NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, October 09, 2012

oPoCoT... TiDaKkkkkk...

Aku tak tau nak kata hape dah.. huhuhu.. korang tengok gambar kat bawah ni..
 
Ni berat aku skrg.. 35.5 kg jerrrrrr..??????
 
Aku baruuuu je timbang berat aku tadi.. tu pun berat selepas mkn semangkuk koko krunch dgn susu, pastu mkn 3 keping roti cicah kari daging..
 
Nangesssss... aku nak berat 40 kg ke atas laaaa... uwaaaa... aneh giler.. padahal aku mkn baca Bismillah.. aku makan memang banyak.. aku dah la suka mkn tgh2 malam buta.. kol 2-3 pg carik nasik..
 
Tapi berat aku tak jejak 40 kg pun skrg.. aku terkurang mkn atau hantu raya yg terlebih mkn ni.. hahahha.. sabarrrr jelah.. nak kena mkn byk2 lagi ni..
 
Kang laki aku tak dapat bezakan tiang rumah dgn bini lak kang.. wakakakkaka.. abang, sila bawak ayg mkn kat luar byk2... agaknya mkn masakan sendiri tak jadi gemuk kot aku.. kekeke..
 
Takpe, ptg kang aku try timbang berat aku lagi.. aku nak mkn byk2 arini.. kita tgk berat aku cecah berapa ptg karang..
 
 
Aku dah beli susu weight gain tau..
 
Dah la bapak mahal susu ni.. tapi rasa dia memang aku takleh nak telan lak even perasa cokelat.. nape ntah.. dah taruk ais pun still takleh nak abiskan gak segelas..  pastu terus takmo minum dah.. camnoo nak gemuk camni..
 
Tp bestnye berat aku ni ialah perut aku tak buncit pun.. flat ramping je.. ecewahhhh.. kalau tgk depan2 takdelah kurus kering.. aku just kurus tapi bkn tahap kering.. kang kalo kering sgt kang laki aku ingat aku ikan kering lak.. ekekke..
 
Takpe.. berusaha nak tambah berat badan lagi.. nak capai berat 42 kg.. dan yg paling penting " janji sihat ".. hehehhe.. chaiyokkkkk...
 
 



 

41 comments:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

siyes 35.5 je??? meh kak ana kita nak bg berat kita sikit ni...

syiekin said...

k.Ana... sya jeles tau..tgk berat k.ana 2..walaupn dh telan byk2 kekeke~ k.ana try la mkn VCO (catayst)..kan k.ana penah mkn...x naik2 jugak ker.. sy telan sebji pon slra mkn dh naik..brt bdn pon naik jugak kot kekek...xpon k.ana try plak produk shaklee~ mna tau mujarab ker kan2

Mrs Hakim said...

owalah mbak yu...orang lain sibuk mkn macam2 seb nak kurus..kak ana lak xpyh makan ape terus kurus..mkn byk sampai tgh mlm pun tak gemuk2...agknye akak aktif kot..pagi2 buta pun masak..

Bicara Hatiku said...

biar betul ana ni? sama la dgn adik saya... umur 20 tahun dan punya berat yg sama cam ana jugak... paling tidak kalau dekat exam mau dia turun sampai 30kg.. pun terpaksa minum weight gain .. pernah timbang then keluar error... hahaha.. sian adikku

haryati said...

wah...cam tak caya je...35kg je...
tkpela asalkan sihat...mkn byk mana pun tetap maintain berat badan...

Anonymous said...

hahaha..
susah kan..
yg kurus, beria nak tambah berat..
tp takpe..akak maintain cute mcm Ichaa..

hahaha..sy ni, gem dan gem..
siap hubby pesan..
lepas ni, pantang betol2..

khuzai said...

Bestnya. ...klu akk la mkn mlm2 mcm tu nau naik 100kg hehehe....

Liza Hashim said...

Ana... Nk tau nape berat x naik even dh mkn byk. Pertama, ana aktif kesana kemari. Kedua, x cukup tido sebab tu mkn byk pun hbs digunakan..

Unknown said...

Kena cek tahap kolestrol pulak ye..

Norliana Abdul Rahman said...

ohmaigod 35????

*jeles tahap maksima*

puan.mila said...

ringannya akak...mcm xcaya jek.. :P

meera said...

Huhh.. Jelesnyer!!! Xpe yg pnting ana sihat. All the best tuk gain ur weight ya.

ameris said...

alahai ana, berat akak pn 38.5kg je lps bersalin ni. gemuk pn masa pregnen je 56kg. mkn byk pn cmtu gak. nak jugak berat smpai 45kg kurang2nya...

raihana said...

Kira OK la tue dari saya... berat saya 35.0kg.....

Unknown said...

perghh..kebenaran??..ringannye..takpe..janji maintain sihat dan cargas..

