NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 02, 2011

KeReTa TeRCaLaR

Smlm lps hantar ain ke sekolah aku tak terus blah.. sebaliknya aku parking dulu kete dpn sekolah ain, pastu terus gi naik sekolah ain utk jumpa teacher..

Saje jumpa teacher utk bincang hal anak aku yg bakal sekolah thn dpn ni ha.. sape lg kalo bkn apis.. apis smlm merengek2 je ajak aku balik, asyik tarik baju aku dr belakang je gara2 nak nyorok dr teacher..

Kalo gini la peelnye camne lah nak sekolah thn dpn ni, risau aku tau.. tp takpe, teacher dia kata jgn beli uniform dulu, just pakai baju biasa dan tgk dlm masa sbln utk dia biasakan suasana persekolahan.. harap2 oklah hendaknya nanti..

Settle je pung pang pung pang dgn teacher, terus ajak apis dgn ica naik kete.. bkn main seronokkk lg si apis tu bila aku ajak kuar dr sekolah.. kemain lg hang ye pisss..

Sampai je kat kete ada taik burung lak bertenggek setepek atas wind screen... cehhh.. org dah le hari2 cuci bersihkan kete.. tau2 kena najis daaa.. apa lg, terus zasss gi stesyen minyak yg ada carwash tu.. cuci kete tp takmo vakum.. kena cas rm6 je kalo tak vakum..

Malas nak vakum sbb kang kena kuarkan apis dgn ica punya carseat lg, pastu nak pasang balik.. malass lak nak buat camtu.. takpe, aku leh vakum sendiri kalo kotor..

Lps cuci, singgah jap kat stesyen minyak punya kedai.. anak2 aku nak beli biskut tin tiger.. dlm 10 minit kot aku dlm kedai tu dgn anak2 aku, pastu terus zass naik kete gi tempat pam tayar lak..

Haaa.. masa nak pam tayar ni la baru aku perasan kete aku mcm di calarkan.. memandangkan tempat pam tayar dgn dgn tempat aku parking kat kedai td hanya sekangkang kera je, aku gi jap kat tempat parking td..

Dlm hati dah syak kete sebelah aku yg buat (amboiiii.. jahat sungguh pikiran.. kekeke), sekalinya tgk kete dia pun sama kena calar mcm aku gak.. aikkk.. ni org sakit mental mana yg buat ni.. tiga2 kete yg parking kat situ ada kesan di calarkan.. yg geramnya kete aku yg baru cuci tu kena sekali.. grrrr..


Nampak tak kesan calar yg aku kotakkan dlm kotak hitam tu..?? aku snap guna hp je masa ni.. siyess mood aku down betul sbb kete calar..

Kalau aku terlanggar hape2 mestilah ada kesan lekuk ke kemek ke bahagian tu kan.. ni tak, calar semata2 yg mcm sengaja di calarkan.. mangkuk betul la sape yg buat nih.. haihhh..

Smlm masa tgh tggu ain abis kelas kebetulan terjumpa sorang akak yg baca blog aku ni yg anaknya sama sekolah dgn ain.. aku nyembang le dgn dia dan tunjuk kete aku kena calar tu..

Dia pun cakap ni dalamm ni, maknanya kesan calar tu boleh tahan gak le dan nak hilangkan mmg payah.. aku pun try gak sental2 smlm dgn kain towel basah.. takmau gak hilang kesan calar tu..

Dalam hati tak sabar2 nak sampai umah sbb nak guna produk polish yg ada kat umah.. berharap sgt hilang kesan ni.. huhuhu


Ni produk yg aku guna.. brand Auto Glym.. hubby aku beli ni thn 2008 rasanya.. beli kat kedai carwash..


Aku pun apa lg, sampai je umah, parking kete dlm carporch memandangkan encik suami lom balik keje lg, so aku pakai parking dia dulu.. lgpun hujan lebat sungguh masa ni..

Pas transfer anak2 dlm umah, aku pun ambik towel khas dan produk polish tu, dan apa lg.. sental la kat kesan calar tu.. bersungguh2 aku menyental smlm..

Dan Alhamdulillah, hasilnya sgt menggembirakan hati aku.. kesan calar tu hilang terus.. maknanya masih boleh di selamatkan lg le kelawaan kete aku.. ecehhh, lawa la sgt.. hehehe..


