NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, November 14, 2011

ENT @ PRiNcE CouRt MeDiCaL CeNtRe

Hari rabu mggu lepas aku bawak alisya jumpa pakar ENT utk buat check up telinga dia.. sbbnya ica kata kat aku dia sakit telinga.. kecik2 lg dah pandai ngadu sakit kann.. hehe.. yg aku pun ambik lampu suluh kecik utk suluh dlm telinga dia tu..

Mmg nmpk mcm ada blocking sket, nak bersihkan sendiri mmg tak berani le sbb dalam telinga kan.. so hubby aku kata pi la bawak jumpa doktor kat prince court tu je yg check telinga Ain dulu tu..

Aku pun apa lg.. set la temujanji sbb kat spital tu kita takleh dtg main terjah je kalau takde appointment.. kecuali emergency punya hal mcm nak beranak baru boleh.. yelahkan, takkan le dah nak terberanak masih kena wat temujanji lak kan...

Memula temujanji aku set hari selasa.. tp masa tgh ontheway tu nurse call bgtau doktor tetiba ada meeting lak.. so terpaksa buat temujanji baru.. tu yg dpt hari rabu tu.. urusan persekolahan ain aku serah bulat2 kat hubby.. mana sempat aku nak ambik ain kat sekolah lak kan..

Dan ini adalah pertama kali aku gi spital ni drive sendiri.. selama ni kalo nak ke situ hanya hubby je yg bawak.. aku ni kalo hubby yg drive, aku laaa yg sibuk tunjukkan jalan.. tp bila aku sendiri yg drive aku jd seolah2 hilang arah.. gelabah lak nak cari jalan nak gi spital..

Nak taknak aku bergantung pada encik GPS je.. Gps ni yg mangkuknya selalu sgt lost connection waktu kita tgh follow arahan beliau.. sesuka hati je dia nak hilang2 arah gak, kita dah la bergantung harap kat dia je.. last2 sesat.. kekeke

Tujuan utama nak pi prince court je, tp boleh pulak gps ni bawak aku jenjalan area sogo, bukit bintang, jalan TAR.. memang kepala hotak berjambul betul la gps ni.. ada jalan dekat di bgnya aku jalan jauh..

Yang aku pun nak tak nak ikutttt ajelah arahan beliau.. asyik sesattt aje aku masa ni lebih2 lg bila aku konpius nak masuk lorong mana satu.. hahaha.. Tp Alhamdulillah, mujur sampai gak ke destinasi yg di tuju dgn selamat setelah bersiar2 sekitar kl..

Sesat2 ni mmg dah ada dlm jangkaan aku dah.. gps kan mana leh di percayai sgt.. gps kan maksudnya Guna Pun Sesat.. kekeke.. sbb tu sblm bertolak aku dah siap2 penuhkan tangki minyak kete aku.. kalo sesat takdelah risau kehabisan minyak kan.. hehehe


Sampai2 je terus jumpa receptionist tanya arah mana nak gi ENT sbb aku dah lupa.. pastu naik lif dan gi tingkat 3.. masa sampai kat tmpt ENT ni mmg ramai sgt patient yg dah wat temujanji... harapan utk menunggu lama itu adalah pasti.. hehehe..

Lps register nama ica aku pun duduk le menunggu.. ica dgn apis buat hal masing2.. kadang2 dok diam, kadang memekak main sesama sendiri.. haihhh..

Dlm hampir sejam gak kot aku kena tunggu.. bila di sebut nama barulah laju2 masuk bilik doktor.. sembang2 jap dgn doktor dan nurse situ.. pastu terus wat prosedur berikutnya..

Kalau dulu ain kena duduk kat kerusi khas tu sendiri, tp dgn ica ni aku yg kena pangku dia sbb ica kan kecik lg.. pastu takut takleh dok dendiam lak kang.. makanya takdelah gmbr masa prosedur tu tgh di lakukan..

Dan ica adalah sgt menurut perintah doktor... doktor suruh diam dia diam, doktor suruh nganga dia nganga.. doktor suruh jelir lidah dia jelir.. so senang keje sket masa ni.. cuma doktor tu tak korek le telinga ica ni sbb dia kata dia nak bg ubat titis je dulu..

Dia suruh tgk dlm masa seminggu.. pulak dah, oklah.. ikut jelah kata doktor walaupun dlm hati ni membebel gak benonye.. hehe.. yelahkan, kalo setakat ubat titis telinga tu aku dah ada dah pun.. tp takpelah, anggap jelah ubat ni tak jumpa di mana2 klinik lain pun.. kot2 la ubat ni lain dr yg aku ada kat umah tu kan..

