NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Tuesday, November 15, 2011

KaLaU KaMi Ke JuSCo

Jusco adalah salah satu tmpt feveret anak2 aku.. kalau taktau nak ke mana dah lps hantar ain gi sekolah, kami akan ke sini le jawabnya.. aku sampai naik pening nak wat apa lps hantar ain..

Tp bila memikirkan lg 2 org ni bosan dok dlm kete je, maka kenalah angkut gi tmpt2 yg boleh hiburkan hati diorang.. nak gi jauh2 sgt tak leh sbb aku ada masa 3 jam je utk huha huha, pastu zass ambik ain kat sekolah lak..


Seperti biasa jugak le kalau nak ke jusco mesti kena tempuh jem dulu.. nak ke situ je dah stgh jam abis masa.. haihhh..


Dan ini budak bujang selalu sgt tido dlm kete.. yg dah kenal apis ni tentu dah boleh agak apa akan jd kalau di kejutkan dr tido.. huhuhu.. seriau betul ini budak.. byk sungguh air mata dia ni..


Ica yg sentiasa cool dan steady..

Sampai je jusco aku parking tempat yg berdekatan dgn pintu masuk.. tak kose aku parking jauh2 sbb kang byk peel lak anak2 aku ni nak berjalan..


Tetiba ternampak scene ni masa kat tempat parking..

Perasan tak kat atas bumbung kete biru tu.. ada cwn air milo kat situ.. kekekeke.. aku bkn nak gelakkan org yg bwk kete tu.. tp aku teringat perkara ni pernah terjadi kat aku masa balik dr giant shah alam..

Aku pernah terlupa nak ambik air jambu batu yg aku letak atas bumbung kete gara2 sibuk pakaikan seat belt anak2 kat belakang.. pastu elok je menononggg bawak kete balik umah.. masa lalu kat satu corner tu baru air jambu aku atas bumbung tu jatuh gedebuk..

Pastu gelak kuat2 dlm kete sbb geli hati bila memikirkan org lain punya pandangan time nmpk kete aku bwk air atas bumbung.. kekekke.. adeh laa.. hahahha..

Bila kete biru tu dah berlalu baru aku terhegeh2 nak kuarkan anak dr kete.. sibuk betul mamarazi ni snap gmbr sampai lupa anak2 masih terikat kat seat masing2.. kekekeke..


Di sbbkan peel apis yg ngada2 bila di kejut dr tido, makanya ica mengalah kasi abg dia je yg duduk dlm itu stroller.. good ica..

Dan aku adalah sgt lapar masa ni.. dan anak2 aku adalah kenyang sbb aku dah siap2 kasi mkn sblm kuar umah.. aku je yg kdg2 sempat mkn kdg2 tak.. biasanya tak sempat.. huhuhu..

Sblm ajak pi tempat main, aku pi beli nasi kfc dulu utk aku.. hajat di hati nak mkn dlm tu, tp bebudak ni tak sabar2 lak nak gi tmpt main.. aku pun rimas gak kalo tgh makan memasing mengarukk buat bunyi yg merimaskan telinga aku..

Nak taknak aku bawak gak le kat tmpt main tp dgn syarat kasi aku mkn dulu baru leh gi main.. nak taknak diorang ikut gak le perintah aku.. sape engkar siappp..!! heheheh..


Aku lepak dulu dgn bebudak ni kat tmpt duduk yg ada kat situ..

Apa lg, ngap ngap le aku mkn nasi kat situ.. kesiannn.. mcm org pelarian lak aku rasa masa ni.. hahahha.. anak2 aku tetap sabar tggu..




Ica yg kuat mkn.. hehehe.. makin berisi bdn dia..

Lps aku selesai mkn baru aku ajak diorang masuk dlm playground tu.. memasing menjerit kehepian.. suka sgt le tu..


Aku kasi duit rm5 kat apis suruh dia pi tukar token kat brother yg jaga tu.. lajuu je si apis ni berlari kat kaunter tu pastu ckp " saya nak bayar menan yang tuuu " sambil tunjuk menan yg dia nak main..


Sabar menanti dpt token.. eh ehhh yg baju merah tu, lelebih lak posing ye.. hehe.. pas dpt token apa lagi, main lee..


memula main tembak itik guna air.. kat sini aje dah 4 token..





Pastu main bola keranjang lak.. 1 token..


Abis dah kelima2 token td.. bg lg rm5 kat apis suruh tukarkan lg..


Pastu main bowling lak.. abis 4 token kat situ


Yang ica ni pas baling itu bola terus jerit sebut tepiii tepiiii.. dia suruh bola tu ketepi sket kasi tak masuk longkang.. kekeke


Ni sokmo ke longkang je bolanya... kahkahkah..


Main pandu2 lak.. Last token kat situ..


ica main2 kat situ tanpa token.. aku tak bg pun sbb dah abis kann.. hahaha


Pastu apa lagi.. blah lee.. penat dah aku layan diorang main kat situ..

Sblm kuar dr jusco, aku belikan roti feveret diorang yg ada di jual kat tepi playground tu dulu.. mulut diorang ni mmg kena ada mknn utk di kunyah.. lebih2 lg si ica tu.. kang merengek2 la nak mkn tu lah ini lah.. kena sentiasa nak mengunyahhh je dak sorang ni..



8 comments:

sal-nurbeena said...

Hepinya ica n dede dpt main kt situ.
Ica...cam mak lah pulak..suka makan. :)

"CT CoMeL" said...

kak..nasi ayamnyer habis tak..?heheheh

"CT CoMeL" said...
This comment has been removed by the author.
adarnadzmie said...

seronokkan tgk anak2 happy main apa yg diaorg nak main... hehe

Liza said...

tgk bebudak hepi, maknya lagi la hepi kan....hihihihi

ayeesha anna said...

cumil sgt dak pakai baju kurung main bowling hehe

Liyana Aziz said...

ica dh berisi, ketara kak! ehehehhehe... suka tengok dia berisi...

gerammmm... heehehehe

Kimchi said...

Ica pakai baju kurung pink tu super cute! Love, love :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...