MOMMYLIN said...

amboi.. cenonet nye brt dia... meh amik sikit lemak lin ni... ;D

Unknown said...

ringannya..sy hengat sy la pling cekeding..hihi...tp mmg xpnah minum weight gain tau....hihihi

Eey said...

Mesti kecik je Ana ni, kan. Berat mcm budak skolah, heheheee...
:p

ytekecik said...

kak , 35 ni berat saya masa blum kawen.. skrg 48.. tp bru lps demm truk ari tu trun 42kg.. so skrg tgh brusaha mkn larut mlm.. untuk naik kan badan blik...BMI x ckup...wakaka

jijasakura said...

OMG....ringannnya...

Mama Rocky! said...

ada taim lagi ana nak tambah berat badan tuh..mungkin tinggi dgn berat kadangkala kena ideal..ur problem macam akak,ni nak tambah siket je dari 40 ke 45kg..akk ni org cakap kurus macam mayat..haha..ada aku kisah? dah..tak yah riso sangat..kita sama2 minum weight gein..org lain pening nak kuruskan badan..sementara sihat makan apa yg patut..peace.. ;)

Sheila Shafeareen said...

salam ana heeee janji sihat ye na...nnt ana sesuaikan tinggi dan berat ye....baru seimbang pepun...bdn sihat keluarga sihat juga

Nurul Ain said...

bestnye bila ada orang yg nak tambah berat badan masa kita ni sibuk kene turunkan berat badan..berat awak tu adalah berat masa saya skolah rendah tau!keciknya awak...(jeles!)

Suliana said...

hehe.. kurusnya kak ana. tapi tak pelah, padanlah dgn ketinggian akak tu. sama mcm sy tapi saya 45kg.. lepas beranak, cam tu je lah beratnya.. takpelah, janji sihat :-)

Anonymous said...

35.5kg ...berat zaman sekolah kite...
besh la jd cam kak ana anak da 3 tp berat mantain 35.5

Anonymous said...

Laa..ingatkan kita ni ringan sangat dah, paling ringan pernah 37kg..rupanya Ana lagi ringan. Masa tu memang nak sangat berisi sikit. Kita ada petua nak naik berat badan, senang je..tambah sorang lagi kat dalam perut. confirm naik punya berat..hehehe

Bonda Ryan said...

35.5kg berat sebelah kaki saya jer kaka ana...sob3!!

Mama Zila said...

tak cukup tidur kot ;-)sibuk masak je kije..cube le hantor ke putrajaya sikit...ni tgk gambar je..

Ana Suzana said...

okey, geli hati baca komen korang.. ekekkek

zawani yusoff said...

Saye pun nK nangis tgk berat kak ana..hahahhahah....cmne ni mkn bnyk tp x gumuks...hihihi...xpe la kak ana,janji sihat....n ceria sokmo....xgitu? :)

aida othman said...

Tetiba saya dpt petua utk kuruskan badan, kurangkan tdo malam and wat keje umah je malam2. Tapi wisau kang ngantuk plak gi keje. Ermmm. Masa bljr berat saya 37kg pon org dah cakap macam mayat hidup.

kakyongnida said...

kak ana tolong la ambik berat saya sikit hihihi

eila said...

allah kurusnya akak apa kata akak ambek lemak sy sekilo dua hehe....

jaakechik said...

selama dua minggu jaa duk godek2 blog akak tau, terjumpa setelah jaa google ape tah... lupa dah... suka betul baca citer akak sekeluarga! mmg surirumah terbaeekkk laa... jaa yg anak sorg ni pon kelam kabut tau....

jaakechik said...

sronok betul....baca entry k.ana. even pjg tapi jaa suka! sbb langsung x boring. hari ni jaa dah follow dan dah letak kat bloglist jaa jugak.... byk entry masak2 akak, jaa suka! esppecially bab masak western, grilled, bakery and dessert...mmg superb!

FaiiYatt said...

AYO ana..35.5 jekk..berat saya adalah hampir nak 2x anda dari awak tau..sila ambil lelemak saya ini..hehe

Hemu Hemu said...

sy syorkan akak amik herbalife

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kurusnya ana-- lepas ma an tdo lps mkn tdo

Farah Zamri said...

akak pernah dengar Herbalife?cuba lah~inshaAllah berjaya gain weight + sihat dgn Herbalife.kalau berminat contact saya!

013-5010095

Cikda said...

35.5..??! hahaha..ini mesti kalu angin tiup melayang ni... Kih2x.. Cikda pun penah merasa berat cengitu. Tiap kali angin bertiup kencang terpaksa carik tiang or batu ke..kalu tidak sure jalan ikut arah angin..nasib x baik terus melayang..akekeke..(x pernah lagi la)

Azreen said...

jeles dgn berat ana...makan banyak pun berat tak naik2...kalau sy makan camtu sure berganda2 naiknye...hehe, xpe la ana...janji sihat kann ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...