Doktor tu suruh titiskan ubat tu dlm masa seminggu, dia kata kalo tak cair gak taik telinga tu baru dia buat mcm dia buat kat ain dulu.. tp ica kena di bg ubat tidur la dulu katanya.. kasi pengsan baru leh dia korek.. tp tu kalau ubat titis tak berjaya la kan.. so skrg aku kena buat yg di suruh tu dulu..

Lps checkup aku dgn anak2 dok luar balik kat tmpt menunggu td.. tggu bill statement kuar lak.. masa ni aku syak murah sket kot sbb setakat dpt ubat titis aje pun.. ain dulu masa doktor tu korek telinga bayaran yg di kenakan dlm rm350 mcm tu aje.. so ica mestilah murah sket sbb hanya di bg ubat dan bkn di korek..


Bil yg aku terima.. nombor ic ica adalah salah..!!

Terperanjat monyet aku masa ni.. hehehe.. lg mahal dr ain aritu rupanya.. ahahaha.. lps byr terus call hubby bg laporan..


Ni yg dia charge dlm bil tu..


Lps bayar bil aku di suruh gi level 1 kat farmasi utk ambik ubat.. masa ni kena ambik nombor utk tggu giliran.. masa giliran sampai terus cpt2 gi kaunter tu utk collect ubat..

Masa ni staff tu bgtau diorang salah kira ni, masih terkurang rm15.20.. ahahahha.. kena topup lg duit rupanya.. huk alohh.. boleh tahan gak ekk.. takpe, anak punya psl kan..


Lps dpt ubat terus aku belek2 ubat yg mahal sgt tu.. lorrr, sama aje dgn aku punya yg ada kat umah.. hehehe.. takpelah, kita try dulu seminggu.. hrp2 clear la taik telinga tu dan tak perlu buat follow up lg..

Sblm balik aku bawak anak2 gi makan dulu.. aku pun lapar gak masa ni.. aku decide mkn dlm spital tu jugak.. gi kat food court dia je..


Apis yg bosan.. dia mmg nmpk bosan sungguh bila masuk spital ni.. kekekke..


Suasana dlm food court.. mcm hotel kan.. dah mmg spital ni konsep hotel pun.. rege pun sama la mcm hotel gak..


kitchen dia..


Aku order air ni.. rege tak ingat lak.. rm10++


Mushroom sup utk anak2 aku..


Fettucini carbonara terbaikkk utk anak2 aku.. sedappp..


Nasi goreng kampung utk aku.. menarik kan.. rasa pun sgt sedap..


Kuetiau penang.. pun sedap gak..

Pas mkn kenyang2 terus blah kuar gi tempat parking.. perut dah kenyang lega la sket kalo sesat time balik pun..

Yang pasti mmg sesat pun aku cari jalan pulang.. hahahaha.. sedihh.. nak balik pun sesat.. ntah hape2 gps ni bg jalan.. mangkuk betul la.. setelah harung jem sana sini akhirnya aku selamat sampai umah.. abis dah citer..

Citer lain kang aku apdet ye.. penat tau jari ni menaip..




9 comments:

ameris said...

mahal giler ana bil tu. ubat mcm kt klinik biasa je. mau tak terkejut monyet. kalu akak dh gigil nk byr bil masa tu.

sal-nurbeena said...

gigil akak nak bayar bil camtu punya banyak.
Ana..napa x snap gambo ubat tu. nk gak nengok.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila ada msalahs akit tinga setiap kali prgnt..masa prgnt no 2..bil kpj 270++ bluwekkkkkkkkkkkkk

Ana Suzana said...

Mmg gigil kak nak byr.. Cash lak tu.. Lupa lak nak snap gmbr ubat.. Nanti ana tunjuk kat sini ubat telinga tu ye..

ADEEYA said...

Gila mahalll ? :O huhuhuu

MamaKaisah said...

mahalnya sis....

Cheritera Kami said...

GPS..guna pun sesat..hahahaha..lau tak guna lg la sesat kan...

ayeesha anna said...

GPS mmg guna pun sesat. Semalam sesat barat cari tmpt kenduri kawen gara-gara ikut direction GPS. sampai je umah kenduri, kenduri pun abes. Kena tanya orang baru jumpa tempat.

DeQWa said...

huhuhu...apsal mahal sgt bilnye...cam pelik jer,walhal xde buat ape pun kan...kak ana xtry tnye ke??ish3....
klu sy mau pengsan...kekekke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...