NoThiNg SpeCiaL aBouT Me... JuSt aLwaYs SmiLe... (^_^)

jom kita jadi kawan2

Monday, November 21, 2011

BaGuS, SeKsYeN 13 SHaH aLaM

Td balik dr sekolah ain aku tak terus balik umah.. sebaliknya aku pi jap seksyen 13 nun jauh tu haa.. niat nak pi kedai bakery Bagus kat situ.. nak beli beberapa bhn2 je yg aku perlukan.. mood skrg adalah rajin mencuba resepi yg baru kann..

Sekalinya bila masuk dlm kedai bakery tu, humanggg aihhhhh.. rambang mata aku.. kalau la laki aku ada kat situ sekali td kan best.. boleh la ambik apa2 brg tanpa rasa susah hati..

Ni tak, td aku ambik pun siap bukak kalkulator dlm hp lg.. takut lari budget duit dlm wallet lak kang.. ekekeke.. ambik tu tap tap tap kira, ambik ni tap tap tap kira dlm kalkulator.. selagi tak over budget aku berlegar2 le dlm kedai bakery tu..

Seronok betul pusing2 dlm kedai bakery ni rupanya.. mcm2 le yg nak di rembat... tapi duit je tak cukup.. ahahahha.. elok gak mcm tu, kang lupa daratan lak... kuikuikui..

Pas membeli brg2 terus balik umah laju2.. anak2 pun dah terbongkang dlm kete.. hujan lak masa ni lglah syokk diorang tido kannn..


Sampai je rumah aku loading sorang2 masuk umah.. last sekali baru ica..


Kotor betul baju budak ni dgn habuk2 roti.. mkn bersepah.. mana tak aku cuci kete hari2 kalau mcm ni gayanya..

Elok je angkat masuk dlm umah terus terjaga dak kecik ni.. terus basuhkan muka dia, nyusukan dulu sblm buat apa2 keje rumah.. ni aku sempat lg apdet blog sblm memulakan tugasan memasak jap lg.. ekekekke..


Ni brg2 yg aku rembat dlm bakery tadi.. berhabis hampir rm200 utk semua brg2 baking membaking ni...

Encik suami tak leh marah sbb aku masak pun khusus utk dia gak.. ehehehhe.. kan bang kannnn.. bini tgh rajin masak2 ni baik relakan aje ye bang..


Tak sabar main masak2..


Kalau boleh td nak lepak lama2 lg dlm kedai bakery tu.. tp anak2 aku kang buat peel lak kang lepak dlm tu lama2.. lenkali nak pi sorang2 la pulak bila adik2 aku dtg umah aku.. muehehehe..





16 comments:

Princess ifa said...

Salam..Cik zana nk wt kuih apa tu..hehe share2 la dgn kita :D

Kota Damansara Catering said...
This comment has been removed by the author.
Mummy AwwalHariz said...

haa.. tu beli bekas kuih lompang tu nak buat apam polkadot ek.. :)

liana said...
This comment has been removed by the author.
liana said...

waa..bnyknye shoping..nak wat ape ni kak?

HadSha said...

Idak le teman tau acuan kuih lompang tu ade dkt bagus... Penat je cari di kelantan..... Nanti leh cari... Hehe

LiliChoc said...

Samela.. suka shopping kat bakery shop dari dok shopping complex..hehehhe..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kalu membeli dgn anak2 mmg kena cepat2.. sbb diorang cpt bosan

zihan said...

wahh..sampai 200 hengget tu kak..ni macam dah nak ambek tempahan gayanye ni..hehe nnt jgn lupe share recipe ye..tiramisu akak tu dah masuk list dah..:)

Izza - Jiejah said...

akak yg bukan baker lover pun leh ralit kalau duk dlm bagus tu . mcm bagussss jek nak rebat semua barang padahal bukan reti buat pun hahaha
seronok perabis duit ..
ana rajin cuba x per , akak rajin beli jek huhuhu

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

mesti nak buat APAM ANGRY BIRD ni ;)

syalinda johari said...

best kan akak bab2 masak memasak..lagi2 bakinng membaking neh..hehehehe..

wawo said...

Ana...bagus pun ader kat Kota Damansara. Aper kata lepas hantar ain school leh la gi bagus pastu jadikan tempat melepak...hehehe

Ana Suzana said...

tau2 je korang aku nak buat apam polkadot ye.. kekekke..

Wawo,
ada ekk kat kota damansara.. masalahnya bebudak ni tak suka gi tempat yg daku suka.. uwaaaa

@lfidah @dim said...

Byknya beli bekas lompang.sy beli sikit jea.nk bt apam dot dot ms tue.

Unknown said...

Kat bagus tu ada tak jual acuan pai tee? 😄

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...