...

ﻧﻮﺮﻋﻣﺎﻠﻴﻨﺍ ﻤﺤﻣﺪ ﺍﻨﺍﻮﺍ said...

Gmbr akak yg kt asrama...sjibik muka ain la...

sue_use said...

Kak ana, metabolisma tu tinggi kot.. Tu yg tak naik2.. Macam saye gak.. Tapi dagu dah dua lapis.. Hehe.. Tu gambar kat kisdarkan.. Macam familiar jer.. Kak ana amik corse ape ek kat sana? Dah lama dah nak tanya sebnarnye... Kita pernah sekolej ssama kt kisdar..

Ana Suzana said...

Ha ah.. kat kisdar.. hehehhe.. ana kos syariah..

Ana Suzana said...

nur amalina..
muka ain ehh.. kikiki

Sheila Shafeareen said...

SALAM ANA HEE PTG HUJAN NI BG AKK GELAK YEEEE...OK JUGAK TU...KALAU TAK MATA GANTUK....DAH NAIK KEEEE MAKAN DURIAN YEEEE

eimah siti said...

mcm best ja guna penimbang tuu..hehehhe...nasib baik dia tak tunjuk angka kosong....=P

ameris said...

Penimbg rosak. Sila beli yg baru.

IdaShazana said...

sebelum kawin comel. lepas kawin pun comel

mamaamni.blogspot.com said...

Cmnala ana ni knl ng hubby ana...lawak betull

DeQWa said...

rasenye penimbang rosak kot,
takkan dalam masa kejap je leh naik 5kg dan turun balik...
ke ade saka yang berdamping,tue jd berat tue...kekekkee..(gurau jer)

adraina hanis said...

kak ana timbang lepas mkn nasi kot...sbb 2 la dia berat...che timbang sblm mkn dan selepas mkn tgk hehehehe....

jaakechik said...

k.ana sama la beratnya ngn jaa 36kg jugak baru 3 hari lepas jaa timbang..sedih betul kan? berat x penah nak naik! makan byk pon samo sajooo....

p/s : muka akak dulu2 manis laa...hehehe... yg masa tunang tu..senyumm besorr jer....

comeliness_zaty said...

first time tgk muke admin. kecil molek je org nye..tapi bab memasak, hamboii, hebak skali..heheh

SyaFizaZ said...

Beshg nye dpt brat bdn camtuh..klu saye dah 2x ganda dr brat k.ana.. Nti masalah nk pkai bj x muat2 hadoiii.. Amik la bnyak lemak kat lemak saye nih...mcm2 hadoo

SyaFizaZ said...

Penimbang rosak @ skru penimbang tertanggal satu

Anis Xora said...

assalamualaikum kak ana..tgk almari asrama kt gmbo atas tu teringat kt KUIS..tmpt blajo bsme2 teman2 xmungkin dlupekn..hehe..kak ana,bile nk jenguk blog sye..hehe..senang2 jenguk ye.. anisxora@blogspot.com

IryaniZainal said...

ana dlu blajar kat kisdar ek..kos ape ek..patut laa mcm penah nmpak..:)

shera haifa said...

ringannya.. dan mcm senang je berat turun.. pdehal tengah2 malam pun makan. dengkinyaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...