NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Wednesday, November 30, 2011

PeRSiaPaN SaMbuT MeRtuA

Ptg sabtu yg lalu lps tgk barney tu, aku gigih main masak2 kat dapur.. ni semua gara2 mak mertua dan adik beradik hubby dr johor turun ke shah alam dan bertandang kat umah kitorang utk satu malam..

Makanya aku mmg pulun abis le kemas umah, siapkan bilik lawa2, sapu sampah, mop lantai, dan mcm2 le yg aku kemas.. dah mcm nak raya dah gayanya aku mengemas.. mmg abis le tenaga aku buat semua tu sorang diri.. cuma encik suami aku tugaskan kemas laman luar aje.. aku mmg tak larat dah sbb anak2 pun nak di uruskan sama..

Malam sblm tu aku mmg dah siap2 masak 2 jenis lauk dah.. aku masak kari ayam dan rendang daging.. kol 3 pg baru siap masak2.. aku rebus ketupat segera sekali.. mmg mcm nak sambut raya.. kekekke.. hasilnya, aku pengsan terus tido mlm tu tanpa sempat lyn drama korea seround mcm biasa.. kekekke..

Balik dr tgk barney, cepat2 sambung masak utk jamu mereka yg dtg.. asyik tgk jammm je masa ni dan asyik tanya encik suami yg diorang dah sampai mana dah masa ni.. tak terkira dah berapa kali aku perhangatkan lauk.. ahahha


Terasa meja mkn ni kecik lak bila tetamu ramai dtg..


Bancuh sirap selasih siap2.. ptg tu aku buat 3 jenis air.. ada air teh O panas dan jugak air longan + kelapa laut..


Lauk asam pedas daging antara yg di jamu hari tu..


Kari ayam..


sayur tauge


rendang daging


tenggiri ikan masin..


karipap pusing ni hubby beli kat kedai


tapai pulut pun hubby beli kat kedai mkn.. aku mkn 1 je sbb manis sgt le.. tak masuk tekak aku wehh..


ni le air longan + kelapa laut.. feveret mak mertua aku..


Susun siap2 atas bar.. diorang dah ready nak mkn kang baru hidang atas meja

Masa diorang dtg dan mkn ramai2 aku lupa nak snap lak.. lgpun bz layan tetamu mmg tak dan le aku nak ingat kamera bagai kan..

Malam tu aku siap kuar gi pasaraya lg sbb nak beli bhn2 nak buat sarapan sok pgnya.. beli mee basah dan mcm2 lg le..


Dan di tgh2 mlm time org sibuk layan movie kat tv, aku gigih kat dapur buat kek tiramisu.. kali ni buat dlm acuan besar je.. tak dpt nak buat dlm cwn sbb peti ais aku dah penuh dgn brg2..


Hasil kek tiramisu yg dah di potong...

Buat family hubby, maaf andai kurang layanan dan kurang apa2 la kan.. harap semuanya berpuas hati dgn apa yg di hidangkan..





14 comments:

umialya said...

pasti menantu kesayangan mil

DeQWa said...

terbaik la...
macam2 dimasak dihidangkan....
mesti sedara syok dtg umah kak ana..mkn sedap...yg pentingnye freeee.....hehee

mama_aizarah said...

Sangat tangkas..macam2 hidangan..kalo akak sure makan kat luar je la...heheh

Me said...

bestnya tiramisu.. pasti tetamu berpuas hatai.. dan sgt sgt rasa diraikan ;) tahniah ana

ytekecik said...

wah mertua datang..
kak ana ni macam chef la...kek tiramisu tu memang nampak sedap.. hiasan mengodakan..bleh join master chef

adarnadzmie said...

berbaloi masakan ana tuk mertua.. semua sedappp... hehe... mcm tu la menantu mak...muahaha

Mamaleesya said...

macam dah tgk masterchef dah ni. Buat terliuq

zihan said...

wahh memang tangkas kak ana ni...tabik spring toing toing la...:)

mrs.ecam said...

kek tiramisu tu buat terliur jela...dh mcm dlm masterchef dh ni kekdahnyer...heeeeee

yana halim said...

hebat ana! kagum akak dgn kesungguhan ana.... mesti jadi kesayangan nie... :)

Ummi said...

kek tu ssangat cantek tertarek!!ingatkan kak nak tulis husben beli gak..rupenye buat sendiri..terrerlaaa

syalinda johari said...

akak, memang terbaekkk dan hebat laa dapat menantu macam neh...hehehee...satu lagi..menawan jugak tiramisu kek tu...

NukiLan Tinta said...

nak belajar ngn k.ana lar kelas memasak..bole?? hehe..~ieka~

SaRaH SaLiHaH said...

WAHHHHHHHHHHH
sgt cemerlang! semua akak buleh sediakan..tabik spring lah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...