NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Thursday, November 24, 2011

CiTeR MaSaK LaGi

Smlm agak kelam kabut sket aku memasak sbb lewat ptg smlm bawak bebudak pi playground dpn umah jap..

Pastu baru rushing masak sbb kang laki balik nak mkn tp makanan satuuu pun lom masak.. hehehe.. mujur encik suami sampai rumah lambat sket..

Jdnya bila dia sampai je aku dah siap masak dah masa ni.. cuma dapur je berselerak sbb tak sempat kemas.. sakit mata tgk dapur bersepah2 ni..

Smlm masak menu biasa2 je.. dah lama tak masak mee kari.. aku tak minat sgt mkn mee kari.. tp hubby aku punya psl aku buatkan je.. resepi aku ambik dr internet.. korang pun leh google resepi tu sendiri.. byk gilos resepi.. tinggal nak try je..


Mee yg terlebih celur lak.. abis tergemuk sket mee ni jadinya.. ica punya psl le ni ngacau aku masa ni...


Kuah kari nyonya.. aku ambik dr resepi kak Jee.. link website dia aku lupa lak.. sorry.. tp dia ni artis dulu2 punya..


Rencah2 utk mee kari.. simple je..


Bubuh le dlm mangkuk.. dan sila melantak.. aku mkn tak byk smlm sbb aku bkn penggemar mee kari.. megi kari je yg aku minat.. kahkahkahh..

Pastu tgh2 mlm lak aku ngengada nak baking kek pulak.. buat kek coklat cheese kukus.. resepi ambik kat internet gak.. korang boleh tgk kat SINI..


Sewaktu proses membuat..


Sewaktu melapis dgn cream cheese..


Sewaktu dah siap.. ehhh.. pesal loyang aku senget benget ni... kekekke.. abis senget kek aku.. kahkahkah.. kek aku yg penuh jgn jerawat..


Ni hasil lps di siram dgn topping..

Topping ni aku wat sendiri tanpa tgk resepi.. aku cuma taruk minyak jagung secawan + serbuk koko secawan + susu pekat stgh cawan + susu cair stgh cawan.. masak atas api perlahan.. kacau sampai likat dan tak berketul2..

Kalau pekat sgt boleh ejas dgn menambah susu cair lg.. sejukkan dlm peti ais jap sblm siram atas kek.. siappp..


** tips dr aku : korang guna loyang yg sedang2 dan sesuai dgn adunan tau.. jgn mcm aku guna loyang besar sgt.. jdnya lapisan cheese tu nampak nipis lak.. nmpk tak best.. silap betul la.. nyampah aku tauu..





13 comments:

Shima Zahar said...

ana..
dengan rasa tak malunyaa kan .. kita
nak mintak resepi kek nie.. ngeeehhh.. hehehe.. Tq.. yerk mak yang comeeiii :))

Cikrosecute said...

Sedapnya kek coklat tue...

follow sini..

http://hairuliza-anakku.blogspot.com/

Ana Suzana said...

resepi sila klik kat link yg ana selit dlm entry tu ye.. ana folloe resepi beliau.. muehehhe..

adarnadzmie said...

moistnya kek cheese di tgh tu ana... hehe..

ameris said...

lagi suka kalu ana buat step by step nk buat kek tu. senang paham. ana ada bakat jd cikgu laa...sbb anak murid mudah & cpt paham. hehehe

syalinda johari said...

walaupun kek tu nampak senget benget dalam loyang, tapi tetap nampak sedap bila dipotoonggg..mmg comfirm sedap nehhh

Ana Suzana said...

nanti time ana buat lg sekali ana snap ye.. yg ni ana tak snap step2 dia sbb nak cpt.. hehehe..

Zaila Mohamad said...

aku lapar bila tgk gambar makanan ni..arghhh tension:P

UMMI FARIS & FARAH said...

daku dah dekat seploh kali buat kek ni..mmg sedap..cilok resepi dari kak ita blog masam manis...terbaik woookk!!

UMMI FARIS & FARAH said...

eeehh..eehh..silap..blog yg sama cam kamu hambik tu ana..haha..nampak sangat haku ni suke duk godek2 blog resepi sampai lupe blog mana satu..muahaha..tp siyes sedap kannn..

yatie said...

thanks akak....lapisan nipis mcm 2 nmpk ok dh...kek ala la secret recipe nie..hihih....mmg nmpk sdap sgt2...nnt nk try wat.... =)

sal-nurbeena said...

nak kurangkan menggerutu kat permukaan kek tu, balut bhgn dalam penutup kukus ngan kain bersih. kang kain tu serap peluh2 kek.

Azian Elias said...

best tang cake chocolate tu..yumm..yumm..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...