NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, October 12, 2012

SeMaLaM PuNyA CiTeR

Arini aku keletihan kesikitan keharinian kesebabapan kesemalaman kesibukkan kemasakkan kepagian.. hahahha.. paham ke tak korang baca ni.. ekekeke..
 
Ni tengah taip entry ni pun dah banyak kali aku sangap (nguap)... maunya tak nguap, tido lewat giler malam tadi.. ecewahhhh, mcm le selalu tido awal kann..
 
Semalam tghari mcm biasalah, rushing nak siapkan anak2 pegi sekolah.. sempat sediakan bekfes aje smlm.. utk mkn tengahari tak sempat sbb penat.. last2 ckp ngan anak2 jom makan kat kedai.. senang citer.. kihkihkih..
 
Sebelum datang kedai mkn tu, aku call siap2.. order apa2 yg patut dan bila sampai je tinggal nak mkn je lagi.. hehehe..
 
 
Ni la yg anak2 aku mkn semalam..
 
Makan nasi goreng cina.. apis kurang mkn smlm sbb dia lagi suka nasi goreng yg maknya masak .. sorry la apis.. mak penat.. gmbr ain takde lak dlm ni sbb dia dok sebelah aku..
 
Lepas mkn terus rempit pegi sekolah.. smlm kat highway punyalah bahaya sbb ada banyak kayu berteraburan atas jalan.. kat lane tgh2 lak tu.. mujur aku dari jauh dah nampak dan boleh la elak siap2..
 
Perjalanan ke sekolah ambik masa setengah jam.. sampai je sekolah cadangnya nak pegi beli brg2 nak buat lasagna sbb ada jiran2 yg order utk semalam.. tapi tak jadi lak sbb cuaca tak berapa elok.. hujannnn..
 
Ica lak semalam merengek2 nak mkn sup kat pizza.. ewaaahhhhh.. bkn baru lepas mkn nasi ke..?? ish3x.. nak taknak aku terpaksa layankan jelah.. bkn apa, kat situ parking giler payahhh.. 5 kali tawaf baru dapat parking..
 
Sampai je dlm pizza terus order menu feveret ica.. tapi semalam staff pizza tu lambat lak hantar sup padahal aku dah request hantar sup dulu.. tapi tak hantar2 gak.. lupa la tu kott.. 
 
 
Tak pasal2 dak kecik ni merajukk.. asyik sebut nak suppp aje..
 
Aku cakap sabar laa.. kang dia hantar la sup kat ica.. tapi merengek2 gak mcm le tak mkn sebelum tu kan.. padahal sepinggan nasik dia dah hadap.. hahahha..
 
 
Budak majuk..
 
 
Sedih lagi sbb dah 10 minit tunggu sup tak sampai2 lagi..
 
 
Masuk minit ke 15 terus mata berair.. nak nanges lettewww..
 
Last2 sampai gak sup yg ica dok tunggu2.. barulah ceria sikit muka dah kecik ni.. jemput mkn sampai abis ye icaaa.. aku nak mintak sikit pun dia tak kasi.. cisss.. mak yang bayar tau..!! hehehe..
 
 
Ni aksi meniup sup dari jarak jauh.. sup tu panas lagi.. tu pasal dia tiup kasi sejuk.. ekekeke..
 
Semalam tu jelah aktiviti aku dgn ica sementara tunggu kakak dgn abg dia abis sekolah.. keje kami hanya makannnn aje.. lps bebudak abis kelas terus je balik umah.. balik umah terus senseng lengan baju nak masak utk dinner..
 
Menu dinner paling ringkas je malam tadi sbb encik suami nak mkn nasi goreng pedas dgn sambal sardin.. terbaik ahhhhh.. sap sap soi siapppp..
 
Pas maghrib cakap dgn encik suami yg aku nak kuar pegi giant jap sbb nak beli brg2 nak buat lasagna dgn tiramisu.. mintak encik suami jaga anak2 sbb aku malas nak angkut..
 
Makanya tepat kol 8 mlm aku kuar umah sendirian.. best betul shopping brg basah tanpa gangguan.. besttt je tolak troli giant walaupun lalu sebelah rak menan sbb takyah risau nak kena pow dgn bebudak.. kahkahkah..
 
Tapiiii.. bahan2 nak buat lasagna ada yg takde pulakkkkkkk... eiiiiii.. marahnya akuuuu... geram giler sambil hentak2 kaki.. alololoooo budget comel la tu kot hentak2 kaki.. hahahha..
 
 
Maunye aku tak geram.. daging cincang dah abisssss... masing2 nak buat lasagna kah..?? camne nak buat lasagna kalau watak utama takde.. nangesss.. hentak2 kaki lagi..
 
Terus merayu2 kat myanmar yg jaga kat situ.. asyik sebut boleh laaa.. alaaa boleh laaaaa... buat mata kelip2 dan sebut lagi dgn nada lemah lembut dgn harapan nak jugak daging cincang.. huhuhu..
 
Akhirnya berhasil bila diorang terpaksa gak ambik daging baru dan kisarkan utk aku.. yahuuuu.. settle masalah.. mekasih bhaiyaaa.. hahahha.
 
