NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 23, 2011

KeMbaNg SeMaNgKuK

Pestaim aku pi cari dan beli buah kembang semangkuk ni..

Sumpah aku taktau bentuk dia mcm mana.. aku cuma tau rupa dia masa dia dah kembang aje.. sblm kembang sumpah aku tatau..

Makanya aku berharap akan ketemu jugak ini buah bila aku gi carik kat jusco atau giant.. memula 2 hari lps aku gi giant.. carik kat sana.. jenuh cari punya carik kat bahagian brg2 kering dan rempah2.. takkk jugak jumpa..

Siap tanya pada staff giant yg ada kat situ lg.. boleh lak dia ckp kat sini takde jual kembang semangkuk.. ekkk.. mcm mustahil je bunyiknye.. tp aku anggap dia mmg taktau la kot rupa mende alah tu.. tu psl dia kata takde jual kot.. mueheheh..

Lps give up carik kat giant tp tak jumpa, aku pi jusco lak tghari td.. pun sbb nak carik kembang semangkuk punya psl.. selagi tak jumpa mmg aku akan carik abis2an..

Carik kat bahagian2 rempah dan bahagian kering.. punnnn takde jugakk.. tak puas hati lg ni.. pi cari staff jusco dan tanya kat beliau yg aku tgh carik kembang semangkuk.. org tu pun ckp kat aku,

" mangkuk ada kat atas.. atas sana manyak mangkuk.."

Hambekkkk... ekekekekeke.. Last2 tak dpt gak carik kat jusco.. dan balik dr sekolah ain td aku terus pi mini market yg berdekatan umah aku.. akhirnyaaa.. ada pun kembang semangkuk yg aku carik2 beberapa hari ni..

Bila tokey kedai tu tunjuk kat aku mende alah ni aku pun Ooooooo ni ke kembang semangkukkk.. kekekeke.. okey dah.. aku nak sambung masak ni.. hehehe...


9 comments:

liana said...

kembang semangkuk ni tuk wat ape kak?hehehe..mcm x penah jumpe je..

DeQWa said...

kat pahang banyak bunga kembang semangkuk nie...skali bapa sedara balik kedah bwk balik sampai xlarat nak minum dah...
wat air laicikang ,penyejuk badan org tua2 ckp...hihihi...

Azian Elias said...

sedap buat lai chee kang.

sal-nurbeena said...

slalu buat kt kampung. terutama time bulan puasa.

Cyndy Samantha said...

nasib dia tak kata...tandas kat situ

MLSC by Rina Isa said...

Salam buat semua stylo ladies di sini (:

Blog yang sgt sesuai buat PENCINTA HANDBAGS! Banyak handbags menarik dan tips berguna.

Lawati kami di http://mrsladysstylo.blogspot.com/

TQVM (:

Ana Suzana said...

kalau dia kata tandas kat situ, aku lak akan ckp "ayun" kat situ.. mangkuk ayun namanya tu.. kahkahkah

zihan said...

nak buat ape kembang semangkuk ni kak?saya tau tuk buat minuman selusuh je..hehe

Kurniawan said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...