Bg yg nak tau rege, ni ha rege polish tu.. tp boleh pakai lama.. wlpun hubby aku beli thn 2008, tp sampai skrg masih penuh lg botol ni.. kitorang guna gak utk tanggalkan kesan2 kotoran degil kat kete kalau kete kena tar jalan yg hitam2 tu..

Kalau calar2 yg tak berapa serius sgt tu pun boleh gak di hilangkan.. tp kalau calar sampai terkopek cat kete tu mmg takleh watpe la kan.. tu kena cat balik namanya.. hehe.. Ecewahhh aku ni, explain macam le terrer sgt bab2 jaga kete.. padahalll.. kehkehkeh..


Ni bahagian yg kena calar tu.. hilang dah kesan calar.. ohh yg putih tu kesan pencahayaan ye.. bkn calar..


Barulah syok sket bwk kete arini.. kalau takkk mmg sakit tul mata tgk kesan tu.. Okey.. sekian utk info hari ni.. tataaa..





21 comments:

mama maman aka yana said...

Kalu keta mama lak.. kena calar dek anak2 jiran.. maklum la dok apartment.. budak dok main antara keta je... nasib la kan..:(

Shila Rossilawati said...

kat mana nak beli??? mcm bagus jer...kereta saya pun teruk calar2

sal-nurbeena said...

Wah..hari ni kak sal nak tgu ana depan GA lah. Bwk mende tu sekali tau...tolong tonyoh keta akak yg calar balar tu. muhehehe..

smlm dah tengok calar keta ana ni. siyes dalam...sib baik ada produk penjagaan keta. kalo keta cek...abadi la cenggitu jer..

"CT CoMeL" said...

kak..ntah2 mak lampir kot yg calarkan kak...hehehehehe

ayeesha anna said...

wah gud info, kena cari gak mende pengilat tu, kete mama banyak nau kesan calar. Duk kl ni merata2 org suke gatal tangan

Cheritera Kami said...

mmg sakit hati lau kete kena calar..

Ana Suzana said...

Mama..
Tulah psl kan.. Kdg2 motor tergesel kete pun leh calar gak lg2 kat tmpt parking.. Selalu kena check tu lg2 kalau ada yg suka parking rapat sgt dgn kete kita..

Ana Suzana said...

Shila..
Hubby beli kat carwash kota damansara. Ni bkn carwash biasa tau.. Ni yg jenis saloon carwash punya

Ana Suzana said...

Kak sal..
Arini tak bawak le.. Sila sental sendirian berhad ye.. Ekkekek

Ana Suzana said...

Ct..
Mak lampir tu ntah2 ct ye.. Ekekekek

Ana Suzana said...

Mamaleesya..
Mmg kete mudah terdedah dgn calar balar ni..huhu

Ana Suzana said...

Kswsk..
Sib baik hilang tau.. Kalo tak nak kena menjawab dgn encik suami lg.. Ekekekk

:: Riri-Fatieha ::~ said...

bagusnye polish tu... kalau calar sbb kena pintu kereta org sebelah boleh hilang tak? tension bila org sebelah yg parking tu tak tau nak behave bila buka pintu kereta...

Unknown said...

Nasib baik leh hilang kalau tk mmg mood seminggu hilang..abah pun pernah rs mcm tu

Sue said...

eh best la pulak mende tu.. bole beli ni nanti. heheh...

sudipVSsenduk said...

kereta saya baru je tercalar... nak sikit dalam sesudu beso boleh?

Akak Kembang said...

berbaloi ngan rege dan kegunaannya..

Unknown said...

sib baik leh ilang...ewah2 punyalah bersinar2 kete pas polish...

mohd ibrahim syamim said...

ok je tu kak..x dalam sangat sebab xnmpk primer or body, tu clearcoat je yg calar tu..benda polish tu tajam,tu yang bleh hilang calar tu

Unknown said...

Akak2 abang2 semua boleh try produk ni:
Fix It Pro - Scratch Remover...
InsyaAllah berkesan.
Try layari:
http://muslimchoices.com/?p=scratch_remover&s

Mohamad Rahimi Ramlee said...

Biase pkai air liur jee hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...