NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Friday, November 25, 2011

HaRi BuSy YaNg aMaT

Hari smlm dgn arini aku agak bz sket.. sgt2 bz mengemas rumah.. mmg la aku hari2 kemas umah, tp tak le kemas tu berpanjangan sbb anak2 aku always buat sepah.. so istilah kemas tu sentiasa ada tetiap hari..

Cuma arini nak lebih mengemas terutama tang bilik tetamu tu sbb esok ptg mak mertua dan family hubby aku dr johor akan bertandang kat umah aku.. ramai gak le dan akan penuh le rumah ni dgn keriuhan sanak saudara.. mesti seronok..

Jarang nak berkumpul mcm ni kecuali ada event besar2.. ada majlis kawen sblh lelaki ahad ni kat klang.. anak sedara hubby ( pompuan ) yg kawen.. kali ni sblh pihak lelaki lak kendurinya.. makanya umah kamilah yg paling dekat utk ke klang..

Dan aku jugak tgh fikir nak masak apa utk mereka kang.. yelah kan, biasanya masak utk kami anak beranak je.. tp kali ni kena masak utk ramai org.. so nerves le sket.. sbb aku bkn le pakar memasak pun.. huhuhu.. takpe2.. chaiyokkkk...

Utk mlm td aku tak masak style western, sebaliknya aku masak nasi dgn lauk2 je.. lauk2 yg sgt simple.. antaranya sayur mayur, sambal sardin, telor goreng berkicap,


pastu buat sambal tumbuk/gesek


dan daging salai + air asam


Dan skrg ni aku tgh bz belek2 buku resepi utk carik idea nak masak utk tetamu sok kang.. bkn main lg belek2 buku resepi juadah bazar/warung.. ahahhaha..

Mana2 yg aku rasa2 nak masak aku akan lipat hujung muka surat majalah tu sbg tanda.. yoyo ooo je kann.. sekalinya kang aku masak masakan yg biasa aku masak je kang.. hehehe..


Apapun list brgn yg nak di beli kena senaraikan dulu.. kang takdelah lupa nak beli tulah, nak beli ni lah.. harap2 aku dpt buat yg terbaik utk mereka2 yg dtg sok..

Tp pg2 sok aku kuar umah awal2 dulu dgn anak2 sbb nak pi tgk show barney.. okey.. nak pi uruskan anak2 dulu.. hati tgh berbelah bahagi ni nak pi sekolah ke tak sbb arini ain last day sekolah.. ica lak tak sihat arini.. hmmmmm.. nak pi sekolah ke tak ekk..





7 comments:

adarnadzmie said...

selamat masak2 untuk tetamu yg dtg yer ana... hehe

DeQWa said...

tue list dah cam nak wat kenduri dah tue..hihihi....
selamat bertempur kt dapur...

Nieda said...

Ada tetamu nak dtg ye.tEtamu dtg bawa rezeki

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ziarah & kenal Ana...

@lfidah @dim said...

Wah,mesti ana msk menu best dan special.nnti jgn lupa post kt blog.

[leily.laily] said...

sedapnyer daging salai.. =)
lama dh tak rasa..

Norlaili A Wahab said...

mana entry pasal barney ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...