NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, October 01, 2012

KoRaNg MaSaK aPa HaRi Ni..?

Cehhh.. entry pun siap ada tanda soal.. sebenarnya pening kepala nak bubuh tajuk entry apa.. hahhaha.. so main taram jelah taruk tajuk camtu.. asal ada sudah.. kekekke
 
Aku arini masak simple2 je utk dinner.. encik suami request nak mkn western.. aku paling suka kalo masak western sbb cepat dan pantas bg aku..
 
Bila dah tau apa yg nak di masak, makanya lepas hantar anak2 ke sekolah tghari tadi, aku pun pegilah terjah cold storage kat ikano..
 
Hubby nak mkn rib eye steak mcm tu hari.. aku beli gak la rib eye tu, tapi aku cakap kat encik suami kita makan sok jelah rib eye steak tu sbb aku nak masak sirloin steak.. mujur encik suami tak membantah.. hehhehe
 
 
Gigih memilih bahan mentah kat sini.. sukaa.. rambang mata aku.. aku lebih suka beli barang basah dari shopping baju bajan.. kekekke..
 
Ica lak mujur tak wat peel sepanjang aku membeli tu ini sbb aku dah umpan dia pisang.. hahha.. bkn apa, kalau tak kasi mknn kang dia merengek nak ajak pi tempat main.. tu yg malas tu..
 
Lepas beli segala brg2 yg di listkan, terus pegi mcd mkn eskrem dgn ica.. pastu baru pi ambik budak2 kat sekolah.. lps ambik bebudak apa lagi, balik leee sbb nak masak.. encik suami balik umah awal arini.. so kena masak sepantas yg mungkin..
 
Sampai je umah terus mandikan anak2.. bg anak2 mkn tapi diorang suap sendiri la.. aku bz nak ke dapur.. memula settlekan perapan sirloin dulu.. campur je segala mak nenek rempah yg ada..
 
 
Jeng jeng jeng.. siap sedia di perap dan sedia utk di bakar.. tabur daun rosemary nak kasi aroma masakan tu bertambah sedap..
 
 
Dah siap pun.. hehehhe..
 
Ada 4 pinggan sbb kat umah ni ada 2 org adik lelaki aku.. anak2 aku tak reti lg nak mkn western yg ni.. hehehhe..
 
 
Simple but nice.. ecewahhhhh..
 
Pastu dessert lak aku buat tiramisu je.. dah lama tak buat.. rindu lak nak mkn.. kena buat sbb kang expired lak kang cream cheese tu.. sia2 je kang.. dah le mahal..
 
 
 Ni lah tiramisu aku.. di hiasi dgn buah raspberry


 Aku buat 6 gelas je.. tp snap 3 jelah ye.. yg lagi 3 tgh menyejukkan badan beliau dlm peti ais.. hehehe..


Jemput makan semua...
 
 


 

23 comments:

ibh_sue said...

Kelassss menu ko ana. Akk masak ketam bercili ja mln ni. Tetiba tgk tiramisu ana tu buat akk teringin pula. . Heeee

Unknown said...

jeles ar... masak kata simple tp mcm kat hotel....

tahniah jd masterchef di hati suami dan anak2...

suke....

zas said...

bestnya..sedap2 :) k.ana masak sume best2..dah la siap ada dgn tutorial..tu plg best.. :)

Nor Suhada said...

wahhhh..kagum

"CT CoMeL" said...

wah..mmg sgt2 menarik betul idea masak mak ana nie...hehehe...kak kite nak dtg rumah akakla camnie...hehehe

adams'mama said...

Bestnye sirlon steak tu...nyummy..

MAY said...

ni bkn smple kak oiii..bestnye jd org yg tere msk!

Maisarah Zukri said...

perghhh kak Ana... hebatttt...

zaty said...

sedappnye desert..pos kt sini blh? hehe

lucky gurlz said...

K.ana memang supermak lah!!
BAngga dpt jd surirumah mcm akak..
hidup gembira je dgn anak2 yg comel..:)

lucky gurlz said...

K.ana memang supermak lah!!
BAngga dpt jd surirumah mcm akak..
hidup gembira je dgn anak2 yg comel..:)

Ana Suzana said...

Kak Sue..
buat le kak.. hehehe

Ana Suzana said...

Zaidalifah..
errr ni pangkat kakak ke nih.. heheh.. mekasihhh.. tapi jauh beza kot nak di bandingkan dgn mkn kat hotel.. huhuhu

Ana Suzana said...

zaImIslawayu..
perghhh.. berbelit lidah nak sebut nama.. hehehe.. biasa2 je akak masak dik.. kalau malas masak akak order kat kedai je.. kuikuikui

Ana Suzana said...

Pnsusu..
errr.. macehh.. =)


Ct comel..
raya dah abis dik.. ekekekke

zawani yusoff said...

Meleleh2 ayat lioq den...kikikiki....dapnye.......salam kenal kak ana:)

amirah said...

mak oi tiramisu tu ngancam abes...huhu

zawani yusoff said...

Resepi SOS steak tu xde ke?heheeheh

izzeyda said...

sdapnya tgk ana msk..suka baca blog ana sbb ada byk citer psl mskan..siap ada tutorial lg..tahniah krn mjadi seorg superwomen utk family ana..

haryati said...

dap dapnye!...

syalinda johari said...

ya allahh sedapnya tengok...pandainyaaa masakkk..kagummm sayer..

puan.mila said...

sedap nmpak tiramisu akak..pinjam pic tiramisu ye kak, nak tempek kat blog :D

nurul H.A.J.A.R. mahyudin said...

tengok je pn da sedap.blm rase lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...