Lepas tu tolak troli laju2 lagi pi ambik tu ini.. aku beli brg2 yg perlu je.. brg2 lain aku tak pandang.. takut terbeli je kang.. abis lari budget aku kang..
 
 
Sebelum balik aku singgah kat kiosk feveret aku.. aku kalo gi giant mesti carik air ni.. sedapppp.. feveret aku ialah kiwi smoothies.. pastu mesti minta extra pearl (bubble ke namanya ehh.. lupa lak aku)
 
 
Ni la hasil belian aku mlm td.. sikit je kan.. tapi ratus2 gak sbb mcm yg aku ckp, kos buat lasagna dgn tiramisu ni agak mahal..
 
Pastu drive cepat2 nak balik umah sbb kang terlepas lak citer Adam Hawa kang.. kekkeke.. citer masterchef mlm tadi tak heran sgt sbb mlm td kan scene masak bersama selebriti je kan..
 
Sampai umah terus lepak dpn tv.. berehat dulu.. letih kot sbb tak benti2 buat keje sejak balik dari sekolah..
 
 
Dan ini pulak aktiviti aku lewat malam td.. kol 12.30 mlm aku dah siap pakai apron semula.. nak siapkan lasagna utk tempahan jenjiran..
 
 
Hasilnya, antara yg berjaya di siapkan.. takde yg tak berjaya.. semua berjaya.. ekekke
 
 
Penuh dgn cheese kannnn... atas tu aku tabur serbuk oregano.. Sebelum kol 2.30 pg lasagna pun siap.. tapi aku takleh nak masuk tido lagi sbb nak kena siapkan tempahan tiramisu lak..
 
Tiramisu di tempah oleh jiran belakang aku.. sape lagi kalo bkn kak azizah ariffin.. pastu beberapa org jiran yg lain pun tempah gak..
 
 
Proses penyediaan tiramisu.. buat sambil duduk kat lantai lagi senang..
 
 
 
 
Sebahagian yg dah siap..
 
 
Stoberi dgn aku memang takleh di pisahkan.. hehehhe
 
 
Ni lak yg dah siap di bungkus.. comel kannn... ewahhhh.. tak sah kalo tak puji diri sendiri.. ekekke..
 
 
 
 
Sesi penyejukkan dlm peti ais.. lasagna pun simpan dulu sblm di bakar keesokan harinya.. semua keje settle tepat kol 4 pg..
 
Pastu terus laju2 panjat tangga.. masuk bilik dan tidooooo... letih giler badan masa ni.. sib baik aku buat sekadar hobi.. kalau betul2 wat bisnes mau pengsan kot..

 

20 comments:

syiekin said...

aLAAAaa~ cOmeinyer ica wt cm 2 hehehe... alololo.. xdpt sup smpai majuk2 yek...

Unknown said...

kesian..kepenatan..keletihan...kesabaran...la yer..hihi

nazayiena said...

Comeinya ica merajuk lmbt dpt sup,tp biasanya sup tu yg dtg awal klu mkn kat pizzakan.
Rajinnya ana buat lasagna dan tiramisu,comel2 je.

Unknown said...

tiramisuuu...balik ni nak buat la

cahayahidupku.blogspot.my said...

Suka tengok muka ica tiup sup.. panjang jer muncung tu :P

Sungguh kerajinan, kesabaran,dan sekarang kemengantukan hahha :D

azinuj said...

wah..bile la dpt buat tiramisu ni..teringin nak buat..tp sape yg nk tlg mkn...kalau tolong oder ngn k.ana je bole..hik hik :)

Aisyah Ahmad said...

alaaa..banyak nye food!
terus rase lapar tgk food tu semua...

huhu

Aisyah Ahmad said...
This comment has been removed by the author.
puan.mila said...

comel btul ica..pndai jek buat mimik muka..geram!!

zawani yusoff said...

Ica comey...hihihi...kak ana,kek utk tiramisu tu akak beli ke buat?kek chiffon coklat ke?

maisarah sarah said...

ica mmg drama queen.hehe

jijah said...

Aduhai..baca entry ni pun dah terasa letih..ni kan org yg menanggungnye...

jijah said...

Aduhai..baca entry ni pun dah terasa letih..ni kan org yg menanggungnye...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

camanala ana nak gemuk tdo lambat2.. bangun awal.. tp masa ila dok umah pun ila kurus..masuk opis gemuk balik.. hihi

Najwa.H said...

best weh dpt jadi jiran mu ana ;))

Is said...

ana, buat tutorial lasagna pulak...kalau ana yg buat tutorial mmg cepat jer faham :) suka cara ana, ringkas, cepat & sedap...tu yg best tu...hihihi..

Ana Suzana said...

Is..
Lasagna punya tutorial dah lama ada dlm belog.. Klik je kat label ye.. Hehe

Nur Syamazatulaini Binti Abd Samat said...

sis, syaa nak tya kalu sis jual tiramisu dlm bekas2 cmtu sllunya sis jual bpe hrga/each??

Ana Suzana said...

Tiramisu tu jual ikut harga kwn2 je.. Ana jual rm3.50 sebekas..

shah said...

wahai puan blog, saya nak tempah lasagna juga

bagaimanakah caranya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...